Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Το πειραματόζωο...

Το πειραματόζωο


Πέρασε ήδη ένας μήνας από την πειραματική εφαρμογή του «Νέου Σχολείου», του ψηφιακού, του σχολείου του μέλλοντος σύμφωνα με τα τετριμμένα λεκτικά ποδοβολήματα. Διδάσκω σε ένα από τα 800 πανελλαδικώς σχολεία, που λειτουργούν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα. Εξηγώ για όσους τυχόν αγνοούν …το πείραμα.

Στα σχολεία αυτά όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, από την Α΄ έως την ΣΤ΄ τάξεις, κάνουν καθημερινά 7ωρα, σχολούν στις 2.00 μ.μ. Εισήχθησαν κάποια νέα διδακτικά αντικείμενα.

Πιο αναλυτικά. (θα περιοριστώ στις δύο πρώτες τάξεις). Στις Α΄ και Β΄ τάξεις διδάσκονται από τον Σεπτέμβριο, εκτός των «παραδοσιακών» μαθημάτων.

2 ώρες αγγλική γλώσσα,
2 ώρες πληροφορική (ΤΠΕ- Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών),
5 ώρες Αισθητική Αγωγή (η οποία περιλαμβάνει «αντικείμενα» όπως Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή).
Η Γυμναστική (Φυσική Αγωγή) αυξήθηκε στις 4 ώρες.

Άλλες 3 ώρες είναι αφιερωμένες στην λεγόμενη Ευέλικτη Ζώνη. Τι είναι αυτή; Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) – Φ.Ε.Κ. τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 303/ 3-3-2003, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης «θα πραγματοποιούνται διαθεματικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας….Η Ε.Ζ. μπορεί να λειτουργήσει ως φίλτρο από το οποίο θα περνούν τα διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα». Να δοκιμάζονται, δηλαδή, οι πειραματισμοί και να καθιερώνονται, αν πετύχει το φιλτράρισμα.

Διαθεματικότητα τώρα, άλλο νεφελώδες πράγμα κι αυτό, σημαίνει ότι μπορούν τα μαθήματα να συσχετίζονται, να επικαλύπτονται (οριζόντιος άξονας παροχής γνώσεων). Πιο απλά, διδάσκεις Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού την Έξοδο του Μεσολογγίου. Μπορείς, πλην του ιστορικού γεγονότος, να επεκταθείς σε γεωγραφικά στοιχεία, να προσφύγεις σε εικαστικές απεικονίσεις, σε θεατρική αγωγή και σε ό,τι άλλο σου κατέβει στο κεφάλι. Να περιφέρεις την διδασκαλία γύρω από το ιστορικό γεγονός, αλλά να μην εμβαθύνεις. Λίγο απ’ όλα, τσιμπολογήματα. Λίγη ιστορία, λίγη γεωγραφία, λίγη λαογραφία, λίγο θέατρο και στο τέλος τίποτε. Έχασες τα πάντα και κυρίως το πρότυπο του ηρωισμού και της αυτοθυσίας, που πρέπει να ενσταλάξεις στους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος. Με ξεροκόμματα γνώσεων δεν χορταίνεις. Επιφέρεις σύγχυση και αμάθεια.

Γι’ αυτό μιλάμε πλέον για δραστηριότητες και όχι για διδασκαλία. (Να στήνεις, ακόμη τα μαθητούδια στο Διαδίκτυο να χαζεύουν τις εικόνες και να καταστρέφεις την μαγεία της προσωπικής επαφής, την συγκίνηση της διήγησης, να μετατοπίζεται το κύρος της διδασκαλίας από το πρόσωπο του δασκάλου στο άψυχο εργαλείο. Να μεταβάλλεις την τάξη σε ΙΝΤΕΡΝΕΤ – ΚΑΦΕ).

Αν προσθέσουμε τις παραπάνω ώρες των «νέων» ή επαυξημένων αντικειμένων, προκύπτουν 16 ώρες εβδομαδιαίως αφιερωμένες σε «διασκεδαστικές» - ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Δηλαδή από τα 6 χρόνια του Δημοτικού σχολείου, τα μισά και πλέον δαπανώνται (ή σπαταλώνται) σε «ανάπτυξη δεξιοτήτων», σε καταιγισμό αντικειμένων, εις βάρος της κύριας αποστολής του σχολείου που είναι να φωτίζει τη συνείδηση και να προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας. Αυτό είναι το Νέο ή Ψηφιακό Σχολείο. Και επειδή ακριβώς παύει να είναι σχολείο μάθησης και διάπλασης χαρακτήρα, υποστυλώνεται με πομφολυγώδη και ηχηρά επίθετα: νέο, ψηφιακό, διαδραστικό και λοιπά αερογεμή λεξίδια. Σχολείο που μιλάει για ανταγωνισμό και επιτυχία στη ζωή και όχι για προορισμό και ήθος.

Ποιες είναι όμως οι πρώτες εντυπώσεις από το πείραμα; 
Πρώτον: το ωράριο, τα πενθήμερα επτάωρα, εξαντλούν σωματικά και εξοντώνουν ψυχολογικά τους μικρούς μαθητές, όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου. Το να καθηλώνεις όμως στα θρανία, από τις 8 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι, 6χρονα και 7χρονα παιδιά είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό. Η σωματική κούραση αφαιρεί τη ζωντάνια και τη δροσιά της ηλικίας και ακυρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά το 5ωρο τα παιδιά ατονούν, καταβάλλονται, κουράζονται, αδιαφορούν. Με τέτοιους απαράδεκτους, φρενήρεις ρυθμούς στο τέλος θα απηυδήσουν και θα σιχαθούν το σχολείο. (Θυμήθηκα ένα παλιό φοιτητικό σύνθημα: «Παν τα νιάτα, παν τα κάλλη, μας τα φάγαν οι δασκάλοι»).

Δεύτερον: Υποβαθμίζεται, λόγω πληθώρας διδακτικών αντικειμένων, το μάθημα της γλώσσας, το σημαντικό και σπουδαιότερο γι’ αυτήν την ηλικία. «Εν αρχή ην ο λόγος, λέει μια παλιά ιστορία όσο και ο κόσμος, στην οποία ο άνθρωπος είχε την εξουσία να ονομάσει τα ζώα και τα άλλα πλάσματα. Τη δυνατότητα, δηλαδή να αποκαλεί, να δίνει ζωή». Η γλώσσα είναι ζωή. Το να μαθαίνεις, εξ απαλών ονύχων, να γράφεις, να διαβάζεις και να μιλάς σωστά, σημαίνει ότι μαθαίνεις να σκέφτεσαι σωστά. («λόγος και διάνοια ταυτόν» λέει ο Πλάτων, στον «Σοφιστή» 263ε). Στην εξοπλιστική αυτή ηλικία κυρίως οφείλει το σχολείο να καλλιεργεί την γλώσσα, πράγμα που δεν γίνεται αν συνυπολογιστεί και η αβάσταχτη ελαφρότητα των σχολικών εγχειριδίων (Μια από τις σημαντικότερες συνέπειες αυτής της γλωσσικής ανεπάρκειας είναι ότι προτρέπει, οδηγεί σε πράξεις βίας, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τον λόγο. Πολλά παιδιά φτάνουν στην εξαλλοσύνη και την απελπισία γιατί δεν μπορούν να εκφραστούν. Δεν έχουν τις λέξεις. «Πάρε τις λέξεις μου δωσ’ μου το χέρι σου» γράφει χαριτωμένα ο ποιητικός λόγος).

