Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

Το επόμενο βήμα στην τρομοκρατία της γρίπης: Το Εμφυτεύσιμο μικροτσίπ

Το επόμενο βήμα στην τρομοκρατία της γρίπης: Το Εμφυτεύσιμο μικροτσίπ.


Η ΖΩΗ ΜΕ ΤΟN ΜΕΓΑΛΟ ΑΔΕΛΦΟ

Εταιρία αναπτύσσει συσκευές υποδόριας λειτουργίας που θα ανιχνεύουν ‘βιο-απειλές’ ('bio-threats')

Πηγή: WorldNetDaily

Eταιρία που εδρεύει στη Φλόριντα των ΗΠΑ και καυχιέται για την πώληση του πρώτου και μοναδικού εγκεκριμένου από το κράτος ραδιο-μικροτσίπ που προορίζεται για εμφυτεύσεις σε ανθρώπους, στρέφει τώρα τις δραστηριότητές της προς την κατεύθυνση της «προπαρασκευής για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης» ("emergency preparedness"), ελπίζοντας να παρασκευάσει ένα μόσχευμα που θα μπορεί να ανιχνεύει στο αίμα αυτού που το «φοράει» την παρουσία του ιού της γρίπης των χοίρων ή άλλων ιών που αποτελούν ‘βιο-απειλή’.
Η εταιρία VeriChip αυτήν την περίοδο διαθέτει προς πώλησημια μικρή κάψουλα εντοπισμού μέσω ραδιοσυχνότητας (RFID)που εμφυτεύεται κάτω από το δέρμα του ασθενούς, η οποία περιέχει έναν αριθμό που συνδέεται, μέσω υπολογιστή, με το ιατρικό ιστορικό τους, επιτρέποντας στους γιατρούς με μια ειδική συσκευή-αναγνώστη να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες του ασθενούς ακόμα κι αν ο ασθενής είναι αναίσθητος ή μη αναγνωρίσιμος. 
Η εταιρία καυχιέται ότι το μικροτσίπ της, που έχει κατά προσέγγιση το μέγεθος ενός κόκκου ρυζιού, είναι το μόνο τέτοιο μόσχευμα που εγκρίνεται από τον Αμερικάνικο Οργανισμό Φαρμάκων και Τροφίμων.
Αλλά η VeriChip έχει επίσης στρέψει την προσοχή της και σε άλλες χρήσεις της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται για να σημάνουν και να καταγράψουν τα ανθρώπινα μέλη που θα έχουν απομείνει μετά από μια καταστροφή.
Η εταιρία ελπίζει ότι θα είναι σε θέση τα εμφυτεύματα αυτά να προειδοποιήσουν εάν το ανθρώπινο τμήμα ανήκει σε κάποιον που ήταν μολυσμένος με τον ιό της γρίπης χοίρων H1N1, τον ιό της γρίπης των πουλερικών H5N1 ή άλλους πανδημικούς παράγοντες που κρίνονται ως "βιο-απειλές."
Η VeriChip συνεργάζεται με μια επιχείρηση της Μινεσότα, την Receptors LLC, για να αναπτύξει την τεχνολογία ανίχνευσης του ιού.
"Καθώς συνεχίζουμε να επενδύουμε στη συνεργασία μας με την ‘Receptors’, η οποία ξεκίνησε με την ανάπτυξη ενός εμφυτεύσιμου μικροτσίπ RFID με αισθητήρα γλυκόζης, κινούμαστε πέρα από την ταυτοποίηση ασθενών, στους αισθητήρες που μπορούν να ανιχνεύσουν και να προσδιορίσουν τις ασθένειες και τους ιούς όπως η γρίπη," είπε ο Scott Ρ. Silverman, πρόεδρος της VeriChip, σε δήλωσή του. "Αυτό είναι ένα συναρπαστικό επόμενο βήμα για το μέλλον του τμήματος υγειονομικής περίθαλψης της εταιρίας μας."
Σύμφωνα με μια κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι 2 εταιρίες πριν λίγους μήνες, με τον τίτλο «Ένα ολοκληρωμένο σύστημα αισθητήρων για την ανίχνευση των βιο-απειλών από τις πανδημίες και τις επικείμενες ασθένειες μέχρι τη Βιο-Τρομοκρατία» ο στόχος της έρευνας είναι να μετασχηματιστεί η υπάρχουσα τεχνολογία ανίχνευσης γλυκόζης για να εντοπίζει - αντί για τη γλυκόζη - τους ιούς και κατόπιν να περνάει την πληροφορία αυτή σε ένα εμφυτευμένο (στον άνθρωπο) μικροτσίπ που θα μπορεί να προειδοποιεί και άλλους για την ύπαρξη του ιού.
Ο τελικός σκοπός είναι να αναπτυχθεί ένα εμφύτευμα που θα μπορεί επίσης να εντοπίσει ποιος ιός μολύνει αυτόν που το έχει.
Η VeriChip ανακοίνωσε, επίσης, νωρίτερα αυτό το μήνα, το σύστημα VeriTrace, για επιπλέον αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης της.
Η VeriChip έχει αναγγείλει επίσης στις αρχές του μήνα ότι πούλησε ένα σύστημα VeriTrace, συμπεριλαμβανομένων 1.000 μικροτσίπ RFID, στην υγειονομική υπηρεσία Green River District Health Department του Kentucky για την κάλυψη αναγκών προπαρασκευής ετοιμότητας και τη διαχείρισης καταστροφών."
Η επιχείρηση εξηγεί ότι το VeriTrace, είναι ένα σύστημα ξεχωριστό από το σύστημα ανίχνευσης ιών ή την τεχνολογία τήρησης των ιστορικών των ασθενών και δημιουργήθηκε αμέσως μετά τον καταστροφικό τυφώνα «Κατρίνα», όπου και χρησιμοποιήθηκε από την ομοσπονδιακή ομάδα αντιμετώπισης καταστροφών. 
Το σύστημα περιλαμβάνει μικροτσίπ, έναν φορητό αναγνώστη με Bluetooth, μια προσαρμοσμένη φωτογραφική μηχανή που λαμβάνει σήματα RFID και πληροφορίες από GPS, ασύρματα, και μια διαδικτυακή βάση δεδομένων για την αποθήκευση των πληροφοριών και των εικόνων που συλλέγονται κατά τη διάρκεια των διαδικασιών επείγουσας επέμβασης.
Τα μικροτσίπ εμφυτεύονται στα ανθρώπινα μέλη που θα έχουν απομείνει μετά από μια καταστροφή ή, σύμφωνα με μια έκθεση από την καταστροφή της Katrina, προσκολλώνται στα οστά, προκειμένου να διατηρηθούν τα λεπτομερή αρχεία, ιδιαίτερα στα γεγονότα που έχουν ως αποτέλεσμα εκατοντάδες ή χιλιάδες μοιραία περιστατικά.
"Αυτή η βάση δεδομένων εξασφαλίζει την ακριβή συλλογή, την αποθήκευση και τη δημιουργία ευρετηρίου όλων των στοιχείων και των εικόνων σχετικών με τα εναπομείναντα ανθρώπινα μέλη και τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία," αναφέρει η δήλωση. "Επιτρέπει επίσης, την ακριβή ανακατασκευή του τόπου της καταστροφής, όπου αυτό απαιτείται."
Το περιοδικό «RFID Journal»αναφέρει ότι μετά τον τυφώνα «Κατρίνα», το Γραφείο Ερευνών της Georgia Georgia Bureau of Investigation, το Υγειονομικό Τμήμα της Χαβάης, το τμήμα επιχειρήσεων εκτάκτου ανάγκης του νεκροτομείου της Φλόριντα και το γραφείο ιατρικών εξετάσεων στο τμήμα υγείας στην κομητεία του Erie, στη Νέα Υόρκη, έχουν επίσης αγοράσει το σύστημα. 
Νωρίτερα αυτό το χρόνο, η VeriChip ανήγγειλε τις πωλήσεις στο νοσοκομείο Maryland's Calvert Memorial Hospital και στις περιοχές Mercer and Atlantic του New Jersey.
Το WND ήρθε σε επαφή με τη VeriChip αναζητώντας τις πληροφορίες για την πρόοδό της στην ανάπτυξη της τεχνολογίας ανίχνευσης ιών και άλλων εμφυτευμάτων μικροτσίπ για την προετοιμασία καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.



