Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Ο μύθος του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ο μύθος του ανθρώπινου εγκεφάλου


Ο ανθρώπινος εγκέφαλος και οι δραστηριότητες του είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ανθρώπινης φύσης. Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας, οπότε εάν καταφέρναμε να εκμεταλλευτούμε και το υπόλοιπο 90% τότε μάλλον θα ήμασταν σοφοί
Αν και είναι μια ιδιαίτερα ελκυστική ιδέα, η θεωρία αυτή δεν είναι παρά ένας μύθος, αναφέρει ο νευρολόγος Barry Gordon από το πανεπιστήμιο Johns Hopkins στην Βαλτιμόρη.
Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο από το οποίο ξεκίνησε η όλη η συγκεκριμένη θεωρία, ο μύθος όμως αυτός έχει συνδεθεί με τον Αμερικανό ψυχολόγο και συγγραφέα William James, σύμφωνα με τις δηλώσεις του οποίου αξιοποιούμε μόνο ένα μικρό ποσοστό των δυνατοτήτων μας.
Η θεωρία αυτή συνδέεται επίσης με τον Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο οποίος χρησιμοποίησε αυτή τη θεωρία για εξηγήσει τις δυνατότητες του. 
Η διαχρονικότητα του μύθου, όπως αναφέρει ο Gordon, οφείλεται στην αντίληψη των ίδιων των ανθρώπων για τον εγκέφαλο τους καθώς αποδίδουν οποιοδήποτε ελάττωμα στο ποσοστό της ανεκμετάλλευτης φαιάς ουσίας.
Αυτό όμως που φαίνεται να είναι πιο σωστό είναι ότι κάποιες στιγμές στη ζωή μας, όταν απλά καθόμαστε και σκεφτόμαστε, πιθανότατα χρησιμοποιούμε μόνο το 10% των δυνατοτήτων του εγκεφάλου μας.
«Τελικά αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι ουσιαστικά χρησιμοποιούμε σχεδόν κάθε μέρος του εγκεφάλου μας με το μεγαλύτερο μέρος του τις περισσότερες φορές να είναι ενεργό,» προσθέτει ο Gordon.
«Διαφορετικά θα μπορούσαμε να το σκεφθούμε ως εξής: Ο εγκέφαλος αποτελεί το 3% του βάρους του ανθρώπινου σώματος ενώ χρησιμοποιεί το 20% της ενέργειας του σώματος.»
Ένας μέσος ανθρώπινος εγκέφαλος ζυγίζει σχεδόν 3 λίβρες και αποτελείται από τον κύριο εγκέφαλο, ο οποίος καταλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό του εγκεφάλου και αναλαμβάνει όλες τις υψηλές γνωστικές λειτουργίες, την παρεγκεφαλίδα, η οποία ελέγχει τον συντονισμό των κινήσεων και της ισορροπίας και το στέλεχος του εγκεφάλου, το οποίο ελέγχει ασυνείδητες λειτουργίες όπως η αναπνοή.
Το μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τον εγκέφαλο ενεργοποιεί την άμεση έναρξη της επικοινωνίας των νευρώνων. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή ακριβώς η έναρξη των νευρώνων και η σύνδεση μεταξύ τους ενεργοποιεί όλες τις εγκεφαλικές λειτουργίες.
Το υπόλοιπο της εγκεφαλικής ενέργειας χρησιμοποιείται για τον έλεγχο όλων των δραστηριοτήτων, τόσο ασυνείδητων αλλά και συνειδητών όπως οι παλμοί της καρδιάς αλλά και η ικανότητα της οδήγησης.
Αν και είναι αληθές ότι σε οποιαδήποτε στιγμή όλες οι περιοχές του εγκεφάλου δεν είναι ενεργές, οι ερευνητές που χρησιμοποιούν τις τεχνικές απεικόνισης εγκεφάλου έχουν δείξει ότι, όπως και οι μύες του σώματος, οι περισσότερες χρησιμοποιούνται για ένα ολόκληρο 24ωρο.
«Σύμφωνα με επιστημονικές ενδείξεις κατά τη διάρκεια μιας μέρας κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το 100% του εγκεφάλου,» σχολιάζει ο νευρολόγος John Henley από το Mayo Clinic στο Rochester, Minn.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου, περιοχές όπως ο μετωπικός φλοιός, ο οποίος ελέγχει δραστηριότητες όπως τα υψηλά επίπεδα σκέψης και της αυτογνωσίας, η οποία βοηθάει τους ανθρώπους να έρχονται σε επαφή με το περιβάλλον τους, είναι ενεργές, εξηγεί ο Henley.
Πάρτε για παράδειγμα την απλή διαδικασία του πρωινού καφέ. Κατευθύνεστε προς την καφετιέρα, γεμίζετε το ποτήρι σας, ο ινιακός λοβός και το μεσολόβιο τοίχωμα του εγκεφάλου, οι περιοχές ελέγχου της κίνησης, τα βασικά γάγγλια και οι μετωπικοί λοβοί είναι όλοι ενεργοί. Στην ουσία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα λαμβάνει χώρα ένας καταιγισμός διεργασιών.
«Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι εάν ο εγκέφαλος τραυματιστεί δεν θα μπορέσει κάποιος να πραγματοποιεί καθημερινές εργασίες,» συνεχίζει ο Henley.
«Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν εγκεφαλικές βλάβες ή έχουν αφαιρέσει μέρη του εγκεφάλου τους και ζουν σχεδόν φυσιολογικές ζωές, κάτι το οποίο συμβαίνει γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει ένα ιδιαίτερο τρόπο να εξισορροπεί τις διαδικασίες και να επιβιώνει.
Η χαρτογράφηση των διάφορων περιοχών του εγκεφάλου και των διεργασιών αποτελεί μέρος της κατανόησης των πιθανών επιπτώσεων της βλάβης αυτής της περιοχής. Οι ειδικοί  γνωρίζουν ότι οι νευρώνες που πραγματοποιούν παρόμοιες διεργασίες τείνουν να ομαδοποιούνται.
Για παράδειγμα, οι νευρώνες που ελέγχουν την κίνηση του αντίχειρα ταξινομούνται δίπλα σε εκείνους που ελέγχουν την κίνηση του δείκτη.
Για αυτό το λόγο, κατά τη διάρκεια μιας εγκεφαλικής επέμβασης, οι νευροχειρουργοί είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις ομάδες των νευρώνων που σχετίζονται με την όραση, την ακοή και την κίνηση, επιτρέποντας στον εγκέφαλο να διατηρεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό δραστηριότητας.
Αυτό που δεν είναι ακόμα πλήρως κατανοητό είναι ο τρόπος με τον οποίο οι διάφορες ομάδες νευρώνων του εγκεφάλου συνεργάζονται για να δημιουργήσουν τη συνείδηση.
Προς το παρόν δε υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις για την ύπαρξη μιας συγκεκριμένης περιοχής συνείδησης, η οποία κάνει τους ειδικούς να πιστεύουν ότι πρόκειται για μια πραγματική συλλογική προσπάθεια.
Τελικά αυτό που θα μπορούσε να πει κανείς για τον περίφημο «καθοδηγητή» της ανθρώπινης φύσης είναι ότι αυτό που συμβαίνει ότι δεν χρησιμοποιούμε μόνο το 10% των λειτουργιών του αλλά κατανοούμε μόνο το 10% αυτών.