Τρίτον: καταργείται η ευλογημένη σχέση δασκάλου και μαθητή. Αυτός ο όμορφος δεσμός χτίζεται καθημερινά μες στην τάξη και προϋποθέτει ήθος, ελευθερία και σοφία από τη μια, άσκηση, υπακοή, σεβασμό και αγάπη από την άλλη. Δάσκαλος και μαθητής είναι κατάκτηση που θα έπρεπε να προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού και να μην την θυσιάζουμε σε ανόητους πειραματισμούς. Πότε να προλάβει «να δεθεί» το πρωτάκι με τη δασκάλα του, όταν μπαινοβγαίνουν λαχανιασμένοι και ασθμαίνοντες 7-8 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων; (Η κατάρτιση ωρολόγιου προγράμματος στα σχολεία αυτά είναι περίπου… τετραγωνισμός του κύκλου).

Τέταρτον: Πληροφορική και αγγλικά από την Α΄ Δημοτικού. Αιτιολόγησε η διαβιουπουργός (ο σκληρότερος πυρήνας της Νέας Τάξης) την πρόωρη εισαγωγή τους, για να γίνει το σχολείο ανταγωνιστικό. Και αυτή και ο αιθεροβάμων (πόδι δεν πατάει στην Ελλάδα) εντολοδόχος της είναι επικίνδυνοι και ύποπτοι. Τι θα πει ότι μέσω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών «θα πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε να αντιμετωπίσουν το αύριο», όπως δήλωσε ο Γ.Α.Π. Ποιο είναι αυτό, το «αυτό»; Από πότε η διαδικτυακή αποχαύνωση είναι αυτό που χρειάζονται τα παιδιά; Ως πότε θα ανεχόμαστε τους μαθητευόμενους μάγους να πειραματίζονται με τα παιδιά μας, με σκοπό ανομολόγητο την κατασκευή του, χωρίς μνήμη, πίστη και πατρίδα, καταναλωτή τηλεοπτικών και διαδικτυακών σκουπιδιών;

Πέμπτον και ανακεφαλαιώνοντας: Εδώ συμβαίνει μια καταστρεπτική παρεξήγηση. Το σχολείο δεν είναι χώρος πειραμάτων και επιβολής ιδεολογημάτων, καρυκευμένων με εύηχα επίθετα. Το σχολείο δεν πρέπει να καινοτομεί , αλλά να συντηρεί - με την απλή και πρωταρχική σημασία του όρου - πρωτίστως. Να διαφυλάττει τα τιμαλφή και να τα παραδίδει στους νεότερους και όχι ό,τι γυαλίζει στον κάθε συμπλεγματικό και άσχετο να βαφτίζεται καινοτομία και να διοχετεύεται στο σχολείο.





Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς 

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΕ ΜΩΡΕ.....


Η διεύθυνση αυτή σας οδηγεί σε μια πυραμίδα. Σε κάθε της επίπεδο πατώντας επάνω του πηγαίνεις και σε κάποια άλλη σελίδα. Πάτα  στην κορυφή της  πυραμίδας
  …..και θα καταλάβεις …………….


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ (((ΝΑΣΑ)))


NASA: Νέα εποχή για την αναζήτηση ζωής σε άλλους πλανήτες

«Η ανακάλυψη αυτού του εναλλακτικού τρόπου βιοχημικής σύνθεσης θα αλλάξει τα βιβλία της βιολογίας και θα διευρύνει το φάσμα της αναζήτησης ζωής πέραν της Γης», αναφέρει χαρακτηριστικά η NASA στην ανακοίνωσή της για την ανακάλυψη του πρώτου μικροοργανισμού που αναπτύσσεται στο αρσενικό.
Μετά από διεξοδικές έρευνες στην υψηλής αλμυρότητας λίμνη Μόνο στην Καλιφόρνια, οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον πρώτο γνωστό βακτήριο της Γης που αναπτύσσεται και αναπαράγεται μέσω του αρσενικού. Αυτό που παρατήρησαν οι ερευνητές, ήταν ότι στο εν λόγω βακτήριο, αντικαθιστά το φώσφορο στον κορμό του DNA του με αρσενικό.
Μέχρι σήμερα, ο άνθρακας, το υδρογόνο, το νάτριο, το οξυγόνο, το θείο και ο φώσφορος θεωρούνταν οι έξι θεμέλιοι λίθοι όλων των γνωστών μορφών ζωής στη Γη. Ο φώσφορος περιέχεται στη χημική σύσταση του κορμού του DNA και RNA –τις δομές που φέρουν τις γενετικές οδηγίες της ζωής- και θεωρείται συστατικό ζωτικής σημασίας για τα κύτταρα όλων των οργανισμών.
Συγκεκριμένα, ο φώσφορος αποτελεί βασικό συστατικό του μορίου που μεταφέρει ενέργεια σε όλα τα κύτταρα (τριφωσφορική αδενοσίνη), καθώς και των φωσφολιπιδίων που συνθέτουν όλες τις κυτταρικές μεμβράνες. Το αρσενικό, το οποίο έχει παρόμοια χημική σύσταση με εκείνη του φωσφόρου, είναι δηλητηριώδες για τις περισσότερες μορφές ζωής στη Γη. Το αρσενικό διαταράσσει τους μηχανισμούς μεταβολισμού, καθώς έχει παρόμοια χημική συμπεριφορά με αυτή του φωσφορικού άλατος.
«Γνωρίζουμε ότι κάποια μικρόβια μπορούν να εισπνεύσουν αρσενικό, αλλά αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι υπάρχει ένα μικρόβιο που κάνει κάτι πρωτοφανές: οικοδομεί τμήματα του εαυτού του από αρσενικό», εξηγεί η Φελίσα Γουλφ-Σάιμον, Συνεργαζόμενη Ερευνήτρια Αστροβιολογίας της NASA και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που έκανε την ανακάλυψη. «Εάν μπορεί [κάποια μορφή ζωής] εδώ στη Γη να κάνει κάτι τόσο απρόσμενο, τι άλλο μπορεί να κάνει η ζωή που δεν έχουμε ακόμη δει;».
Το μικρόβιο που ανακαλύφθηκε -στέλεχος GFAJ-1- ανήκει σε μια κοινή ομάδα βακτηριδίων, τα Gammaproteobacteria. Στο εργαστήριο, οι ερευνητές κατάφεραν να αναπτύξουν μικρόβια από τη λίμνη χρησιμοποιώντας ελάχιστο φώσφορο και γενναίες δόσεις αρσενικού. Όταν αφαίρεσαν εντελώς τον φώσφορο και τον αντικατέστησαν με αρσενικό, τα μικρόβια συνέχισαν να αναπτύσσονται. Με τη βοήθεια των ερευνών που ακολούθησαν, διαπιστώθηκε ότι το αρσενικό χρησιμοποιείται και στην παραγωγή των θεμέλιων συστατικών των νέων κυττάρων του GFAJ-1.
Μια ακόμη κρίσιμη διαπίστωση των επιστημόνων ήταν ότι κατά την ανάπτυξη του, το μικρόβιο εντάσσει το αρσενικό στα θεμελιώδη στοιχεία του βιοχημικού μηχανισμού του, όπως το DNA, τις πρωτεΐνες και τις κυτταρικές μεμβράνες.
«Η ιδέα των εναλλακτικών μηχανισμών βιοχημείας για τη δημιουργία ζωής αποτελεί αγαπημένη ιδέα της επιστημονικής φαντασίας», σχολίασε ο Καρλ Πίλτσερ, διευθυντής του Ινστιτούτου Αστροβιολογίας της NASA.
«Ο ορισμός της ζωής διευρύνεται», δήλωσε από την Ουάσιγκτον ο Εντ Βάιλερ, επικεφαλής των επιστημονικών προγραμμάτων της NASA μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της σημαντικής ανακάλυψης. «Στην αναζήτηση ενδείξεων ζωής στο ηλιακό μας σύστημα, θα πρέπει να σκεφτόμαστε πιο ανοιχτά και ποικιλοτρόπως, και να αντιμετωπίζουμε τη ζωή σαν να μην τη γνωρίζουμε».