ΠΗΓΗ  ((http://redskywarning.blogspot.com/2009/09/h1n1-chip.html))

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Δορυφόροι φωτογραφίζουν τους καύσωνες




Το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας και οι καύσωνες... μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας ESA μέσω ερευνητικού προγράμματος (Urban Heat Islands - UHI), στο οποίο συμμετέχει και το Ινστιτούτο Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΙΔΕΤ) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

Ο δρ Ι. Δαγκλής (κέντρο), μαζί με άλλους Ελληνες ερευνητές, πραγματοποιεί θερμικές μετρήσεις στην ταράτσα του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Ο δρ Ι. Δαγκλής (κέντρο), μαζί με άλλους Ελληνες ερευνητές, πραγματοποιεί θερμικές μετρήσεις στην ταράτσα του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Ενα από τα πλέον γνώριμα προβλήματα των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας μας, αλλά και γενικότερα της Νότιας Ευρώπης, είναι τα επαναλαμβανόμενα κύματα καύσωνα, που κατά την τελευταία δεκαετία έχουν προκαλέσει αύξηση της θνησιμότητας κυρίως ηλικιωμένων πολιτών.
 Χάρτης της θερμοκρασίας εδάφους στην Αττική. Δεξιά, η κλίμακα μέτρησης σε βαθμούς Κελσίου. Χρησιμοποιήθηκαν μετρήσεις από δορυφορικό δέκτη. Είναι ευδιάκριτη η δημιουργία της αστικής θερμικής νησίδας