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

Αρχίζει ο «πόλεμος» για τα πετρέλαια του Αιγαίου

Αρχίζει ο «πόλεμος» για τα πετρέλαια του Αιγαίου

Του Σπύρου Νάννου.
Aνοίγει το πετρελαϊκό παιχνίδι στο Αιγαίο, με την κυβέρνηση να προχωρά στην ίδρυση Φορέα Υδρογονανθράκων, με σκοπό βεβαίως σε χρόνο-ρεκόρ (6 μήνες) να νοικιάσει τα 42 θαλάσσια οικόπεδα που, σύμφωνα με...
πληροφορίες, έχουν δημιουργηθεί, ώστε να ξεκινήσουν οι εξορύξεις για το «δώρο του Θεού», τη στιγμή που η...
Τουρκία κάνει λόγο για συνδιαχείριση στο Αιγαίο..
Άλλωστε, οι «βόλτες» του «Πίρι Ρέις» αλλά και του «Τσεσμέ», το τελευταίο χρονικό διάστημα, μόνο τυχαίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Μάλιστα, διάφορα σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας θέλουν εταιρείες από την Αμερική, οι οποίες έχουν εγχώριους συνεργάτες, να είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε σύναψη συμβάσεων για έρευνα και συνεκμετάλλευση των πετρελαιοφόρων κοιτασμάτων που θα βρεθούν στον ελλαδικό χώρο. Εξάλλου, ορισμένες από τις εταιρείες αυτές έχουν στενή συνεργασία με τις λεγόμενες «7 αδερφές», τις μεγάλες πετρελαϊκές πολυεθνικές Amoco, BP, Chevron, Exxon, Mobil, Shell και Texaco!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν από έναν περίπου μήνα, στις 24 Ιουνίου, η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη έδωσε το σχετικό ο.k. στον υφυπουργό για θέματα Ανάπτυξης κ. Γιάννη Μανιάτη να προαναγγείλει με δηλώσεις του στην εφημερίδα Το Βήμα την ίδρυση Δημόσιου Φορέα Έρευνας Υδρογονανθράκων. Μάλιστα, αποκάλυψε πως έχει ήδη συσταθεί ομάδα εργασίας γι’ αυτό το σκοπό και έχει ήδη παραδώσει την έκθεσή της στην υπουργό Περιβάλλοντος. Στόχος του νέου φορέα, σύμφωνα με όσα επισήμανε ο υφυπουργός στην εφημερίδα, είναι η έρευνα για τον εντοπισμό πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και στη θαλάσσια περιοχή της Κρήτης. Εξάλλου, και σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία και τους χάρτες που έχει στη διάθεσή της η κυβέρνηση, υπάρχουν ενδείξεις για ποσότητες πετρελαίου «τρεις φορές μεγαλύτερες απ’ αυτές του Πρίνου». Ο νέος φορέας θα έχει πενταμελές ΔΣ και θα λειτουργεί ως εταιρεία του Δημοσίου, με μία, δηλαδή, μετοχή, αυτή του Ελληνικού Δημοσίου. Η στελέχωσή του θα γίνει με μόλις δέκα άτομα, ώστε να αποφευχθεί η γραφειοκρατία, σε πρώτη φάση από το Δημόσιο Τομέα και σε δεύτερη με ελληνικής καταγωγής πρόσωπα από το εξωτερικό. Οι προσλήψεις θα γίνουν με διαγωνισμό και το διοικητικό συμβούλιο θα επιλεγεί με τέτοιο τρόπο, ώστε ο νέος αυτός φορέας, νευραλγικός για την οικονομία της χώρας αλλά και για την εθνική μας άμυνα, να αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης. Με τη σύσταση του Φορέα Έρευνας Υδρογονανθράκων, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, θα προχωρήσουν άμεσα και οι έρευνες για τον εντοπισμό πετρελαίου και φυσικού αερίου στις ελληνικές θάλασσες. Δηλαδή, θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την ενοικίαση, όπως λέγεται, 42 θαλάσσιων οικοπέδων, στα οποία ερευνητικά πλοία από διάφορες εταιρείες θα επιχειρήσουν να βρουν πετρέλαιο. Για τις επιχειρήσεις εντοπισμού, άντλησης και αξιοποίησης πετρελαίου και φυσικού αερίου ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν ως μοντέλα αυτό της Νορβηγίας, της Κύπρου και του Ισραήλ, όπου πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι σε θαλάσσια ισραηλινά οικόπεδα εντοπίστηκαν τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Ο ίδιος πάντως ο κ. Μανιάτης, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τα «Επίκαιρα», αρνήθηκε να μιλήσει για το τι συμβαίνει στον ελλαδικό χώρο και ποιες ενέργειες έχουν γίνει σχετικά με την ίδρυση του Φορέα Υδρογονανθράκων, τονίζοντας ωστόσο πως είναι συνολικό θέμα της κυβέρνησης να λάβει τις κατάλληλες αποφάσεις, διαψεύδοντας την ίδια ώρα τα όσα έχουν γραφτεί το τελευταίο χρονικό διάστημα στον ελληνικό Τύπο…
Ωστόσο –λίγες ημέρες μετά από τη συνέντευξή του στην εφημερίδα Το Βήμα–, σύμφωνα με πληροφορίες, συναντήθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος η κυρία Μπιρμπίλη με τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Δρούτσα όπου παρουσιάστηκαν χάρτες με θαλάσσια οικόπεδα εντός των χωρικών μας υδάτων και συγκεκριμένα στο Αιγαίο, στη θαλάσσια περιοχή νοτίως της Κρήτης, και στο Ιόνιο.
Το ταξίδι στις ΗΠΑ και οι… επαφές
Στις 7 Ιουλίου, λίγες μόνο ημέρες μετά, ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Σπύρος Κουβέλης και ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Μανιάτης ταξίδεψαν στις ΗΠΑ όπου αμφότεροι παρουσίασαν τις προτεραιότητες στον τομέα της ενεργειακής πολιτικής (7-9 Ιουλίου). Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, οι δύο υφυπουργοί συναντήθηκαν με αξιωματούχους που γνωρίζουν ακριβώς τι σημαίνει «δώρο Θεού», καθώς μίλησαν με το βοηθό υπουργό Εξωτερικών για θέματα Οικονομίας, Ενέργειας και Επιχειρηματικότητας Ζοζέ Φερνάντες, τη βοηθό υφυπουργό Ενέργειας αρμόδια για την Ευρώπη Φιλίς Γιοσίντα, καθώς και τα υψηλόβαθμα υπηρεσιακά στελέχη Ντάνιελ Στέιν και Ρεμπέκα Νεφ, συμβούλους άλλωστε του Ειδικού Απεσταλμένου για θέματα Ενέργειας Ευρασίας πρέσβη Ρίτσαρντ Μόρνινγκσταρ, ο οποίος, σημειωτέον, στις 17 Ιουνίου είχε επισκεφθεί την… Άγκυρα και είχε συνάντηση με τον υπουργό Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου για να χαιρετίσουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε όσον αφορά στο αζερικό φυσικό αέριο. Ο Ρίτσαρντ Μόρνινγκσταρ, μάλιστα, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής που πέρασε, επιβεβαίωσε πως υπάρχουν πετρελαϊκά αποθέματα στην περιοχή του Αιγαίου, τα οποία όπως πρόσθεσε μπορούν να αξιοποιηθούν μόνο μετά από διμερή «εμπορική συμφωνία» Ελλάδας – Τουρκίας, ακόμη κι αν προηγουμένως δεν έχουν επιλύσει τις μεταξύ τους διαφορές! Αναγνώρισε ωστόσο το δικαίωμα της Ελλάδας, ως μέλους της Συνθήκης για το Δίκαιο της Θάλασσας, να ανακηρύξει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ). Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Μόρνινγκσταρ είναι βαθύς γνώστης των ζητημάτων της ενέργειας με τα οποία ασχολείται εδώ και δεκαετίες, ως πρώην καθηγητής του Χάρβαρντ και του Στάνφορντ, και έχει διατελέσει σύμβουλος του προέδρου Κλίντον και πρέσβης στην ΕΕ!
Πετρελαϊκές… ενδείξεις
Από τις έρευνες που έχουν γίνει έως σήμερα, το μέγεθος των κοιτασμάτων που υπάρχουν στο Αιγαίο θεωρείται πως είναι μεγάλο καθώς όχι απλά υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη πετρελαίου, αλλά έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες με θετικά αποτελέσματα.
Τα… γνωστά, άλλωστε, οικόπεδα τα οποία έχουν απασχολήσει τις ελληνικές κυβερνήσεις και όχι μόνο τα τελευταία 30 χρόνια είναι τα εξής:
• Κοίτασμα της θέσης «Μπάμπουρας».
• Κοίτασμα «Δομή EAST Θάσου» ανατολικά της Θάσου.
• Κοίτασμα «Βόρειος Πρίνος – Νέα Πέραμος – Άθως».
• Κοιτάσματα Επανομής – Σιθωνίας και Θερμαϊκού.
• Πετρελαιοφόρος ορίζοντας Β.Α. Αιγαίου, Κρήτη.
• Κοίτασμα Ικαρίας.
• Κοίτασμα Δωδεκανήσου κοντά στο Καστελόριζο.
• Κοίτασμα Κυκλάδων.
• Κοίτασμα Σκοπέλου.
• Κοίτασμα Βόρειας και Νότιας Λέσβου.
Επίσης, από έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν, ένα ακόμη πετρελαϊκό κοίτασμα βρίσκεται στο νομό Ηλείας, στη θαλάσσια περιοχή του Κυπαρισσιακού Κόλπου. Το κοίτασμα αυτό αρχικά ερευνήθηκε από την πάλαι ποτέ ΔEΠ μεταξύ 1978-1982. Μάλιστα, τον Ιούνιο του 1982 ανακαλύφθηκε πετρέλαιο σε περιορισμένες ποσότητες. Κοίτασμα πετρελαίου φαίνεται πως υπάρχει και στη Δυτική Ελλάδα! Αυτό, άλλωστε, αποτυπώθηκε από τις μετρήσεις ξένων εταιρειών στο διάστημα 1997-2001, καθώς πραγματοποίησαν έρευνες σε χερσαίες περιοχές 10.000 τετρ. χλμ. συνολικά και έξι ερευνητικές γεωτρήσεις, επενδύοντας περί τα 60 εκατ. δολάρια!