"Θέμα χρόνου η ανακοίνωση για ζωή σε άλλους πλανήτες!"

"Θέμα χρόνου η ανακοίνωση για ζωή σε άλλους πλανήτες!"




«Για μένα είναι θέμα χρόνου πια η ανακάλυψη κάποιας μορφής ζωής εκτός της Γης»τονίζει η Νάντυ Παπαμήτσου, η κ. Ελένη Χατζηχρήστου, αστροφυσικός του Αστεροσκοπείου Αθηνών περιγράφοντάς μας την επόμενη μέρα της σημαντικής κατά τα άλλα ανακοίνωσης της NASA.

  «Αυτό το οποίο ανακαλύφθηκε δεν σημαίνει ότι είναι εξωγήινη ζωή με την έννοια ότι έχει προέλθει από κάποιο άλλον πλανήτη και έχει βρεθεί πάνω στην Γη. Αυτό το οποίο ανακοινώθηκε χθες είναι ότι στην προσπάθεια των επιστημόνων να ανακαλύψουν μορφές ζωής οι οποίες δεν ταυτίζονται απαραίτητα με την βιολογία όπως την γνωρίζουμε ως τώρα, δηλαδή ανακαλύπτοντας καινούργιους τρόπους να υπάρ5χει ζωή, είναι βοηθητικό γιατι σημαίνει ότι αφού αυτό υπάρχει στην Γη σίγουρα θα υπάρχει και κάπου αλλού, όπως κάποιες άλλες μορφές βιολογίας, τις οποίες ενδεχομένως δεν υποψιαζόμαστε καν.
  Αυτό λοιπόν που είναι καινούργιο στην όλη ιστορία και μάλιστα για να είμαστε ειλικρινείς, ξέραμε ότι υπάρχουν οργανισμοί οι οποίοι αναπνέουν αρσενικό και δεν έχουν πρόβλημα, δεν είναι τοξικό για αυτούς. Αυτό που στην ουσία ανακαλύφθηκε είναι ότι μπόρεσαν να βρουν έναν οργανισμό ο οποιος όχι μόνο επιβιώνει με το αρσενικό παράλληλα με τους θεμέλιους λίθους για τη δική μας ζωή (φώσφορο κτλ) αλλά αν τους στερήσεις αυτούς τους λίθους, χρησιμοποιεί στην ουσία το αρσενικό για να ζει, για να μεγαλώνει, για να αναπαράγεται. Με αυτή την έννοια είναι εντελώς καινούργια αυτή η ανακάλυψη.»


  Σε ερώτηση του newsbomb.gr για το πώς θα βοηθήσει αυτή η ανακάλυψη στην εύρεση ζωής σε άλλους πλανήτες, η κ. Χατζηχρήστου μας είπε: «δεν έχουμε ανακαλύψει ζωή εκτός της Γης, αλλά και αυτό το στοιχείο αυξάνει τις πιθανότητες, εάν βρούμε να την αναγνωρίσουμε. Δηλαδή να ψάξουμε και εκεί που ενδεχομένως δεν θα ψάχναμε. Με άλλα λόγια γίνεται ο δρόμος πιο ξεκάθαρος, πιο φωτεινός».
πηγη((http://apocalypsejohn.blogspot.com/2010/12/blog-post_03.html))

Μπερίσα για τη Μεγάλη Αλβανία

Μπερίσα για τη Μεγάλη Αλβανία                                                                                  

Τα Τίρανα είναι κατά της ένωσης της Αλβανίας και του Κοσόβου, στο πλαίσιο μιας “Μεγάλης Αλβανίας”, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Σαλί Μπερίσα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ελβετική εφημερίδα “Tagesanzeiger”.

Ο διαχωρισμός του Κοσόβου από τη Σερβία, χάραξε τα τελικά κρατικά σύνορα στα Βαλκάνια, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπερίσα.

“Η πλειοψηφία των Αλβανών στην περιοχή είναι υπέρ της ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα είμαστε ενωμένοι στο πλαίσιο της ΕΕ, γι’ αυτό και δεν είναι αναγκαία καμιά αλλαγή συνόρων”, υπογράμμισε.

Ο κ. Μπερίσα σημείωσε ακόμη ότι η ΠΓΔΜ θα πρέπει να συμπεριφέρεται στους Αλβανούς ως ισότιμους πολίτες της χώρας και αποκάλυψε ότι, σύντομα, θα επισκεφθεί τα Τίρανα ο πρόεδρος της Σερβίας, Μπόρις Τάντιτς.

Όπως, μάλιστα, σημείωσε, η επίσκεψη αυτή θα είναι ένα σημάδι της βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών.

Αξίζει αν σημειωθεί πως πρόσφατη έρευνα είχε δείξει ότι η πλειοψηφία των Αλβανών, εντός της Αλβανίας, αλλά και στο Κόσοβο και την ΠΓΔΜ είναι υπέρ της δημιουργίας ενός ενιαίου αλβανικού κράτους. 