Χάρτης της θερμοκρασίας εδάφους στην Αττική. Δεξιά, η κλίμακα μέτρησης σε βαθμούς Κελσίου. Χρησιμοποιήθηκαν μετρήσεις από δορυφορικό δέκτη. Είναι ευδιάκριτη η δημιουργία της αστικής θερμικής νησίδας στην Αθήνα με διαφορά σχεδόν 10 βαθμών Κελσίου από την ύπαιθρο της Αττικής
Ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται να γενικεύεται, καθώς το εφιαλτικό καλοκαίρι του 2003 με τον ακραίο καύσωνα σκότωσε 52.000 Ευρωπαίους, εκ των οποίων τα 15.000 θύματα καταγράφηκαν στη Γαλλία και μάλιστα κυρίως στο βόρειο τμήμα της χώρας - εκεί όπου μάλλον κανείς δεν θα το περίμενε!
Ποια σχέση, όμως, μπορεί να έχει μια διαστημική υπηρεσία με φαινόμενα καύσωνα;
«Η σχέση αυτή μπορεί να μην είναι προφανής για τον μη ειδικό, ωστόσο είναι όχι μόνο υπαρκτή, αλλά και πολύ ισχυρή! Η δορυφορική τηλεπισκόπηση της Γης, δηλαδή η παρακολούθηση φυσικών διεργασιών με ειδικά όργανα από το Διάστημα, έχει μία ιστορία και εξελικτική πορεία σχεδόν 50 ετών, αφού η ιδέα για διαστημικές πλατφόρμες παρατήρησης της Γης παρουσιάστηκε σχεδόν από την αρχή της διαστημικής εποχής», δηλώνει στο «Εθνος» ο συντονιστής της ελληνικής συμμετοχής Δρ Ιωάννης Δαγκλής, διευθυντής του ΙΔΕΤ.
Οι καύσωνες πλήττουν κυρίως τις αστικές περιοχές λόγω της τοπικής δυσανάλογης αύξησης της θερμοκρασίας, φαινόμενο που είναι γνωστό ως αστική θερμική νησίδα.
Πυκνοδομημένες πόλεις με χαμηλά ποσοστά χώρων πρασίνου -όπως η Αθήνα- είναι ακόμη πιο επιρρεπείς σε κύματα καύσωνα, καθώς η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης μπορεί να είναι μέχρι και 10 βαθμούς Κελσίου υψηλότερη από ό,τι στην ύπαιθρο που περιβάλλει τις πόλεις.
Το σημαντικότερο και πιο ανησυχητικό είναι ότι ο αστικός πληθυσμός μπορεί να πληγεί από κύμα καύσωνα ακόμη και όταν η μέση θερμοκρασία της ευρύτερης περιοχής κινείται σε μέτρια επίπεδα.
«Καυτός» συνδυασμόςΟταν ωστόσο υπάρχει συνδυασμός υψηλών θερμοκρασιών, χαμηλών ταχυτήτων ανέμου και υψηλής σχετικής υγρασίας, έχουμε τον «ιδανικό συνδυασμό», που οδηγεί μεγάλα τμήματα αστικού πληθυσμού σε συνθήκες θερμικού στρες.
Ο κ. Δαγκλής επισημαίνει ότι η δορυφορική τηλεπισκόπηση περιλαμβάνει ένα ευρύ πλήθος τεχνολογιών και τεχνικών μέτρησης φυσικών μεγεθών (όπως για παράδειγμα της θερμοκρασίας, της σύστασης του εδάφους, της νεφοκάλυψης, της υγρασίας, της βιομάζας κ.λπ.) μέσω διαφόρων ειδών ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (π.χ. οπτικό μέρος του φάσματος, υπέρυθρο, μικροκύματα κ.λπ).
«Τηλεπισκόπηση σημαίνει μέτρηση από μακριά. Χρησιμοποιούμε ακριβώς τις ίδιες τεχνολογίες «τηλε-μετρήσεων» στην παρατήρηση της Γης και στην εξερεύνηση του σύμπαντος, δηλαδή στη διάγνωση του διαστημικού χώρου, την εξερεύνηση των πλανητών και την «ψηλάφηση» αστέρων και γαλαξιών.
Ο συνδυασμός δορυφορικών μετρήσεων και μετεωρολογικών μετρήσεων εδάφους παρέχει ένα ισχυρό και οικονομικά αποδοτικό μέσο για την περιβαλλοντική παρακολούθηση της επιφάνειας της Γης και της ατμόσφαιράς της.
Η κεντρική ιδέα του ερευνητικού έργου που υλοποιούμε είναι η χρήση αυτών των μέσων μαζί με ειδικά υπολογιστικά εργαλεία μοντελοποίησης του κλίματος για την πληρέστερη κατανόηση της εμφάνισης και της εξέλιξης των φαινομένων αστικής θερμικής νησίδας και τον αποτελεσματικό σχεδιασμό άμβλυνσης των επιπτώσεών τους και μείωσης των κινδύνων των κυμάτων καύσωνα.
Αντιμετωπίζουμε πολύ αποτελεσματικότερα τον εχθρό όταν τον γνωρίζουμε καλά».
ΕΔΑΦΟΥΣ, ΑΕΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ
Μετρήσεις πέρυσι στην Αθήνα
Στο πλαίσιο υποστήριξης του έργου UHI, διοργανώθηκε πέρυσι το καλοκαίρι καμπάνια μετρήσεων εδάφους, αέρος και διαστήματος με αντικείμενο την Αθήνα και κωδική ονομασία Thermopolis 2009 και οικονομική υποστήριξη από την ESA. Στην καμπάνια συμμετείχαν πολλοί ελληνικοί φορείς (ΙΔΕΤ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ΕΜΥ).
Μετρήσεις έγιναν σε διάφορα σημεία της Αθήνας - μεταξύ άλλων πάνω στην ταράτσα του νέου μουσείου της Ακρόπολης και πάνω στον βράχο της Ακρόπολης. Οι μετρήσεις από αέρος πραγματοποιήθηκαν από το ισπανικό Instituto Nacional de Tecnica Aerospacial και την ελληνική εταιρεία Airphotographic.
Στέλλα Κεμανετζή