Γίγαντες στη Μεσσηνία

Γίγαντες στη Μεσσηνία

[skel.jpg]

(Αριστερά το δημοσίευμα του "Εμπρός" της 7ης Αυγούστου, του 1900)
Ένα περίεργο δημοσίευμα- απόκομμα εφημερίδας των αρχών του περασμένου αιώνα– μας έστειλε αγαπητός φίλος του εξωτερικού.Διάβασε τη δημοσίευσή μας σχετικά με τους γίγαντες και θυμήθηκε το απόκομμα αυτό.
Προσπαθήσαμε να το διασταυρώσουμε με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Εμπρός, αλλά για άγνωστους λόγους μέχρι τώρα δεν ήταν δυνατή η πρόσβασή μας σε αυτήν.
Το δημοσίευμα με τους δύο γιγάντιους σκελετούς που βρέθηκαν στη Μεσσηνία και είχαν μήκος 3,5 μέτρων, αρχίζει ως εξής:


ΣΚΕΛΕΤΟΙ ΓΙΓΑΝΤΩΝ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΝ ΕΥΡΗΜΑ
ΕΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
ΔΥΟ ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΟΙ ΣΚΕΛΕΤΟΙ-ΠΡΟΣ ΓΝΩΣΙΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ– ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΙΝ ΕΝ ΤΩ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩ-Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ.

Εκ θετικής και λίαν αξιοπίστου πηγής ανακοινούται ημιν, ότι εν τινι χωρίω της Μεσσηνίας ανευρέθησαν προ τινος ανασκαπτομένου αγρού τινος δύο γιγάντιοι σκελετοί ανθρώπων, μήκους τριών και ημίσεος περίπου μέτρων.Ο κάτοχος αυτών κατώρθωσε να τους μεταφέρη λάθρα εις Καλάμας, όπου και τους φυλάττε, καραδοκών την ευκαιρίαν όπως τους εξαγάγη εις το εξωτερικόν. Εμάθομεν δ’ ότι ο κύριος ούτος ήλθεν ήδη εις διαπραγματεύσεις μετά της διευθύνσεως του εν Παρισίοις Παλαιοντολογικού μουσείου, και ζητεί υπέρογκον χρηματικόν ποσόν προς πώλησιν των σκελετών.Εν αποτυχία δε της εκεί πωλήσεως έγραψεν εις φίλους του εν Βερολίνω και Λονδίνω, όπως ερωτήσωσι τι προσφέρουσι τα εκεί Παλαιοντολικά μουσεία προς απόκτησιν των δύο σκελετών.Έχει γνώσιν των ευρημάτων τούτων η Αρχαιολογική Εταιρεία;Εάν δεν έχη, αρκεί μία ανάκρισις εν Καλάμαις ή δια να είπωμεν μάλλον συγκεκριμένως εν Πυλία, και θα μάθη τις ο κάτοχος των δύο γιγαντιαίων σκελετών.»
[skele.jpg]
Πιο πάνω αναφερθήκαμε για διασταύρωση της είδησης αυτής. Μας φάνηκε τόσο εξωπραγματικό το εύρημα της Μεσσηνίας που για μια στιγμή νομίσαμε πως επρόκειτο για πρωτοαπριλιάτικο δημοσίευμα της εφημερίδας…
Ευχαριστούμε τον αναγνώστη για το θέμα.Είναι αξιοπερίεργο πως μια τέτοια σοβαρή ανακάλυψη, που επιβεβαιώνει -συν τοις άλλοις -πολλούς ελληνικούς μύθους της αρχαιότητας, δεν συγκίνησε την τότε ελληνική επιστημονική κοινότητα και καταφεύγουν να πουλήσουν τα ευρήματα στο εξωτερικό με σκοπό των πλουτισμό τους.
Και το ερώτημα παραμένει το ίδιο, όπως το 1900:
“Έχει γνώσιν των ευρημάτων τούτων η Αρχαιολογική Εταιρεία;».

- Πηγή ((  http://visaltis.blogspot.com/2009/08/blog-post_3199.html  ))

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Ταινία της NASA με εκπλητικές φωτογραφίες απο το Hubble

Ταινία της NASA με εκπλητικές φωτογραφίες απο το Hubble

HUBBLE 3D

H ΝΑΣΑ σήμερα ξεκίνσε η την προβολή σε επιλεγμένους κινηματογράφους της Αμερικής μιας διαφορετικής ταινίας. Η ταινία λέγεται Hubble 3D και εκεί θα δούμε μεταξύ άλλων κάποιες απο τις πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες που έχει τραβήξει το τηλεσκόπιο τα τελευταία χρόνια, σε μια σύγχρονη 3D ματιά

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO





ΠΗΓΗ  ((  http://antidimos.blogspot.com/2010/03/hubble.html  ))

DEJA VU: ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ;


DEJA VU: ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ;


Τι ακριβώς είναι το συναίσθημα deja vu και ποια η σχέση του με τις παραφυσικές εμπειρίες; Το γνωρίζατε ότι υπάρχουν 3 διαφορετικά είδη deja vu; Τι επιστημονικά πειράματα έχουν γίνει πάνω στο φαινόμενο και ποια τα συμπεράσματα τους; Το γνωρίζατε ότι...

1 στους 2 ανθρώπους έχει βιώσει έστω μία φορά στη ζωή του σχετική εμπειρία;
Ο Νικόλαος Κουμαρτζής μας παρουσιάζει το φαινόμενο στην ολότητα του, μέσα από μία σπάνια αλλά και σύγχρονη βιβλιογραφία, παρουσιάζοντας...
παράλληλα για πρώτη φορά στην Ελλάδα σύγχρονα σχετικά επιστημονικά πειράματα και στηριζόμενος σε papers της παλαιότερης βιβλιοθήκης ψυχικών ερευνών στον κόσμο (Βρετανική Εταιρία Ψυχικών Ερευνών).