ΤΩΡΑ ΣΕ ΒΛΕΠΩ...ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΣΕ ΑΚΟΥΩ......

Συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο για κάμερες και ΕΣΥ



                                                     

Φωτογραφία αρχείουΟι αλλαγές στην Υγεία και οι κάμερες στους δρόμους είναι τα βασικά θέματα στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που ξεκίνησε λίγο μεά τις 3 το μεσημέρι υπό την προεδρία του Γ. Παπανδρέου.Συγκεκριμένα στη συνεδρίαση πρόκειται να συζητηθούν:

- Tο σχέδιο Νόμου για τις διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας (Ανδρ. Λοβέρδος)

- Tο σχέδιο Νόμου για τη διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημόσιων δικτύων επικοινωνιών, χρήση συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους και άλλες διατάξεις (Χ. Καστανίδης)

- To σχέδιο Νόμου για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών (Χ. Καστανίδης) – Το σχέδιο Νόμου για τη Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή (Χρ. Παπουτσής)

Ενώ θα υπάρξει και ενημέρωση για τη Σύσταση του Φορέα Υδρογονανθράκων (Τ. Μπιρμπίλη)

Αδυναμία της Κύπρου να ελέγξει τους αεροψεκασμούς

Αδυναμία της Κύπρου να ελέγξει τους αεροψεκασμούς

Δεν υπάρχει καμία αρμόδια υπηρεσία στην Κύπρο που να μπορεί να ελέγξει κατά πόσον διενεργούνται ή όχι αεροψεκασμοί (chemtrails) από τους Βρετανούς των Βάσεων Ακρωτηρίου, οι οποίοι έχουν σε λειτουργία εδώ και καιρό το σύστημα HAARP.
Το συμπέρασμα εξάγεται μέσα από έγγραφα που κατέχουμε και αποτελούν προϊόν συσκέψεων που διεξάγονται από τον Μάρτιο του 2009 ανάμεσα σε όλες τις υπηρεσίες, οι οποίες πιθανόν να είναι αρμόδιες για το εν λόγω θέμα. Αναφερόμαστε στα Υπουργεία Άμυνας, Εξωτερικών, Συγκοινωνιών και Έργων, Υγείας, τα τμήματα Αλιείας, Αναπτύξεως Υδάτων, Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, Τμήμα Γεωργίας, το Γενικό Χημείο του Κράτους κ.τ.λ.
Η αρχή έγινε από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή Περιβάλλοντος που εξέτασε το θέμα και αποφάνθηκε ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη πληροφόρησης και συντονισμού των υπηρεσιών των υπουργείων σε ό,τι αφορά τη διενέργεια ελέγχων και μετρήσεων σε έδαφος, νερό και αέρα.
Η Επιτροπή ασχολήθηκε με τις πληροφορίες που υπάρχουν για την πειραματική λειτουργία του Ερευνητικού Προγράμματος HAARP στις βρετανικές βάσεις, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, καθώς και τους αεροψεκασμούς.
Η Υπηρεσία Περιβάλλοντος ανέλαβε τον συντονισμό των διαφόρων υπηρεσιών και η πρώτη κοινή σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαΐου 2009. Το γενικό συμπέρασμα της σύσκεψης είναι ότι καμιά υπηρεσία δεν έχει τα κατάλληλα μέσα για να διενεργήσει μετρήσεις και ζήτησαν πίστωση χρόνου για να επανέλθουν. Νέα σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Καμιά υπηρεσία δεν μπορούσε να διεξάγει εξειδικευμένες μελέτες για το θέμα.
Στις 5 Οκτωβρίου 2009, η Υπηρεσία Περιβάλλοντος απέστειλε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής σημείωμα για τις δύο συσκέψεις, στο οποίο επισημαίνεται ότι:
  • Δεν είναι εφικτή η ανίχνευση στις περιπτώσεις διενέργειας αεροψεκασμών.
  • Δεν υπάρχει η αναγκαία υποδομή για να εντοπιστεί η ύπαρξη χημικών ουσιών στην ατμόσφαιρα.
Το όλο θέμα "πάγωσε" για ένα και πλέον χρόνο, μέχρι τις 18 Οκτωβρίου 2010, οπότε και επανήλθε στην επικαιρότητα, με υπόμνημα που απέστειλε στον Υπουργό Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος το Κίνημα Οικολόγων και Περιβαλλοντιστών. Στο υπόμνημα, που υπογράφεται από τον βουλευτή του Κινήματος, Γιώργο Περδίκη, επισημαίνεται ότι οι δύο συσκέψεις δεν κατέληξαν σε κανένα αποτέλεσμα και ζητείται επαναφορά του θέματος.
Όπως σημειώνεται στο υπόμνημα, "Στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος στις 7 Οκτωβρίου 2010, ο επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ερευνών 'Δημόκριτος' στην Αθήνα, κύριος Κατσαρός, εισηγήθηκε την ενοικίαση κατάλληλου αεροσκάφους, το οποίο θα μπορούσε να συλλέξει δείγματα από τα χημικά νέφη, για να γίνουν οι κατάλληλες αναλύσεις. Το Κρατικό Χημείο μπορεί, αν έχει τα δείγματα, να προβεί σε τέτοιου είδους αναλύσεις".

Ο ρόλος των υποσυνείδητων μηνυμάτων




ΠΗΓΗ((http://www.youtube.com/watch?v=ygzBPT9zLmY&feature=related))

Ο Έλληνας της… ΝΑSΑ!


Ο Έλληνας της… ΝΑSΑ!


http://img.protothema.gr/B82F5AF5A13C6DCC00D0876FD49F91CF.jpg
Ο επιστήμονας που καθοδηγεί τη νέα αποστολή «Άρτεμις» της NASA και που είναι υπεύθυνος για τη μελέτη του μαγνητικού πεδίου Γης-Ήλιου-Σελήνης είναι ελληνικής καταγωγής!

Ο Βασίλης Αγγελόπουλος, συγκεκριμένα, αποφοίτησε το 1986 από το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακά και διδακτορικό (με υποτροφία του Ιδρύματος Φουλμπράιτ), στη φυσική του διαστημικού πλάσματος, στο πανεπιστήμιο UCLA, ενώ έχει τιμηθεί δύο φορές από την Αμερικανική Γεωφυσική Ένωση για το ερευνητικό έργο του.