50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΞΩΓΗΙΝΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΞΩΓΗΙΝΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
Σε αναμονή κλήσης...
Πιο έτοιμοι από ποτέ δηλώνουν οι επιστήμονες του ινστιτούτου SETI
Μέρος της συστοιχίας ραδιοτηλεσκοπίων Αλλεν, στο Χατ Κρικ της Καλιφόρνιας, που σαρώνει τον ουρανό από το 2007 προσπαθώντας να εντοπίσει σήματα προερχόμενα από νοήμονα ζωή σε κάποιο μακρινό σημείο του σύμπαντος
ιστορία της αναζήτησης εξωγήινης νοήμονος ζωής ξεκινάει μόλις δύο χρόνια μετά την εκτόξευση από τη Σοβιετική Ενωση του «Σπούτνικ-1», του πρώτου τεχνητού δορυφόρου της Γης, το 1957. Δύο φυσικοί του πανεπιστημίου Κορνέλ, ο Φ. Μόρισον και ο Τζ. Κοκόνι, δημοσιεύουν άρθρο στο οποίο επισημαίνουν τη σχετική ευκολία με την οποία τα ραδιοκύματα μπορούν να ταξιδέψουν ανάμεσα στα άστρα και διατυπώνουν τη σκέψη ότι ίσως είναι δυνατός ο εντοπισμός της παρουσίας εξωγήινων πολιτισμών με τη βοήθεια ραδιοτηλεσκοπίων. Πρότειναν, επίσης, να διερευνηθεί πρώτα και κύρια το τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που αντιστοιχεί στα μικροκύματα, καθώς είναι το πιο ήσυχο στη φύση και επιπλέον περιέχει πολλές φυσικές γραμμές εκπομπής, που είναι πολύ πιθανό να έχουν μελετηθεί από τους ραδιοαστρονόμους οποιουδήποτε ανεπτυγμένου πολιτισμού. Τους φαινόταν πολύ πιθανό οι κλήσεις των «κοσμικών τηλεφώνων» να γίνονται στην μπάντα των μικροκυμάτων.
Την ίδια περίοδο, ο Φρανκ Ντρέικ, ένας νεαρός αστρονόμος που δούλευε ανεξάρτητα από τους Μόρισον και Κοκόνι, διαμόρφωσε μια πειραματική ερευνητική διάταξη ανίχνευσης σημάτων από εξωγήινους πολιτισμούς. Στις 8 του Απρίλη του 1960 στόχευσε το διαμέτρου 26 μέτρων ραδιοτηλεσκόπιο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Ραδιοαστρονομίας των ΗΠΑ προς δύο κοντινά άστρα. Σαρώνοντας με τον μονοκάναλο δέκτη του πάνω και κάτω στην μπάντα των μικροκυμάτων, ο Ντρέικ αφιέρωσε αρκετές βδομάδες ψάχνοντας για εξωγήινα σήματα. Το πρόγραμμα Οζμα του Ντρέικ ήταν η πρώτη σύγχρονη έρευνα για εξωγήινη νοημοσύνη.