Τι είναι Deja vu και τι δεν είναι;
Ο όρος deja vu είναι γαλλικός και σημαίνει «αυτό το έχω ξαναδεί». Πιο σπάνια, για το ίδιο φαινόμενο χρησιμοποιείται ο αγγλικός όρος paramnesia που σαφώς προέρχεται από την ελληνική λέξη «παραμνησία».
Ως λέξη πρωτοεμφανίστηκε από τον Emile Boirac(1851- 1917), έναν Γάλλο ερευνητή με έντονο ενδιαφέρον για τις ψυχικές έρευνες, στο βιβλίο του L' Avenir des sciences psychiques(Το Μέλλον των Ψυχικών Ερευνών). Το σύγγραμμα του αποτελούσε επέκταση μίας εργασίας που είχε ολοκληρώσει όταν ακόμα ήταν προπτυχιακός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Chicago.
Τι ακριβώς όμως είναι μία deja vu εμπειρία; Είναι η αίσθηση ενός ανθρώπου ότι ένα γεγονός που τώρα βλέπει/ βιώνει/ ακούει έχει επαναληφθεί στο παρελθόν. Έτσι, η εν λόγω εμπειρία συνοδεύεται συχνά από ένα έντονο αίσθημα οικειότητας, αλλά κυρίως από ένα δεύτερο- και συχνά πιο έντονο- αίσθημα παραδοξότητας.
Η ιδιαιτερότητα όμως της εν λόγω εμπειρίας ώστε να οριστεί ως παραφυσικό φαινόμενο, δεν είναι ότι ένα γεγονός μοιάζει να επαναλαμβάνεται, αλλά το ιδιαίτερο αίσθημα που συνοδεύει την αίσθηση αυτή: είναι η έντονη 
πεποίθηση ότι «κάτι δεν πάει καλά», ότι αυτό που αισθάνομαι είναι αδύνατο να συμβαίνει. Κατά τη βίωση ενός deja vu συχνά αισθανόμαστε ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε ξαναζήσει την εν λόγω στιγμή, όσο έντονα και να νιώθουμε οικειότητα.
Δηλαδή, αρκετές φορές μπορεί να αισθανόμαστε έντονη σύγχυση με ερωτήσεις του τύπου: «Έχω ξαναδιαβάσει το εν λόγω βιβλίο;» ή «Έχω ξαναδεί την εν λόγω ταινία;». Η σύγχυση όμως αυτή δεν εμπεριέχει την αίσθηση της παραδοξότητας. ’λλωστε, είναι φυσικό ένας άνθρωπος που έχει διαβάσει εκατοντάδες βιβλία ή κάποιο βιβλίο πριν αρκετά χρόνια, να μην θυμάται τίποτα από αυτό.
Η σύγχυση όμως αυτή σε καμία περίπτω
ση δεν είναι deja vu.



Τα 3 Είδη Deja vu: Deja vecu - Deja senti - Deja visite.
Τα παραπάνω ίσως είναι οτιδήποτε έχετε ακούσει ποτέ για την ιδιαίτερη αυτή εμπειρία. Δυστυχώς όμως είναι εξαιρετικά, ίσως και επικίνδυνα, ελλιπείς. Κατ' αρχήν, αυτό που ονομάζουμε Deja vu δεν είναι deja vu, παρά μία κατηγορία αυτού. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά..

Σύμφωνα με τον Arthur Funkhouser, στο paper Three Types of deja vu(Funkhouser, A., 1996), υπ
άρχουν τριών ειδών εμπειρίες deja vu, οι deja vecu, deja senti και deja visite.
H deja vecu μεταφράζεται ως «αυτό το έχω ξαναζήσει» και σχεδόν πάντα όταν ένας άνθρωπος μιλάει για deja vu εννοεί deja vecu. Βέβαια, μία τέτοια γενίκευση και ταυτοποίηση των δύο όρων είναι απόλυτα λανθασμένη.
Τι ακριβώς όμως είναι μία deja vecu εμπειρία; Κατ' αρχήν, εμπεριέχει κάτι πολύ περισσότερο από ότι απλά οπτικά ερεθίσματα, γι' αυτό και η ταύτιση
 του με τον όρο deja vu είναι λανθασμένη. Το αίσθημα που δημιουργείται περιέχει πολύ περισσότερη λεπτομέρεια και πληροφορίες, ενώ το άτομο που το βιώνει αισθάνεται ότι τα πάντα είναι ακριβώς όπως και στο παρελθόν.
Δηλαδή, δεν είναι απλά ότι «αυτό το έχω ξαναδεί» αλλά ότι «αυτό το έχω ξαναζήσει».

Η deja senti εμπειρία έχει να κάνει αποκλειστικά με κάποιο συναίσθημα του ανθρώπου, ενώ μεταφράζεται ως «αυτό το έχω ξανανιώσει». Σε αντίθεση με τις άλλες δύο κατηγορίες deja vu, η deja senti δεν εμπεριέχει την υποψία πρόγνωσης, είναι δηλαδή κάτι απόλυτα φυσικό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αρκετοί επιληπτικοί ασθενείς
 βιώνουν συχνά deja senti, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα για τις άλλες δύο περιπτώσεις.

Τέλος, η deja visite αφορά ένα ακόμα πιο συγκεκριμένο συναίσθημα: την παράδοξη αίσθηση ότι γνωρίζουμε ένα μέρος που δεν έχουμε επισκεφτεί ποτέ στο παρελθόν. Δηλαδή, επισκεπτόμενοι π.χ. μία πόλη γνωρίζουμε πώς να κινηθούμε για να φτάσουμε στον προορισμό μας, ενώ κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο.
Ως εμπειρία συναντάται πολύ πιο σπάνια, ενώ έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες ως εξήγηση του φαινομένου: από εξωσωματικές εμπειρίες και μετεμψύχωση, έως απλές λογικές απαντήσεις. Με το φαινόμενο έχει ασχοληθεί και ο Καρλ Γιούνγκ, στο paper On synchronicity(Συγχρονικότητα) , το 1952.
Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ της εμπειρίας deja vecu και της deja visite είναι ότι στη μεν πρώτη κυρίαρχο ρόλο παίζει το συναίσθημα, ενώ η δεύτερη έχει να κάνει κυρίως με γεωγραφικές και χωρικές διαστάσεις.

Η πιο συχνή και ενδιαφέρουσα περίπτωση deja vu είναι η deja vecu, κάτι που υποδηλώνεται και από το πλήθος των ερευνών, πειραμάτων και μελετών που έχουν αφιερωθεί στην εξήγηση του φαινομένου.



1 Στους 2 Ανθρώπους Έχει Βιώσει Deja vu!
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ως φαινόμενο παρατηρήθηκε πριν αρκετούς αιώνες, πιθανόν συνόδευε τον άνθρωπο και από την αρχή της πορείας του. Ως εκ τούτου, υπάρχει πλήθος παλαιότερων ερευνών πάνω στο φαινόμενο και όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: 1 στους 3 ανθρώπους έχει βιώσει deja vu!

Κατ' αρχήν, η πρώτη αφορά που η επιστημονική κοινότητα ασχολήθηκε μαζί του ήταν μόλις το 1890, όταν ο Lach- Szyrma παρουσίασε περιπτώσεις τέτοιων εμπειριών.
Ο McKellar το 1954, από τις πρώτες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν πάνω στο φαινόμενο, κατέληξε ότι το 23% των συμμετεχόντων του είχαν βιώσει deja vu. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 182 φοιτητών του πανεπιστημίου του Aberdeen.

Το παραπάνω ποσοστό εκτοξεύθηκε στα ύψη λίγα χρόνια αργότερα, όταν το 1966 ο C.E. Green παρουσίασε τα αποτελέσματα παρόμοιας έρευνας πάνω σε 115 φοιτητές του πανεπιστημίου του Southampton. Σύμφωνα με το paper που εξέδωσε, το 80% των ερωτηθέντων είχε βιώσει έστω και μία φορά στη ζωή του deja vu!

Το 1985, σχετική έρευνα του Haraldsson έδειξε ότι το 64% των Βρετανών και το Ισλανδών έχει βιώσει εμπειρία deja vu, ενώ υπολόγισε ότι το αντίστοιχο ποσοστό για τις Η.Π.Α. αγγίζει το 60%!
Το 1991, οι Gallup και Newport υπολόγισαν ότι το παραπάνω ποσοστό στο 56%. Πιο πρόσφατα, το 1992, πραγματοποιήθηκε σχετική έρευνα από τον T. C. Gaynard με δείγμα μαθητές του Wyke College του Kingston, ηλικίας 16 με 19 ετών. Τα συμπεράσματα του; Από το σύνολο των μαθητών που βίωσαν κάποια παραφυσική εμπειρία, το deja vu ήταν το πλέον διαδεδομένο: 35.9%!
Τέλος, μόλις το 1999, σχετική έρευνα της Shari A. Cohn σε δείγμα 208 ατόμων από την Σκωτία, τη Βρετανία, την υπόλοιπη Ευρώπη, τη Νότιο Αμερική και άλλες περιοχές της υφηλίου, υπολόγισε ότι το ποσοστό των ανθρώπων που βιώνουν εμπειρίες deja vu ανέρχεται στο 66%, με το 12% να μην είναι σίγουροι και μόνο το 19% των ερωτηθέντων να απαντάνε όχι!