Με δηλώσεις που έκανε για την «Άρτεμις», όπου περιλαμβάνει δύο σεληνιακούς δορυφόρους, υπογράμμισε ότι «Μέσω αυτής της νέας αποστολής σκοπό έχουμε να μελετήσουμε το διαστημικό περιβάλλον γύρω από τη Γη και γύρω από τη Σελήνη, που δεν έχει ακόμα κατανοηθεί καλά. Το «Άρτεμις» θα παρέχει μοναδικά στοιχεία και θα πάει εκεί που δεν έχει πάει κανένα άλλο διαστημικό σκάφος μέχρι τώρα»

«Το διαστημικό περιβάλλον είναι ένα «καθαρό» περιβάλλον, όπου μπορούμε να κατανοήσουμε θεμελιώδη φαινόμενα, όπως η μαγνητική επανασύνδεση, η επιτάχυνση σωματιδίων και η ανατάραξη, τα οποία είναι πολύ σημαντικά, επειδή αποτελούν μέσα με τα οποία μετατρέπεται η μαγνητική ενέργεια σε σωματιδιακή και εμφανίζονται σε πολλά άλλα περιβάλλοντα, όπως στα μηχανήματα σύντηξης και στα μακρινά άστρα"

Στο βιογραφικό του, συναντάμε και την αποστολή «Θέμις»,η οποία έχει ήδη ανακαλύψει μια σειρά από άγνωστά μέχρι πρόσφατα φαινόμενα, όπως ότι ένα σέλας συγκρούεται με ένα άλλο, μαγνητικούς διαστημικούς «σεισμούς» και «σφαίρες πλάσματος»

    Η αποστολή «Άρτεμις», πάντως, θα συνεργάζεται και με τις άλλες αμερικανικές τρέχουσες σεληνιακές αποστολές (LRO, LADEE, Grail), για να προετοιμάσει το έδαφος για τη μελλοντική ρομποτική εξερεύνηση της Σελήνης.

Στρατιωτικό διαστημικό σκάφος των ΗΠΑ επιστρέφει έπειτα από μυστική αποστολή

...Μυστική αποστολή «διάστημα» (video)

...Μυστική αποστολή «διάστημα»

ΔΕΙΤΕ: Το νέο διαστημικό λεωφορείο της NASA

Εννέα μήνες μετά την έναρξη μιας μυστικής αποστολής σε τροχιά, ένα μίνι διαστημικό λεωφορείου της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ ετοιμάζεται να επιστρέψει στη Γη.

Το πειραματικό X-37B, γνωστό και ως Τροχιακό Όχημα Δοκιμών, προγραμματίζεται να προσεδαφιστεί στην Αεροπορική Βάση Βάντερμπεργκ της Καλιφόρνια κάποια στιγμή μεταξύ Παρασκευής και Τρίτης -η χρονική στιγμή θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες και ορισμένες τεχνικές παραμέτρους, αναφέρει το Reuters.

Το πρόγραμμα για την ανάπτυξη του ρομποτικού σκάφους ξεκίνησε στη NASA στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και αργότερα υιοθετήθηκε από τον στρατό. Η πολεμική αεροπορία φέρεται να το χρησιμοποιεί ως πλατφόρμα δοκιμών για διάφορες διαστημικές τεχνολογίες, όπως αισθητήρες και νέα υλικά.

Το Χ-37Β, το οποίο αναπτύχθηκε από το εργαστήριο Phantom Works της Boeing, θυμίζει εμφανισιακά τα διαστημικά λεωφορεία και έχει έναν αντίστοιχο χώρο φόρτωσης στο κέντρο της ατράκτου.
Είναι όμως πολύ μικρότερο σε μέγεθος, με μήκος που περιορίζεται στα 8,3 μέτρα και άνοιγμα φτερών 4,5 μέτρα. Συγκριτικά, τα διαστημικά λεωφορεία έχουν μήκος 37 μέτρα και άνοιγμα φτερών σχεδόν 24 μέτρα.

Σε αντίθεση όμως με τα διαστημικά λεωφορεία, τα οποία μπορούν να παραμείνουν σε τροχιά για μόλις δύο εβδομάδες, το Χ-37Β έχει σχεδιαστεί να παραμένει στο διάστημα έως και εννέα μήνες, και στη συνέχεια να επιστρέφει και να προσεδαφίζεται αυτόματα.

Η δεύτερη μυστική αποστολή του προγραμματίζεται για την άνοιξη. 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Οι Ελληνικές θέσεις και τα σοβαρά λάθη της Αθήνας

Οι Ελληνικές θέσεις και τα σοβαρά λάθη της Αθήνας

Απόρρητο έγγραφο με τίτλο “Απεικόνιση των ορίων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο” αποκαλύπτει τις τουρκικές απαιτήσεις για ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα και Καστελόριζο.
Των Σταύρου Λυγερού-
Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου.
Απόρρητο έγγραφο με τίτλο “Απεικόνιση των ορίων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο” αποκαλύπτει τις τουρκικές απαιτήσεις για ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα και Καστελόριζο – Οι Ελληνικές θέσεις και τα σοβαρά λάθη της Αθήνας. Σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο απ’ ότι αναγνωρίζει δημοσίως η κυβέρνηση Παπανδρέου βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις Ελλάδας-Τουρκίας για την...
οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από πρόσφατο (1η Νοεμβρίου) της Δ1 Διεύθυνσης του Υπουργείου Εξωτερικών (ΟΗΕ, Διεθνείς Οργανισμοί και Διασκέψεις) τα κυριότερα αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύει σήμερα ο “Κόσμος του Επενδυτή”.
Το έγγραφο με τίτλο “Απεικόνιση των ορίων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο” έχει αποδέκτη τον Α΄ Γενικό Διευθυντή (αρμόδιος για τις Πολιτικές Υποθέσεις) κ.Τρύφωνα Παρασκευόπουλο και κοινοποιείται στο γραφείο του υπουργού κ. Δημήτρη Δρούτσα. Συντάχθηκε για να απαντήσει σε ερωτήματα που έχουν εγερθεί στην πορεία των ελληνοτουρκικών διερευνητικών επαφών γεγονός πού επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων για τη βάση και το περιεχόμενο των διμερών διαπραγματεύσεων. Η πρώτη αποκάλυψη είναι ότι η τουρκική πλευρά απαιτεί η διαπραγμάτευση για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο να είναι ξεχωριστή από τη διαπραγμάτευση για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου. Δεν πρόκειται για διαδικαστικό ζήτημα. Ουσιαστικά, η Άγκυρα επιχειρεί να αποσυνδέσει το νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελόριζου από τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα και να το εμφανίσει σαν αποκομμένες νησίδες, οι οποίες επικάθονται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα, προκειμένου να αμφισβητήσει το νομικό δικαίωμα αυτών των νησιών να εχoυv δική τους υφαλοκρηπίδα και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ).
Ας σημειωθεί ότι η γεωγραφική θέση του Καστελόριζου και της Στρογγύλης επηρεάζει καθοριστικά τα όρια της υφαλοκρηπίδας/ ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο. Για την ακρίβεια (όπως φαίνεται και στον συνημμένο χάρτη), επιτρέπει στην Ελλάδα να διεκδικήσει την εκμετάλλευση μια μεγάλης θαλάσσιας έκτασης, στο υπέδαφος της οποίας υπάρχουν σοβαρότατες ενδείξεις πως βρίσκονται πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου,