Από τότε έχουν γίνει περισσότερα από 100 ανάλογα προγράμματα σε όλο τον κόσμο, μερικά από αυτά πολύ βραχύβια και μερικά πολυετούς διάρκειας. Το 1970 για την έρευνα για εξωγήινη νοημοσύνη ενδιαφέρθηκε και η NASA, αλλά μόλις το 1988 άρχισε ουσιαστικά ένα πρόγραμμα SETI (Search for ExtraTerrestrial Intelligence - Αναζήτηση για ΕξωΓήινη Νοημοσύνη). Οι παρατηρήσεις ξεκίνησαν το 1992, αλλά ένα χρόνο αργότερα το Κογκρέσο διέκοψε τη χρηματοδότηση. Μέρος του προγράμματος αυτού, γνωστού ως πρόγραμμα Φοίνιξ, συνέχισε το ινστιτούτο SETI. Οι πρώτες παρατηρήσεις έγιναν με το αυστραλιανό ραδιοτηλεσκόπιο Παρκς διαμέτρου 64 μέτρων και συνεχίστηκαν για πεντέμισι χρόνια με το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου (305 μέτρα) στο Αρεσίμπο του Πουέρτο Ρίκο. Το σύστημα ελέγχου παρακολουθούσε ταυτόχρονα 58 εκατομμύρια κανάλια ραδιοκυμάτων, πραγματοποιώντας το αντίστοιχο του προγράμματος Οζμα μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, καθώς ήταν 100 τρισεκατομμύρια φορές πιο αποτελεσματικό από το σύστημα που είχε χρησιμοποιηθεί 40 χρόνια νωρίτερα.
Σκοπός του ινστιτούτου SETI είναι η εξερεύνηση, κατανόηση και εξήγηση της προέλευσης, της φύσης και της εξάπλωσης της ζωής στο σύμπαν. Ιδρύθηκε το 1984 και από το 1993 που τερματίστηκε από το Κογκρέσο των ΗΠΑ η κρατική οικονομική ενίσχυση που λάμβανε, συνεχίζει την έρευνα με χρηματοδοτήσεις ιδιωτών και εταιρειών κυρίως από το χώρο της τεχνολογίας. Ανεξάρτητα από το τυχόν πραγματικό ενδιαφέρον των χρηματοδοτών για το ερευνητικό αντικείμενο του SETI, δε χάνουν την ευκαιρία να παρουσιαστούν ως μαικήνες της επιστήμης, σε έναν κόσμο που κάθε επίγεια αλλά και προσανατολισμένη στον ουρανό ανθρώπινη δραστηριότητα δυναστεύεται από τις διαθέσεις και τις κερδοσκοπικές στοχεύσεις του κεφαλαίου.
Ο Φρανκ Ντρέικ (όρθιος στο κέντρο), πρωτοπόρος της αναζήτησης νοήμονος ζωής, μαζί με συναδέλφους του, το 1962 στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Ραδιοαστρονομίας των ΗΠΑ
Σήμερα είναι υπό εξέλιξη πολλά προγράμματα αναζήτησης εξωγήινης νοημοσύνης, όπως το SERENDIP, που πραγματοποιεί στο ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας, και η αυστραλιανή εκδοχή της έρευνας που πραγματοποίησε το SETI στο Αρεσίμπο και διεξάγεται τώρα από το ραδιοτηλεσκόπιο Παρκς. Το ινστιτούτο SETI, μαζί με το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ, κατασκεύασε και χρησιμοποιεί από το 2007 τη συστοιχία ραδιοτηλεσκοπίων Αλλεν, που ισοδυναμεί με ένα μοναδικό ραδιοτηλεσκόπιο διαμέτρου 100 μέτρων. Πρόκειται για το πρόγραμμα - πιλότο μεγαλύτερων συστοιχιών ραδιοτηλεσκοπίων που σχεδιάζονται για την επόμενη δεκαετία.
Η τεχνολογική πρόοδος που έχει μεσολαβήσει από την εποχή που άρχιζε η έρευνα για εξωγήινη νοημοσύνη μέχρι σήμερα, ίσως στο προσεχές μέλλον κάνει δυνατή την ανίχνευση ανεπτυγμένων πολιτισμών όχι από τον εντοπισμό στοχευμένων σημάτων επικοινωνίας, αλλά από το ίδιο είδος θορύβου που αθέλητα εκπέμπει και ο ανθρώπινος πολιτισμός, μέσω των ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και των εκπομπών ραντάρ. Οι επιστήμονες που συμμετέχουν στην έρευνα για εξωγήινη νοημοσύνη, παρά την πρώτη άκαρπη πεντηκονταετία, είναι αισιόδοξοι ότι θα βρεθούν σήματα που θα δείχνουν ότι δεν είμαστε η μόνη νοήμων μορφή ζωής στο σύμπαν. Την αισιοδοξία τους στηρίζουν και στην ανακάλυψη, την τελευταία πενταετία, ότι τουλάχιστον το 3-5% των άστρων που μοιάζουν με τον Ηλιο έχουν πλανητικά συστήματα. Ισως μόνο στο Γαλαξία μας να υπάρχουν δεκάδες δισεκατομμύρια πλανήτες. Επιπλέον, συσσωρεύονται τα στοιχεία που δείχνουν ότι όχι μόνο η Γη, αλλά και ο Αρης, ο δορυφόρος του Δία, Ευρώπη και ίσως και άλλα ουράνια σώματα του ηλιακού συστήματος έχουν νερό, άρα το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και σε αρκετούς εξωπλανήτες.
Στο παρελθόν οι έρευνες για εξωγήινη νοημοσύνη ήταν περιορισμένης ευαισθησίας και γίνονταν όταν έμενε ελεύθερος χρόνος σε ραδιοτηλεσκόπια από τις άλλες πιο συμβατικές έρευνες. Τα πράγματα αλλάζουν με τη συστοιχία Αλλεν και εκείνες που θα ακολουθήσουν, αλλά και με το πρόγραμμα SERENDIP, που θα εκτελείται παράλληλα με τη συμβατική παρατήρηση του γαλακτικού επιπέδου από το ραδιοτηλεσκόπιο Παρκς.