Επιστημονική Προσέγγιση: Γιατί Δεν Είναι Εφικτή;
Έχοντας υπόψη μας τα παραπάνω, δηλαδή ότι ως φαινόμενο βιώνεται από την πλειοψηφία των ανθρώπων και ότι έχει παρατηρηθεί από τις απαρχές της ιστορίας μας(υπάρχουν αρκετές αναφορές σε παλαιότερα κείμενα), είναι φυσικό να αναρωτηθούμε γιατί δεν αποτέλεσε μέχρι σήμερα αντικείμενο επιστημονικής έρευνας και πειραματισμού.
Και όντως, πέρα από τις αρκετές- στατιστικής φύσεως- έρευνες που παρουσιάσαμε παραπάνω, λιγοστές πραγματικά φορές οι εν λόγω εμπειρίες έχουν αποτελέσει αντικείμενο πειραματισμού. Γιατί λοιπόν;
Η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή και έχει να κάνει με τη φύση των εμπειριών. Το deja vu δεν βιώνεται κατά παραγγελία, αντιθέτως μάλιστα εμφανίζεται πάντα σε τελείως απρόσμενες στιγμές, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν αδύνατη η μελέτη του σε εργαστηριακό περιβάλλον.
Οπότε, η μοναδική επιστημονική προσέγγιση που μπορεί να πραγματοποιηθεί, έως τη στιγμή που θα ανακαλυφθεί τρόπος πρόκλησης εμπειριών deja vu, είναι η καταγραφή εμπειριών και οι στατιστικές έρευνες όσο το δυνατόν περισσότερων πληθυσμών.

Ασθένεια, Παρενέργεια Φαρμάκων ή Ανωμαλία των Νευρώνων;
Κάπως έτσι, δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη δεκάδων θεωριών στην προσπάθεια εξήγησης του παράδοξου αυτού φαινομένου, από αρκετά επιστημονικά πεδία.
Για παράδειγμα, έχει παρατηρηθεί μία έντονη ομοιότητα μεταξύ εμπειριών deja vu και διάφορων κλινικών ασθενειών, όπως κάποιες μορφές σχιζοφρένειας. Η πιο ισχυρή πάντως σύνδεση έχει γίνει μεταξύ deja vu και παροδικής επιληψίας του λοβού(αγγλ. temporal lobe epilepsy), κάτι που οδηγεί αρκετούς επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι είναι αποτέλεσμα νευρολογικής ανωμαλίας. Τι σημαίνει αυτό; Οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν συχνά από μικρές(μη παθολογικές) επιληπτικές κρίσεις, μερικές εκ των οποίων κατά πάσα πιθανότητα ευθύνονται και για τις εμπειρίες deja vu.

Επίσης, έχει αποδειχθεί κλινικά ότι η παράλληλη χρήση συγκεκριμένων φάρμακων αυξάνει τις πιθανότητας βίωσης εμπειρίας deja vu. Μόλις το 2001, οι Taiminen και Jaaskelainen ανέφεραν την περίπτωση ενός, κατ' άλλα υγιή, άνδρα που άρχισε να βιώνει έντονα και αλλεπάλληλα deja vu όταν ξεκίνησε φαρμακευτική αγωγή με αμανταδίνη και φενυλοπροπανολαμίνη(amantadine και phenylpropanolamine) για να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα γρίπης που τον ενοχλούσαν. Στηριζόμενοι σε παλαιότερες έρευνες, οι δύο ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το deja vu είναι αποτέλεσμα υπερδοπανιμεργικής δραστηριότητας στον εγκέφαλο.

Από την άλλη, προς τα τέλη του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα, αναπτύχθηκε η θεωρία ότι οι εμπειρίες deja vu είναι αποτέλεσμα της ετεροχρονισμένης ενεργοποίησης των νευρώνων. Ο παραπάνω ετεροχρονισμός παραπλανούσε τον εγκέφαλο, ο οποίος πίστευε ότι δεχόταν πανομοιότυπο ερέθισμα για δεύτερη φορά, ενώ στην πραγματικότητα λάμβανε το ίδιο ερέθισμα με μία μικρή καθυστέρηση. Η πιο διαδεδομένη θεωρία που στηρίχθηκε στην παραπάνω παραδοχή ήταν αυτή της οπτικής καθυστέρησης, η οποία εξηγούσε το φαινόμενο deja vu ως αποτέλεσμα της καθυστερημένης μεταφοράς από ένα μάτι ενός οπτικού ερεθίσματος σε σχέση με το δεύτερο. Έτσι, το ίδιο ερέθισμα έφτανε στον εγκέφαλο με καθυστέρηση χιλιοστών δευτερολέπτου, η οποία όμως ήταν αρκετή ώστε να παραπλανήσει τη συνείδηση και να δημιουργήσει μία παράδοξη αίσθηση οικειότητας: δηλαδή φαινόμενο deja vu. Η παραπάνω θεωρία όμως κατέρρευσε όταν παρουσιάστηκαν περιπτώσεις βίωσης deja vu από τυφλούς!

Deja vu: Μία 'Aγνωστη Ικανότητα του Ανθρώπου;
Παράλληλα όμως με τις θεωρίες της καθεστηκυίας επιστήμης, αναπτύχθηκαν και ορισμένες προερχόμενες από το χώρο των ψυχικών ερευνών και της παραψυχολογίας, ιδιαίτερα διαδεδομένος και αποδεκτός σε χώρες της Βρετανίας και της Αμερικής.
Έτσι, αρκετοί επιστήμονες συνέδεσαν την εμπειρία με φαινόμενα πρόγνωσης, διόρασης ή υπεραισθητικών αντιλήψεων, ενώ η πλειονότητα της επιστημονικής κοινότητας των ψυχικών ερευνών είδαν το φαινόμενο deja vu ως την αδιαμφισβήτητη απόδειξη ύπαρξης ψυχικών ικανοτήτων στην πλειονότητα των ανθρώπων.

Από την άλλη, μικρότερος αριθμός ερευνητών υποστηρίζουν ότι το deja vu στην πραγματικότητα είναι προσπέλασης της μνήμης των ονείρων! Σύμφωνα με το σκεπτικό της εν λόγω θεωρίας, τα όνειρα- όπως και κάθε άλλο σημαντικό ερέθισμα- αποθηκεύονται στην μακροπρόθεσμη μνήμη.
Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να θυμηθούν την πλειονότητα των ονείρων που έχουν δει, εντούτοις ένας άνθρωπος που ονειρεύεται παρουσιάζει δραστηριότητα στο κομμάτι του εγκεφάλου του όπου βρίσκεται η μακροπρόθεσμη μνήμη. Έτσι, πιθανόν ένα όνειρο μπορεί να προσπεράσει τη μικροπρόθεσμη μνήμη, προσπελαύνοντας κατ' ευθείαν τη μακροπρόθεσμη.
Με λίγα λόγια, το συναίσθημα του deja vu μπορεί να προκληθεί εξαιτίας μίας ανάμνησης ενός ξεχασμένου ονείρου, το οποίο φέρει αρκετά κοινά στοιχεία με την κατάσταση που βιώνει εκείνη τη στιγμή το άτομο.
Κάπως έτσι, αρκετοί ερευνητές συνέδεσαν την εμπειρία deja vu με το φαινόμενο deja reve, που σημαίνει «αυτό το έχω ονειρευτεί».