Υπηρεσιακό προηγούμενο
Το εν λόγω έγγραφο εκφράζει κατηγορηματική αντίθεση στο ενδεχόμενο ξεχωριστής διαπραγμάτευσης για την υφαλοκρηπίδα του Αιγαίoυ και της Ανατολικής Μεσογείου. Πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν ισχυρίζονται ότι η κατηγορηματική αυτή θέση αλλά και μια σειρά ακόμα θέσεις που εκφράζονται στο έγγραφο έχoυv ενοχλήσει τον γενικό διευθυντή Πολιτικών Υποθέσεων και τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Ιωάννη-Αλέξιο Ζέππο. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο ανωτέρω αξιωματούχοι ήθελαν ανεπίσημες απαντήσεις κι όχι μια αναλυτική έγγραφη και τεκμηριωμένη απάντηση, η οποία εκ των πραγμάτων δημιουργεί υπηρεσιακό προηγούμενο. Αυτό δεν θα είχε σημασία εάν η ελληνική πλευρά ήταν αποφασισμένη να απορρίψει κατηγορηματικά την τουρκική απαίτηση για ξεχωριστή διαπραγμάτευση, όπως και άλλες απαιτήσεις. Καλό θα ήταν επ’ αυτού να υπάρξει επίσημη απάντηση από το υπουργείο Εξωτερικών. Από το κείμενο, εμμέσως πλην σαφώς, τεκμαίρεται ότι η όλη διαπραγμάτευση διεξάγεται επί της βασικής διεκδίκησης της Τουρκίας, που είναι η άρνηση αναγνώρισης του δικαιώματος των νησιών να έχουν υφαλοκρηπίδα/ ΑΟΖ. Η Άγκυρα επιδιώκει να επιβάλει ως βάση της διαπραγμάτευσης την αρχή της «ευθυδικίας, η οποία παρακάμπτει τις γενικές αρχές του Δικαίου της Θάλασσας. Το έγγραφο δίνει τεκμηριωμένη απάντηση, επικαλούμενο την υφιστάμενη νομολογία και τις διαφοροποιήσεις που έχουν σημειωθεί στον τρόπο αντιμετώπισης τέτοιων ζητημάτων από το Διεθνές Δικαστήριο.

Το εθνικό συμφέρον
Μεγάλη εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι, ενώ η Τουρκία κινητοποιεί κάθε είδους πραγματικό, πολιτικό και νομικό όπλο, μεγιστοποιώντας τις διεκδικήσεις της, n ελληνική πλευρά συμπεριφέρεται με εγκληματική αμέλεια, αν πρόκειται μόνο για αμέλεια. Είναι απολύτως ενδεικτικό ότι δεν έχει περάσει στην ελληνική νομοθεσία τον σύγχρονο ορισμό της υφαλοκρηπίδας, που έχει προκύψει από την Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας. Αν και έχει όχι μόνο εθνικό συμφέρον, αλλά και σχετική συμβατική υποχρέωση, διατηρεί μέχρι σήμερα τον πολύ πιο περιοριστικό ορισμό του 1958, ο οποίος περιορίζει την υφαλοκρηπίδα μέχρι το σημείο που το βάθος φθάνει τα 200 μέτρα. Ας σημειωθεί ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ.Θεόδωρος Πάγκαλος επικαλέσθηκε προσφάτως τον εθνικά ασύμφορο και νομικά ξεπερασμένο αυτόν ορισμό, γεγονός που εκ των πραγμάτων αποδυναμώνει την ελληνική διαπραγματευτική θέση. Μία δεύτερη «αμέλεια» είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει υποβάλει χάρτες με τα υποθετικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ στα αρμόδια όργανα του ΟΗΕ, παρ’ ότι η Υδρογραφική Υπηρεσία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού έχει ετοιμάσει τέτοιους χάρτες. Έχει υποβάλει μόνο τις συμφωνίες με την Ιταλία και την Αλβανία, οι οποίες αφορούν το Ιόνιο. Είναι αξιοσημείωτο ότι για τις υπόλοιπες θαλάσσιες περιοχές υπάρχουν χάρτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Χάρτες τρίτων χωρών, οι οποίοι απεικονίζουν τα υποθετικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας/ ΑΟΖ, χρησιμοποιώντας την αρχή της μέσης γραμμής. Στο έγγραφο διατυπώνεται η γενική εκτίμηση ότι η πάγια ελληνική θέση είναι νομικά ισχυρή. Το Δίκαιο της Θάλασσας προβλέπει ρητά ότι δεν έχουν δικαίωμα υφαλοκρηπίδας/ ΑΟΖ μόνο οι ακατοίκητοι «βράχοι». Σ’ ορισμένες περιπτώσεις έχει υιοθετηθεί και η αρχή της αναλογικότητας, η οποία περιορίζει την υφαλοκρηπίδα απομονωμένων νησίδων, όταν η εφαρμογή του κανόνα της μέσης γραμμής προκαλεί μεγάλη δυσαναλογία στην κατανομή της υφαλοκρηπίδας μεταξύ μιας νησίδας και του παρακείμενου ηπειρωτικού κράτους.Ήταν στοιχειώδεις η Ελλάδα να εισέλθει σ’ αυτές τις διαπραγματεύσεις, διεκδικώντας όσα της εξασφαλίζει η ευνοϊκότερη ερμηνεία του Δικαίου της Θάλασσας. Αντ’ αυτού, εισήλθε με μειωμένες απαιτήσεις. Γιατί έχει ουσιαστικά αποδεχθεί αιγιαλίτιδα ζώνη πολλαπλού εύρους και όχι 12 μιλίων, όπως της επιτρέπει το διεθνές δίκαιο; Γιατί διαπραγματεύεται περιορισμούς στην υφαλοκρηπίδα/ ΑΟΖ και δεν αφήνει το Διεθνές Δικαστήριο να προσαρμόσει τα όρια, εάν και όπου αυτό κρίνει αναγκαίο;
Ουσιαστικά, έτσι όπως διεξάγεται η διαπραγμάτευση, αφορά μόνο ελληνικά δικαιώματα και οδηγεί, σχεδόν αναπόφευκτα, σε απεμπόληση ενός μέρους τους. Για να έχει νόημα μια τέτοια διαπραγμάτευση, θα έπρεπε να έχει τεθεί ως προκαταρκτικός όρος η εγκατάλειψη εκ μέρους της Τουρκίας της θεωρίας των «γκρίζων ζωνών», με βάση την οποία όχι μόνο αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία σ’ έναν απροσδιόριστο αριθμό νησίδων, αλλά και ορισμένες εξ αυτών τις χαρακτηρίζει ρητά τουρκικές (π.χ. το κατοικημένο Aγαθoνήσι). Εάν δεν ακυρωθεί η αμφισβήτηση της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας, είναι εθνικά βλαπτική και πρακτικά αδύνατη η διαπραγμάτευση για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών.