Η ΒΡ έτοιμη να βάλει... «βόμβα» στη Μεσόγειο!

Η ΒΡ έτοιμη να βάλει... «βόμβα» στη Μεσόγειο!


Μια ωρολογιακή βόμβα στη Μεσόγειο προτίθεται να εγκαταστήσει η ΒΡ λίγους μόλις μήνες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στον Κόλπο του Μεξικού, το οποίο προκάλεσε επίσης τη χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία των ΗΠΑ. 

Η ανησυχία των μεσογειακών χωρών είναι έκδηλη, καθώς η πολυεθνική αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο εργασίες άντλησης πετρελαίου στον Κόλπο της Σύρτης στη Λιβύη. Συνολικά η εταιρεία αναμένεται να ανοίξει στον βυθό, 1.700 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ώς και 5 πηγάδια, γεγονός που έχει προκαλέσει έκδηλη ανησυχία στην Ιταλία και τη Μάλτα. Στις αρχές του μήνα η Ιταλίδα υπουργός Περιβάλλοντος Στεφανία Πρεστιτζιακόμο ανέλαβε πρωτοβουλία προκειμένου οι 21 χώρες της Μεσογείου να συντονίσουν τη δράση τους και χθες η Ελληνίδα ομόλογός της, Τίνα Μπιρμπίλη, χαρακτήρισε αναγκαιότητα να επιβληθούν -σε πρώτη φάση- περιορισμοί στην άντληση πετρελαίου από υποθαλάσσια κοιτάσματα που βρίσκονται σε μεγάλα βάθη.
   Η χώρα μας έχει λόγο να ανησυχεί, καθώς μια διαρροή παρόμοια με εκείνη που προκλήθηκε από την έκρηξη της πλατφόρμας άντλησης στον Κόλπο του Μεξικού στις 20 Απριλίου μπορεί να μας επηρεάσει άμεσα. Η περιοχή στην οποία αναμένεται να ξεκινήσει δραστηριότητα η ΒΡ βρίσκεται μόλις 640 χλμ. από τις ακτές της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης. Σημειώνεται ότι η πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού επηρέασε μια ευρεία περιοχή συνολικής έκτασης 180.000 τετρ. χλμ., προκαλώντας τεράστιες ζημιές στο οικοσύστημα αλλά και στην οικονομική παράκτια δραστηριότητα.

   Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η Λιβύη είναι μαζί με την Κροατία οι μόνες χώρες της Μεσογείου που δεν έχουν διαμορφώσει σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας περιβαλλοντικής κρίσης ανάλογης με αυτήν που προκλήθηκε στον Κόλπο. Η κυβέρνηση της Τρίπολης και η ΒΡ επιχειρούν να καθησυχάσουν τους ανησυχούντες λέγοντας ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαιτούμενα μέτρα. Στο πλαίσιο της ίδιας προσπάθειας η Λιβύη κατέθεσε στην υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών που εδρεύει στη Μάλτα και έχει στόχο την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών κρίσεων στη Μεσόγειο στοιχεία που αποδεικνύουν πως διαθέτει τον εξοπλισμό που απαιτείται για την αντιμετώπιση μιας διαρροής μεσαίου μεγέθους. Τουλάχιστον αυτό διεμήνυσε η ίδια η Λιβύη. 
Ταυτόχρονα, η Ε.Ε. διαπιστώνει πως τα χέρια της είναι δεμένα. Οι προσπάθειες για την επιβολή μορατόριουμ φαίνεται να πέφτουν στο κενό, με τον αρμόδιο για θέματα Ενέργειας επίτροπο να παραδέχεται πως οι Βρυξέλλες έχουν περιορισμένες δυνατότητες παρέμβασης. Η Κομισιόν ζητεί την εφαρμογή ευρωπαϊκού επιπέδου προδιαγραφών στις υπεράκτιες πλατφόρμες άντλησης στα νερά της Μεσογείου, αλλά αυτό που εισπράττει από την ΒΡ είναι μια μάλλον περιπαικτική αντιμετώπιση. «Υπάρχουν προτάσεις για την επιβολή μορατόριουμ», παραδέχθηκε εκπρόσωπος της ΒΡ σε δηλώσεις του στους «Financial Times». «Ποια είναι όμως η Αρχή [που είναι αρμόδια για] τη Μεσόγειο;», πρόσθεσε.
   Παράλληλα με όλα αυτά παίζεται και ένα παιχνίδι εξουσίας σε γεωπολιτικό και ενεργειακό επίπεδο. Ηδη η Ιταλία έχει διά των δηλώσεων αξιωματούχων της επιχειρήσει να ηγηθεί μιας παμμεσογειακής προσπάθειας συντονισμού, επεκτείνοντας κατά κάποιον τρόπο την επιρροή της Ε.Ε. στην περιοχή, ενώ η Μάλτα ετοιμάζεται για τις δικές της γεωτρήσεις για τις οποίες δεν γίνεται ο ίδιος θόρυβος. Η κυβέρνηση της χώρας (που είναι μέλος της Ε.Ε.) έχει υπογράψει συμφωνία από τα τέλη του 2007 με την καναδική Heritage Oil για γεωτρήσεις στα ανοιχτά των ακτών της και σε βάθος τουλάχιστον 1.200 μέτρων.
Πηγή: Ελευθεροτυπία (Μούμουρης Νίκος)

Εδώ ο κόσμος καίγεται και ο !! Γιωρικας !! λούζεται……


Σκληρη επίθεση στον Γιωργο Παπανδρεου έκανε η δημοσιογραφος Κατερινα Ακριβοπούλου μέσα (συνεχεια http://antiitroktiko.blogspot.com/2010/08/35.html)