To Deja vu Αναδημιουργήθηκε σε Εργαστήριο!
Όπως όμως ήδη προείπαμε, όλα τα παραπάνω δεν είναι παρά θεωρίες που αναπτύχθηκαν στην προσπάθεια του ανθρώπου να βρει απαντήσεις γύρω από ένα φαινόμενο που δεν μπορεί να μελετήσει πειραματικά. Σαν μία ψηλάφηση δηλαδή στα τυφλά!
Και όμως, μόλις πριν λίγους μήνες, στις 21 Ιουλίου 2006, μία ανατρεπτική είδηση αναμεταδόθηκε από το ειδησεογραφικό δίκτυο του BBC News: «Εμπειρίες Deja vu αναδημιουργήθηκαν στο εργαστήριο!» .
Τι σημαίνει μία τέτοια είδηση; Εφόσον κατάφεραν να αναδημιουργήσουν κατά παραγγελία την εν λόγω εμπειρία, τότε το φαινόμενο δεν μένει παρά να εισέλθει στα εργαστήρια για πειραματική μελέτη. Τέλος στις θεωρίες δηλαδή, αρχή στις πράξεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα λοιπόν του περιοδικού New Scientist, τα μέλη του Leeds Memory Group κατάφεραν μέσω «ύπνωσης» να προκαλέσουν deja vu εμπειρίες στους συμμετέχοντες στα πειράματα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το περιοδικό: «η δουλειά τους θα ρίξει φως σε θεμελιώδεις εργασίες της ανθρώπινης μνήμης» .

Πως όμως κατέληξαν στην εν λόγω ανακάλυψη; Σύμφωνα με την πλειονότητα των επιστημόνων, όταν ένας άνθρωπος αναγνωρίζει ένα οικείο αντικείμενο ή πρόσωπο περνά από δύο σημαντικές διεργασίες. Αρχικά, ο εγκέφαλος προσπελαύνει τη μνήμη με σκοπό να διαπιστώσει αν το αντικείμενο που βλέπει τώρα έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν. Στη συνέχεια, αν όντως έχει παρατηρηθεί, ένα άλλο κομμάτι του εγκεφάλου αναγνωρίζει το αντικείμενο ως οικείο.
Αυτό που κατάφεραν οι επιστήμονες του Leeds είναι να διαχωρίσουν τη δεύτερη διεργασία από την πρώτη και να προκαλέσουν τη δεύτερη μέσω «ύπνωσης». Αποτέλεσμα; Αναπαράγεται επιτυχώς στους συμμετέχοντες το συναίσθημα του deja vu για κάθε τι που παρατηρούν! Με αυτόν τον τρόπο, το παράδοξο αυτό φαινόμενο μετατρέπεται σε αντικείμενο πειραματισμού.
Ο ερευνητής Akira O' Connor, μέλος της ομάδας του Leeds, παρουσίασε τα συμπεράσματα τους στο Διεθνές Συνέδριο για τη Μνήμη στο Σύδνευ της Αυστραλίας, ενώ δήλωσε χαρακτηριστικά στο New Scientists: «Αυτό μας λέει ότι είναι δυνατόν να διαχωρίσουμε στο εργαστήριο τις δύο αυτές διεργασίες, κάτι πολύ σημαντικό στην προσπάθεια μας να αποδείξουμε ότι είναι όντως ξεχωριστές».

Μάλιστα, οι παραπάνω ανακαλύψεις δεν άφησαν ασυγκίνητη την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Ο καθηγητής Alan Brown, ειδικός στο φαινόμενο deja vu στο πανεπιστήμιο South Methodist του Ντάλας, είπε χαρακτηριστικά: «Δεν έχω πολλές πληροφορίες για την έρευνα που διεξάγεται στο Leeds, όμως από οτιδήποτε γνωρίζω πρόκειται σίγουρα για μία σοβαρή και μεθοδική δουλειά με ένα ιδιαίτερα ανατρεπτικό αποτέλεσμα»!
ΠΗΓΗ  ((  http://kataigides.blogspot.com/2010/09/deja-vu.html  ))

Όταν το google earth "ανακαλύπτει" τη μορφή του ...Ιησού σε λιβάδια!

Όταν το google earth "ανακαλύπτει" τη μορφή του ...Ιησού σε λιβάδια!

10 Σεπτέμβριος 2010

Εσείς, τι βλέπετε στις εικόνες;  
Η πρώτη φωτογραφία που βλέπετε προέρχεται από το google earth και δείχνει ένα λιβάδι στην ανατολική Ουγγαρία. Αναρτήθηκε σήμερα στο διαδίκτυο (mukundcreations.com)  και έχει διχάσει τους χρήστες του! Όπως μπορείτε να δείτε, στη μέση του λιβαδιού σχηματίζονται κάποιες σκιές. Για πολλούς, η εικόνα που δημιουργείται παραπέμπει ξεκάθαρα στην μορφή του Ιησού!










 

 

  Δεν είναι η πρώτη φορά, όμως που γίνεται κάτι τέτοιο. Η δεύτερη φωτογραφία (κλικ για μεγέθυνση) είχε αναστατώσει το 2005 μία ολόκληρη περιοχή στο Περού, αφού και τότε ήταν πολλοί εκείνοι που έβλεπαν το πρόσωπο του Χριστού στη δορυφορική εικόνα του google. Κάποιοι κάνουν λόγο για φάρσες, άλλοι για φαινόμενα παρειδωλίας που οφείλονται σε φωτοσκιάσεις, ενώ δεν λείπουν και εκείνοι που μιλούν για θαύμα!





















pyles.tv

Τι προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός


Τι προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός

TOY ΑΚΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
Νέα φορολογικά βάρη
O Αύγουστος είναι παραδοσιακά ο μήνας που το υπουργείο Οικονομικών ξεκινά τη διαδικασία για την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς και ετοιμάζει την εισήγηση προς τον πρωθυπουργό, ενόψει της ομιλίας του στα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που γίνονται στις αρχές κάθε Σεπτεμβρίου. Ο κανόνας αυτός ισχύει και για το φετινό Αύγουστο, αν και φυσικά ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και οι υπηρεσίες του έχουν να ασχοληθούν και με πλήθος άλλων ζητημάτων, που αφορούν κυρίως στην υλοποίηση των διαρθρωτικών και άλλων μέτρων που προβλέπονται από το Μνημόνιο.
Η πρωθυπουργική ομιλία στη Θεσσαλονίκη είχε συνδεθεί τις τελευταίες δεκαετίες με την εξαγγελία ευχάριστων οικονομικών μέτρων, δείγμα και αυτό της παθογένειας που αντιμετώπιζε η χώρα. Ακόμη και στις χρονιές που το δημοσιονομικό έλλειμμα αυξανόταν και δεν υπήρχαν αντοχές για «παροχές», η πίεση που ασκούσαν οι πρωθυπουργοί στους υπουργούς των Οικονομικών ήταν μεγάλη για να ανακοινώσουν έστω και ένα εντυπωσιακό μέτρο, ώστε να κερδίσουν έτσι κάποιες εφήμερες εντυπώσεις και μία –μικρή και πρόσκαιρη– άνοδο των ποσοστών δημοφιλίας τους. Φυσικά, όταν χρειαζόταν να ανακοινωθούν δυσάρεστα μέτρα, το θλιβερό καθήκον αναλάμβανε ο υπουργός Οικονομικών ή, όπως έγινε και πρόσφατα με το Μνημόνιο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ποιος δεν θυμάται τα περίφημα «πακέτα Σημίτη», όπως τα είχαν βαπτίσει οι φίλα προσκείμενοι δημοσιογράφοι, με τα οποία ο πρώην πρωθυπουργός επιχειρούσε να αλλάξει το κλίμα εις βάρος του ΠΑΣΟΚ μετά την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ; Η δημιουργία θετικού κλίματος από το βήμα της ΔΕΘ συνεχίστηκε και μετά το 2004 από τον Κώστα Καραμανλή, μέχρι που αυτές οι λαμπρές τελετές έλαβαν απότομα τέλος πέρσι το Σεπτέμβριο –βοηθούσης φυσικά της διεθνούς κρίσης–, όταν ο κ. Καραμανλής αντί για παροχές υποσχέθηκε «θυσίες» για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους και μάλιστα εν μέσω προεκλογικής περιόδου.