Τα καίρια αποσπάσματα του Ντοκουμέντου
Για το Καστελόριζο
«Στο πλαίσιο της oριoθέτησης των θαλάσσιων ζωνών με την Τουρκία, δεν είναι σκόπιμο να γίνεται διάκριση μεταξύ της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου και της υφαλοκρηπίδας της Ανατολικής Μεσογείου, όπως επιδιώκεται από την τουρκική πλευρά … Τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας επί της υφαλοκρηπίδας της Ανατολικής Μεσογείου θα πρέπει να ενταχθούν στη συνολική διαπραγμάτευση (ή δικαστική επίλυση της διαφοράς) με την Τουρκία. Ενδεχόμενη δε αποσπασματική εξέταση της υφαλοκρηπίδας του Καστελόριζου δεν θα είναι προς όφελος της Χώρας … Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σχεδόν βέβαιη η αναγνώριση “μειωμένης επήρειας” στο Καστελόριζο, ενώ θα έχει χαθεί το διαπραγματευτικό χαρτί των χωρικών υδάτων, αλλά και το ενδεχόμενο “συμψηφισμού” με τις διεκδικήσεις μας στο Αιγαίο».

Το ακριτικό Καστελόριζο. (Φωτογραφία του Δημήτρη Μακρινού)
«Το νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελόριζου, το οποίο αποτελείται συνολικά από 13 νησιά, νησίδες και βράχους, δεν είναι απομονωμένο – γεωγραφικά και διοικητικά ανήκει στα Δωδεκάνησα. Αυτή η πραγματικότητα αποτυπώνεται στην οριοθετική γραμμή του ιταλοτουρκικού Πρακτικού του Δεκεμβρίου του 1932, το οποίο συμπληρώνει την ιταλοτουρκική συμφωνία της Άγκυρας της 4ης Ιανουαρίου 1932, οριοθετώντας τα χωρικά ύδατα της Δωδεκανήσου με τις απέναντι ακτές της Aνατoλίας».
«Για λόγους πρακτικούς, είναι ορθότερο να αντιμετωπίζονται ως ενιαίο σύνολο τα θαλάσσια όρια της Ελλάδας με την Τουρκία από τις εκβολές του Έβρου μέχρι το Καστελόριζο».
«Οσον αφορά τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο, όλο το ανατολικό όριο επηρεάζεται από την νήσο Στρογγυλη του συμπλέγματος του Καστελόριζου … Η Ελλάδα και η Κύπρος θα έχουν κοινά όρια υφαλοκρηπίδας μόνον εάν η οριοθετική γραμμή της ελληνοτουρκικής υφαλοκρηπίδας χαραχθεί με βάση τη μέση γραμμή μεταξύ των τουρκικών ακτών και της νήσου Στρογγύλης.» «Δεδομένης της γενικότητας της διατύπωσης του άρθρου 83 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, αλλά και λόγω των διακυμάνσεων της νομολογίας και της αvτίληψης των διεθνών δικαιοδοτικών οργάνων ότι κάθε υπόθεση αποτελεί ένα unicum, δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί με ακρίβεια η επήρεια που θα απoδoθεί στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου σε ενδεχόμενη δικαστική επίλυση της διαφοράς oριoθέτησης με την Τουρκία».

Αιγιαλίτιδα ζώνη
«Το δικαίωμα στην αιγιαλίτιδα ζώνη υπερισχύει καταρχήν του δικαιώματος σε υφαλοκρηπίδα, έτσι ώστε να μην τίθεται ζήτημα περιορισμού της αιγιαλίτιδας ζώνης λόγω αλληλοεπικάλυψης με την υφαλοκρηπίδα γειτονικού κράτους, όπως υποστηρίζει η Τουρκία» (σ.σ. Η Τουρκία, δηλαδή, επιδιώκει να μειώσει την αιγιαλίτιδα ζώνη ελληνικών νησιών, με το επιχείρημα ότι επικάθονται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα!)

Για την μεθοδολογία οριοθέτησης
«Έχει ενοποιηθεί το εθιμικό με το συμβατικό δίκαιο της oριoθέτησης της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ … Η έννοια των “σχετικών περιστάσεων” (που δικαιολογούν την εφαρμογή της αρχnς της ευθυδικίας) λειτουργεί ως εξαίρεση στην αρχή της ίσης απόστασης (μέσης Γραμμής), που έχει καθιερωθεί πλέον ως κλασική μέθοδος oριoθέτησης». «’Εχει απoκρυσταλλωθεί η μεθοδολογία oριoθέτησης. Σε πρώτο στάδιο χαράσσεται προσωρινά η γραμμή της ίσης απόστασης και στην συνέχεια εξετάζεται η ύπαρξη τυχόν περιστάσεων που επιβάλλουν τη μετατόπιση της γραμμής, προκειμένου να επιτευχθεί ένα δίκαιο αποτέλεσμα. Ειδικότερα ως προς τις περιπτώσεις κρατών με αντικείμενες ακτές, το Διεθνές Δικαστήριο έχει αποδεχθεί ήδη από το 1985 στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας Λιβύης – Μάλτας ότι η χάραξη της μέσης γραμμής αποτελεί καταρχήν τη δίκαιη λύση. Ωστόσο, στην πρόσφατη απόφασή του στην υπόθεση Θαλάσσιας Οριοθέτησης στην Μαύρη Θάλασσα, το Δικαστήριο προσέθεσε ένα τρίτο στάδιο στη διαδικασία oριoθέτησης, στο πλαίσιο του οποίου απέδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην έννοια της “αναλογικότητας”, δηλαδή της αναλογίας μεταξύ του μήκoυς των ακτών και της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ που αντιστοιχεί σε κάθε κράτος … Η εν λόγω αναβάθμιση του κριτηρίου της αναλογικότητας δημιουργεί προβλnματισμό, ενώ μειώνει ακόμα περισσότερο τον βαθμό προβλεψιμότnτας». «Περισσότερο από το 1/3 των εθνικών νομοθεσιών σχετικά με την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ προβλέπουν ότι, εκκρεμούσης της oριoθέτησης, τα εξωτερικά όρια των εν λόγω ζωνών προσδιορίζονται βάσει της αρχής της ίσnς απόστασης».