Άρση αντικινήτρων για επενδύσεις

Ο προϋπολογισμός για το 2011, σύμφωνα με το Μνημόνιο, θα προβλέπει μέτρα περαιτέρω αύξησης της φορολογίας.
Ο σημερινός πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου θέλει να συνεχίσει με άλλη λογική την παράδοση της ΔΕΘ, έχοντας ως στόχο να βελτιώσει όσο μπορεί το ιδιαίτερα απαισιόδοξο κλίμα που επικρατεί στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Επειδή, όμως, δεν υπάρχει «σάλιο» για να εξαγγείλει μέτρα στήριξης των εισοδημάτων των εργαζομένων ή των συνταξιούχων, ο πρωθυπουργός θα αρκεστεί σε «μερεμέτια» της κοινωνικής πολιτικής, με κινήσεις που δεν θα έχουν σημαντικό δημοσιονομικό κόστος αλλά θα αξιοποιούν αποτελεσματικά τους πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου. Κυρίως, όμως, θα επιχειρήσει την ανάταξη του κλίματος μέσα από την περιγραφή μιας αναπτυξιακής πολιτικής, που θα καλύπτει όλους τους τομείς της οικονομίας, με στόχο να αποτελέσει ένα ρεαλιστικό αντίβαρο στην ύφεση που προκαλεί η ισχυρή δημοσιονομική προσαρμογή. Στο πλαίσιο της πολιτικής αυτής θα ανακοινωθεί πιθανότατα και η άρση των φορολογικών αντικινήτρων για τις επενδύσεις –όπως η αύξηση της φορολογίας των διανεμόμενων κερδών για τις επιχειρήσεις στο 40%– που θεσπίστηκαν με τον πρόσφατο φορολογικό νόμο.
Οι εξαγγελίες που θα κάνει ο κ. Παπανδρέου στη ΔΕΘ συναρτώνται άμεσα με τις κατευθύνσεις και την εξειδίκευση του προϋπολογισμού για το 2011, ο οποίος σύμφωνα με το Μνημόνιο θα προβλέπει μέτρα περαιτέρω αύξησης της φορολογίας και περικοπής των δημοσίων δαπανών ύψους σχεδόν 10 δις ευρώ. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η μεταφορά αγαθών και υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στον υψηλό 23%, η αύξηση των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων, τα πράσινα τέλη, η ειδική εισφορά σε κερδοφόρες επιχειρήσεις, η μείωση των υψηλότερων συντάξεων και το «πάγωμα» γενικά των συντάξεων. Ο νέος προϋπολογισμός αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τη μελλοντική πορεία της οικονομίας και της ίδιας της χώρας, καθώς ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος ενός φαύλου κύκλου μεγαλύτερης ύφεσης και διατήρησης του ελλείμματος σε υψηλά επίπεδα.

Ο φαύλος κύκλος ύφεσης και ελλείμματος

Η δυσκολία μείωσης του ελλείμματος το 2011 είναι δεδομένη, όπως φαίνεται και από το στόχο που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα, που έχει οριστεί στο 7,6% του ΑΕΠ (Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) σε σχέση με το 8,1% που είναι ο στόχος για το 2010. Η κυβέρνηση, δηλαδή, πρέπει να συμπεριλάβει στον επόμενο προϋπολογισμό ομοβροντία μέτρων που αντιστοιχούν στο 4,3% του ΑΕΠ για να επιτύχει τη μείωση του ελλείμματος μόλις κατά 0,5%. Και αυτό επειδή, λόγω της ύφεσης που προβλέπεται στο 2,5% για το 2011, ο προϋπολογισμός θα χάσει έσοδα πολλών δις ευρώ από τη φορολογία των επιχειρήσεων και των φυσικών προσώπων, από τις πωλήσεις αυτοκινήτων κ.λπ. Πρόκειται για τεράστια αναντιστοιχία, η οποία δείχνει ότι ο φαύλος κύκλος ήδη λειτουργεί και το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα σπάσει μέσα στο 2011, ώστε από την επόμενη χρονιά να επανέλθουμε σε μια πιο φυσιολογική κατάσταση, με μια καλύτερη αντιστοιχία μεταξύ της έντασης των δημοσιονομικών μέτρων και της μείωσης του ελλείμματος.
Κρίσιμη σημασία για τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού του 2011 έχει η υλοποίηση του φετινού προϋπολογισμού, γιατί είναι φανερό ότι, αν δεν επιτευχθεί φέτος ο στόχος για το έλλειμμα, θα μεταφερθεί ένα πρόσθετο βάρος στο 2011, το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί με επιπλέον μέτρα. Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών εκπέμπονται συνεχείς ενέσεις αισιοδοξίας ότι ο στόχος για το έλλειμμα θα επιτευχθεί με βεβαιότητα, με βάση και τα στοιχεία που δείχνουν μείωσή του στο πρώτο εξάμηνο κατά 45% έναντι 39% που ήταν ο στόχος. Σύμφωνα με τους επιτελείς του ΥΠΟΙΟ, η υστέρηση που σημειώνεται στα έσοδα του Δημοσίου –αυξήθηκαν κατά 7% αντί 13%– θα καλυφθεί από τη μεγαλύτερη μείωση των δημοσίων δαπανών, η οποία δημιουργεί ένα «μαξιλάρι ασφαλείας» της τάξης των 4 δις ευρώ. Αυτή η εκτίμηση, ωστόσο, είναι μάλλον αισιόδοξη και αμφισβητείται από τους ελεγκτές της τρόικας, οι οποίοι δεν ανησυχούν μόνο για την υστέρηση των εσόδων αλλά και για τις υπερβάσεις των δαπανών των ασφαλιστικών ταμείων και των δημόσιων επιχειρήσεων που πρέπει επίσης να καλυφθούν αλλά και από το γεγονός ότι το Δημόσιο αναβάλλει την πληρωμή υποχρεώσεών του στις επιχειρήσεις. Τον κίνδυνο που δημιουργείται από την υστέρηση των εσόδων για τον προϋπολογισμό του 2011 σημείωσε πρόσφατα και ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ κ. Γιάννης Στουρνάρας.

Τελικές αποφάσεις το φθινόπωρο

Επειδή η επιβολή κι άλλων αντιλαϊκών μέτρων, πέραν αυτών που προβλέπονται από το Μνημόνιο –είτε με περαιτέρω αύξηση της φορολογίας είτε με περαιτέρω περικοπή των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων– είναι και πολιτικά και κοινωνικά επικίνδυνη αλλά και δεν θα εγγυάται την υλοποίηση των στόχων, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν το φθινόπωρο. Τότε θα υπάρχει καλύτερη εικόνα για την υλοποίηση του φετινού προϋπολογισμού και με βάση αυτή την εικόνα θα αποφασιστεί σε ανώτατο επίπεδο αν θα πρέπει να ζητηθούν κι άλλα μέτρα ή αν θα είναι καλύτερα να δοθεί το «πράσινο φως» για μια ήπια αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους. Σημειώνεται ότι το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης που έχει συζητηθεί δεν θα μειώνει την ονομαστική αξία των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου αλλά θα βασιστεί στην επιμήκυνση της λήξης τους και τη μείωση του επιτοκίου που πληρώνεται στους κατόχους των ομολόγων. Από μια τέτοια κίνηση, το όφελος για τον προϋπολογισμό θα ήταν μεγαλύτερο από 3 δις ευρώ και θα διευκόλυνε κατά πολύ την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών

Η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών

Το παρον νημα πραγματευεται τον θιβετιανο βουδισμο. 
Όσο κι αν φαινεται περίεργος ο τίτλος. Το βιβλίο του νεκρού δεν έχει να κάνει με τίποτα το σκοτεινό ή κακο.
Το αρχαίο Θιβετιανό βιβλίο αυτο αναφέρεται στο τι συμβαίνει στην συνείδηση κατα τη διάρκεια του θανάτου του φυσικού σώματος και της μετενσάρκωσης και παρέχει οδηγίες για το πως κάποιος κατά τη στιγμή του θανάτου του θα είναι έτοιμος ώστε να ενωθεί με το φως αντί να συνεχίσει τον κύκλο των απανωτων μετενσαρκώσεων.
Τα έξι bardo
Κατά τον Θιβετιανο βουδισμο, ο κύκλος της ζωής του ανθρώπου χωρίζεται σε έξι διαστήματα που λέγονται bardo.
bardo σημαίνει στα θιβετιανά (ενδιάμεσο διάστημα).
Το πρώτο bardo είναι η περίοδος ανάμεσα στη γέννηση και τον θάνατο(Shinay bardo ).
Το δευτερο bardo ειναι αυτο των ονείρων (milam bardo)
To τριτο bardo ειναι αυτο του διαλογισμού (δεν το βιωνουν ολοι συνειδητά, παρα μονο μερικές φορές καταλαθως εκτως κι αν ασκούν διαλογισμό) (Samten bardo)
Το τέταρτο bardo ειναι αυτο της στιγμής του θανάτου (Chikkhai Bardo). ειναι η κατάσταση κατά την οποία ο άνθρωπος και το κάθε ον βιώνει το καθαρό φως, ειναι μια μόνο στιγμή κι αν την αναγνωρίσει μπορεί να ενωθεί με το σύμπαν για πάντα, συνήθως όμως δεν τη συνειδητοποιεί και παει στο επόμενο 
To πεμπτο bardo (Chönyid bardo) ειναι αυτο των παραισθησεων.
Το έκτο bardo είναι αυτό της μετάβασης. όταν δηλαδή η συνείδηση μπένει σε ενα νεο σώμα (Sidpai bardo).

Η yoga των ονείρων (Milam)
Οπως λέγαν και οι αρχαίοι Ελληνες (και συμφωνούν οι θιβετιανοί), Ο ύπνος ειναι ο δίδυμος αδερφός του θανάτου.
Η κατάσταση των bardo που έχουν να κάνουν με τον θανάτο, μοιάζει πολύ με ενα όνειρο. Οπως στο όνειρο βλέπει κανείς μπροστά του τις διάφορες καταστάσεις της ημέρας ή τις προσδοκίες του, επιθυμίες και φόβους να πραγματοποιούνται. Έτσι τα βιώνει και στο bardo του θανάτου. 
Το "καθαρό φως" το βιώνει κανείς και στον ύπνο του. Αλλα δεν το καταλαβαίνει συνήθως.
Το βιώνει κάθε ον κατα τον ύπνο του και τον θάνατο του. (Η βουδικη φύση δεν ειναι προνόμιο μόνο του ανθρώπου).
Όπως ειναι δύσκολο για κάποιον ανεκπαίδευτο να καταλάβαινει πότε ονειρεύεται. Ετσι είναι δύσκολο να καταλάβει οτι έχει πεθάνει. Τα βιώνει όλα σαν να συμβαίνουν στη ζωή του. οπως περίπου στην ονειρική κατάσταση.
Ετσι η yoga των ονείρων ετοιμάζει τον ασκούμενο για την στιγμη του θανάτου. Ωστε να εχει επίγνωση της κατάστασης του και να μπορει να ελεγξει αυτη τη κατάσταση.
Σκοπος του ασκουμενου ειναι να πετυχει την φώτηση και να ξεφυγει απο τον κύκλο της σαμσάρα (μετενσαρκώσεις) ή να ελαχιστοποιήσει το αρνητικό του κάρμα (μεσω της συνειδητότητας) και να πετύχει μια ευνοϊκη μετεσνάρκωση.

Ένα από τα ιερότερα βιβλία στον κόσμο και περιγράφει τι βιώνουν όσοι είναι κλινικά νεκροί.

Γράφτηκε το 8ο αιώνα και είναι ένας οδηγός για όσους πεθαίνουν.

Ένας χάρτης για το ταξίδι που κάνουμε στην μεταθανάτια ζωή...


Γιώργος Λιάνης: επρεπε να ζήσουμε ταπεινοί, δεν το κάναμε και o κόσμος μας ταπεινώνει, έτσι ακριβώς όπως μας αξίζει".



Γιώργος Λιάνης: επρεπε να ζήσουμε ταπεινοί, δεν το κάναμε και o κόσμος μας ταπεινώνει, έτσι ακριβώς όπως μας αξίζει".

Ο Γιώργος Λιάνης ο οποίος εγκαταλείπει την πολιτική, άρχισε να λέει  συγκλονιστικές αλήθειες για τους πολιτικούς και την κοινωνία...
"Μας τιμωρεί ο ελληνικός λαός. 
Του φερθήκαμε με άσχημο τρόπο και τώρα δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στο δρόμο. 
Δεν μπορώ να πάω με τη γυναίκα μου ούτε στο θέατρο, ούτε να περπατήσω στο δρόμο, ούτε να πάω στο εστιατόριο!
Έπρεπε να ζήσουμε ταπεινοί, δεν το κάναμε και o κόσμος μας ταπεινώνει, έτσι ακριβώς όπως μας αξίζει".

Σχόλιο...Έρχεται λίγο αργά αυτή η αυτοκριτική διάθεση από τον Σύντροφο Γιώργο Λιανη και φυσικά ποτέ δεν καταλάβαμε (η μάλλον καταλαβαίνουμε πολύ καλά) γιατί οι πολιτικοί μας έχουν την ανάγκη αυτοκριτικής....πάντα στη δύση της καριέρας τους!!..
...αλλά όπως λέει και ο σοφός Λαός κάλιο αργά πάρα ποτέ...
...συγχωροχάρτι από το Λαό όμως.. δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ!!!

Τα κόκκινα δάκρυα ενός 15χρονου


Ένας 15χρονος από το Τέννεσι έχει προκαλέσει αναστάτωση στην ιατρική κοινότητα εξαιτίας μιας σπάνιας πάθησης , η οποία τον ταλαιπωρεί. Τρεις φορές την ημέρα τα μαγουλά του τα αγκαλιάζουν δάκρυα αίματος! Χωρίς κανέναν λόγο, ξαφνικά αρχίζει να τα βλέπει όλα κόκκινα!
Η διάρκεια του φαινομένου δεν είναι σταθερή. Δύο - τρεις στάλες αρκούν για να ξεσπάσει η μπόρα , η οποία μπορεί να βασανίζει τον μικρό Καλβίνο Ινμαν για μια ώρα! Οι συμμαθητές του βλέποντας την αιματηρή εικόνα για πρώτη φορά, θεώρησαν οτι είναι... 

δαιμονισμένος.

Ο Καλβίνος με τη συνοδεία της μητέρας του εμφανίζεται σε τηλεοπτικά προγράμματα διεθνούς βεληνεκούς με την ελπίδα οτι η έκθεση θα φέρει την πολυπόθητη εξήγηση για τα σημάδια που αποτελούν ένα ανεξήγητο ιατρικό γρίφο. Κοιτώντας τη τηλεοπτική κάμερα, δηλώνει: "Μερικές φορές αισθάνομαι υγρά τα μάτια μου , γεγονός που σηματοδοτεί την αρχή του δράματος. Οι φίλοι μου αρχικά φοβήθηκαν. Δεν μου μιλούσαν. Τώρα πια υποθέτω πως έχει γίνει μια συνήθεια. Είναι δύσκολο..." προσθέτει.



Όταν η μητέρα του, Τάμμυ, αντίκρυσε το παιδί της υπό αυτές τις συνθήκες, τρομοκρατήθηκε. Κάλεσε κατευθείαν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Θυμάται: "Είναι οτι πιο τρομακτικό έχω δει μέχρι τώρα. Εκείνη την μέρα νόμιζα οτι τον χάνω. Με κοίταξε και με ρώτησε: "Μαμά θα πεθάνω;" Οι χτύποι της καρδιάς μου ξαφνικά σταμάτησαν..."

Δυστυχώς μέχρι σήμερα το ιατρικό μυστήριο δεν έχει αποκωδικοποιηθεί. Ο οφθαλμίατρος δρ Ρεξ Χάμιλτον υποστηρίζει οτι ο νεαρός ίσως πάσχει από μια σπάνια πάθηση , γνωστή ως haemolacria, που σημαίνει "αιματηρά δάκρυα". "Τα συμπτώματα αυτά περιγράφουν ακριβώς το τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του συμβάντος. Ακόμα δεν γνωρίζουμε που οφείλεται".
ΠΗΓΗ ((  http://news24gr.blogspot.com/2010/09/15.html  ))