Για τις «αμέλειες» των ελληνικών κυβερνήσεων
«Η ελληνική υφαλοκρηπίδα στο σύνολό της έχει απεικονισθεί χαρτογραφικά σε θεματικούς χάρτες μελετών της Υδρογραφικής Yπnρεσίας του ΓΕΝ, όπως αυτά καθορίζονται βάσει της αρχής της ίσης απόστασnς … Με εξαίρεση την οριοθετική γραμμή της υφαλοκρηπίδας του Ιονίου βάση της ελληνοιταλικής συμφωνίας του 1977, δεν έχουν κατατεθεί τα όρια της ελληνικής υφαλoκρηπίδας σε διεθνείς οργανισμούς. Το ίδιο ισχύει και για τα όρια των ελληνικών χωρικών υδάτων, τα οποία, ωστόσο, αποτυπόνωνται από το 2006 και εφεξής σε επίσημoυς ελληνικούς ναυτικούς χάρτες».
«Σύμφωνα με το άρθρο 16(1) της Σύμβασnς για το Δίκαιο της θάλασσας, τα παράκτια κράτη οφείλουν να απεικονίζουν σε ναυτικoύς χάρτες μεγάλης κλίμακας, αφενός τις ευθείες γραμμές βάσnς και τις ειδικές περιπτώσεις παρέκλισης από την “κανονική γραμμή βάσης” (όπως κλείσιμο των κόλπων) για μέτρηση του εύρους της αιγιαλίτηδας ζώνης και τα όρια που προκύπτουν από αυτές και, αφετέρoυ, τη χάραξn της οριοθετικής γραμμής της αιγιαλίτιδας ζώνης με γειτονικά κράτη. Τα παράκτια κράτη υποχρεούνται να προσδώσουν επαρκή δnμoσιότητα στους εν λόγω χάρτες και να καταθέσουν αντίγραφό τους n πίνακα των σχετικών γεωγραφικών συντεταγμένων στον γενικό γραμματέα των Η.Ε. Η Ελλάδα δεν έχει υιοθετήσει σύστημα ευθειών βάσnς, παρά το γεγονός οτι οι όροι που ισχύουν εθιμικά από το 1951 και ενσωματώθηκαν στη Σύμβασn συvτρέχoυν σε πολλές περιοχές της Χώρας … Aντίστοιχη υπoχρέωσn προβλέπεται στο άρθρο 84 της Σύμβασnς σχετικά με την απεικόvιση εξωτερικού ορίου και τη χάραξη της oριoθετικής γραμμής της υφαλοκρηπίδας … Θα πρέπει να σημειωθεί οτι στο άρθρο 75 της Σύμβασnς πρoβλέπεται αντίστoιχη ρύθμισn για το εξωτερικό όριο και την οριοθέτηση της ΑΟΖ». «Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν κατατεθεί επίσημα στον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, οι γεωγραφικές συντεταγμένες του ανατολικού ορίου στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν γνωστοποιηθεί στη νορβηγική και τηv αμερικανική πλευρά στο πλαίσιο διαμαρτυριών μας για τη διενέργεια θαλασσίων ερευνών στην περιοχή. Έχουν εγχειρισθεί σχετικοί χάρτες και γεωγραφικές συvτεταγμένες στην Αίγυπτο και στη Λιβυή, αντιστοίχως στο πλαίσιο των διμερών διαπραγματεύσεων για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνώv».

Το κριτήριο της απόστασης
«Η ελληνική νομοθεσία εξακολουθεί να αναφέρεται στα κριτήρια της Σύμβασης της Γεvεύης για τηv υφαλοκρηπίδα (1958), δnλαδί το κριτήριο του ισοβαθούς των 200 μέτρων και το κριτήριο της εκμετάλευσης για τον προσδιορισμό του εξωτερικού ορίου της υφαλoκρηπίδας. Αντίθετα, n Σύμβασn, η οποία σύμφωνα με τη ρητή διάταξη του άρθρου 311(1) “υπερισχύει των Συμβάσεων της Γενεύnς της 29nς Απριλίου του 1958 για το Δίκαιο της Θάλασσας”, προβλέπει ότι νομικός τίτλος,επί της υφαλoκρηπίδας εντός του ορίου των 200 ν. μιλiων είναι το κριτήριο της απόστασnς. Την εθιμική υπόστασn του εν λόγω κανόνα έχει αποδεχθεί n διεθνής νομολογία ήδη από τη δεκαετία του 1980 … Θα ήταν σκόπιμo να εναρμονισθεί n ελληνική νομοθεσία με τις διατάξεις (της Σύμβασnς), υιoθετώντας τον ευμενέστερο για τα ελληνικά συμφέροντα ορισμό mς υφαλοκρηπίδας βάσει του κριτηρίου της απόστασnς. Το ίδιο ισχύει και για τηv οριοθέτηση της υφαλoκρnπίδας, εφόσοv n ελληνική νομοθεσία απλώς παραπέμπει στους κανόνες του διεθνούς δικαίου, χωρίς ουδεμία αναφορά στην αρχή της ίσnς απόστασnς … Στην απόφασn Οριοθέτησnς μεταξύ των Μπαρμπάντος και του Τρινιντάντ και Τομπάγκο, το Διεθνές Δικαστήριο απέδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εθνική νομοθεσία των διαδίκων κρατών στο πλαίσιo της απoσαφίνισnς των θέσεών τους ως προς τη μέθοδο οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ».
«Κατά τηv πρόσφατη ερευvnτική δραστηριότητα του αμερικανικού ωκεανογραφικού πλοίου R/V NAUTILUS, καταστήσαμε σαφές στην αμερικανική πλευρά οτι δεν δύναται να διενεργήσει έρευνες στα υποθαλάσσια όρη του Αναξίμανδρου χωρίς την άδεια των ελληνικών αρχών, εφόσον n προτεινόμενη περιοχή διεξαγωγής των ερευνών περιελάμβαvε και περιοχές ελληνικής υφαλοκρηπίδας … Η αμερικανική πλευρά επαναπροσδιόρισε τις περιοχές διεξαγωγής των ερευνών, γεγονός που επιβεβαίωσε n αμερικανική πρεσβεία με ρηματική διακοίνωση».
«Τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας βάσει της αρχής της ίσης απόστασης εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων στο Διαδίκτυο, αλλά και σε Χάρτες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος και της Εύρωπαϊκής Ένωσnς, ως υπoθετικά όρια ΑΟΖ, αναγνωρίζοντας πλήρη επήρεια σε όλα τα ελληνικά νησιά … Μάλιστα, σε πρόσφατο χάρτη εργασίας του Δικτύου Natura 2000, πέραν του υφισταμένου ορίου των χωρικών υδάτων και των υπoθετικών ορίων ΑΟΖ, απεικoνίζεται με διακεκομμένη γραμμή και το όριο των ελληνικών χωρικών υδάτων με 12 ν.μ.».

To “Απόρρητο έγγραφο με τίτλο “Απεικόνιση των ορίων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο” αποκαλύπτει τις τουρκικές απαιτήσεις για ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα και Καστελόριζο – Οι Ελληνικές θέσεις και τα σοβαρά λάθη της Αθήνας”.