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Ο Τεχνητός Φόβος

Ο Τεχνητός Φόβος

Ο Τεχνητός Φόβος

eik.01
Η European Space Agency (ESA) ετοιμάζεται να ανακοινώσει την ύπαρξη ενός τεχνητού κοίλου κόσμου στο ηλιακό μας σύστημα, το θέμα είναι πότε ?“Ο Φόβος” ο δορυφόρος του Άρη. Η παραφράζοντας τις λέξεις ενός φίλου που έχει αναχωρήσει, ο Sir Arthur C. Clarke χαρακτήρισε το 2010 «The Year We Make Contact.»,”το έτος που θα κάνουμε επαφή”
Η καταπληκτική επιστημονική απόδειξη αρχίζει με τις υψηλής αναλύσεως φωτογραφίες του Φόβου που ελήφθησαν στις 7 Μαρτίου 2010. Οι φωτογραφίες προέρχονται από το κοντινό πέρασμα του Mars Express Phobos. Πρόκειται για ένα κοντινό του βόρειου ημισφαιρίου του Φόβου ο οποίος δείχνει πάντοτε την ίδια πλευρά προς τον πλανήτη. (σας θυμίζει τίποτε γνωστό αυτό ?). H λήψη έγινε με γωνία 30 μοιρών και απόσταση 60 μιλίων. Διακρίνονται αντικείμενα 4,5 μέτρων. Σε ένα “δορυφόρο” 24 χιλιομέτρων διαμέτρου.
Προσέξτε την γεωμετρία των 90 μοιρών, τις παράλληλες γραμμές και την μη τυχαία οργάνωση. Από τις τελευταίες φωτογραφίες υπέρ υψηλής αναλύσεως του Mars Express, η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αιτία των μυστηριωδών αυλακώσεων και η γεωμετρία τους δείχνει ότι :
Ο Φόβος είναι ένας τεχνητά κουφωμένος δορυφόρος. Ο οποίος αρχίζει να σπάει στις ραφές του. Λόγω των διαρκώς αυξανομένων βαρυτικών έλξεων από την αργή του τροχιά, του “σπειροειδούς θανάτου” προς την επιφάνεια του Άρη.
eik.02
Είναι ένα αρχαίο εξωγήινο πολύ κακοποιημένο 24 χιλιομέτρων Διαστημόπλοιο !
Για το οποίο θέμα η ESA βάσει των στοιχείων του Mars Express ετοιμάζεται να το ανακοινώσει επίσημα ! Ήταν να ανακοινωθεί στην 33η πτήση του Space Shuttle στον διαστημικό σταθμό ISS (ISIS ?) στις 5 Απριλίου 2010. αλλά δεν έγινε ! Όμως γίνανε δύο πολύ σοβαρά πειράματα. Τα «Phobos tracking» gravity/mass interior distribution experiment … and the «MARSIS interior of Phobos» imaging radar experiment. Δηλαδή το πείραμα για την διανομή της εσωτερικής βαρύτητας και μάζας, και το MARSIS απεικόνιση με ραντάρ του εσωτερικού χώρου.
Στις 9 Μαρτίου η ESA έδωσε τα αποτελέσματα. » … provide meaningful new constraints on the corresponding range of the body’s [Phobos'] porosity (30% ± 5%), [and thus] provide a basis for improved interpretation of the internal structure. We conclude that the interior of Phobos likely contains large voids. When applied to various hypotheses bearing on the origin of Phobos, these results are inconsistent with the proposition that Phobos is a captured asteroid [emphasis added] …»
δηλαδή περιληπτικά είναι πορώδης κατά (30% ± 5%), που σημαίνει ότι εντός του έχει μεγάλα κενά. Σύμφωνα με τα πειράματα με τα ραντάρ. Σταθμίζοντας τις διάφορες υποθέσεις για την καταγωγή του Φόβου, δεν βγαίνει ότι ο Φόβος είναι ένας αστεροειδής που συνελήφθη στην τροχιά του Άρη.
eik.03
Το Ένα Τρίτο Κενό
Ακριβώς βγάλανε το ίδιο αποτέλεσμα, με τους Σοβιετικούς που ανέφεραν μετά την μυστηριωδώς εξαφανισθείσα αποστολή Phobos-2.
Για ένα δορυφόρο του Άρη αποδεδειγμένα κοίλο κατά το 1/3, από δυο διαφορετικά διαστημικά προγράμματα που απέχουν πάνω από 20 χρόνια.
Τα διαγράμματα στις φωτογραφίες 4 και 5 δείχνουν τις μετρήσεις των ραντάρ.
Και τι ήξερε ο Όμηρος με την γραφική περιγραφή του θεού Άρη με ποιο τρόπο μπαίνει στον πόλεμο ? Και για το πως περιστρέφονται γύρω του οι γιοι του Φόβος και Δείμος (τρόμος) ως ηνίοχοι , σε ποια απόσταση και με ποια φορά !!!
Όμηρος, Ιλιάς 11, 36
« τῇ δ᾽ ἐπὶ μὲν Γοργὼ βλοσυρῶπις ἐστεφάνωτο
δεινὸν δερκομένη, περὶ δὲ Δεῖμός τε Φόβος τε.»
Όμηρος, Ιλιάδα, Δ, 349
ὄρσε δὲ τοὺς μὲν Ἄρης, τοὺς δὲ γλαυκῶπις Ἀθήνη
Δεῖμός τ’ ἠδὲ Φόβος καὶ Ἔρις ἄμοτον μεμαυῖα,
Ἄρεος ἀνδροφόνοιο κασιγνήτη ἑτάρη τε,
ἥ τ’ ὀλίγη μὲν πρῶτα κορύσσεται, αὐτὰρ ἔπειτα
οὐρανῷ ἐστήριξε κάρη καὶ ἐπὶ χθονὶ βαίνει·
eik.04

eik.05
eik.06
eik.07
eik.08
eik.09
eik.10
ΠΗΓΗ((  http://apolloniosellin.blogspot.com/2010/08/blog-post_03.html  ))

Επικίνδυνο για τους ανθρώπινους μύες το ταξίδι στον Άρη

Επικίνδυνο για τους ανθρώπινους μύες το ταξίδι στον Άρη

Το πρώτο πάτημα του ανθρώπου στον Άρη θα έμοιαζε περισσότερο με αδύναμο παραπάτημα, παρά με γενναίο βήμα.

Η καταπόνηση του ανθρώπινου μυοσκελετικού συστήματος σε συνθήκες διαστημικού ταξιδιού μεγάλης διάρκειας θα ήταν τέτοια που θα είχε ως αποτέλεσμα κάθε αστροναύτης...

 να χάσει περίπου το μισό της δύναμης των βασικών του μυών, σύμφωνα με επιστήμονες.
Η απώλεια, που θα έκανε έναν αστροναύτη 30 έως 50 ετών να επιστρέψει στη Γη με μυς ογδοντάχρονου, έρχεται να προστεθεί στους ήδη γνωστούς κινδύνους ενός τέτοιου διαπλανητικού ταξιδιού. Η ομάδα των ερευνητών υπό τον Ρόμπερτ Φίτς, καθηγητή βιολογίας στο πανεπιστήμιο Μαρκέτ του Μιλγουόκι, πήραν μικρά δείγματα από τον ιστό εννέα Αμερικανών και Ρώσων αστροναυτών που πέρασαν έξι μήνες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Οι βιοψίες έδειξαν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο το πώς ατροφούν οι μύες σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας.

Η απώλεια σε μυική μάζα, όγκο και δύναμη είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ικανότητας για φυσική εργασία κατά 40%. Μάλιστα, η ενδυνάμωση του οργανισμού πριν από το ταξίδι δεν θα είχε καμία θετική επίπτωση στον οργανισμό. Μάλιστα, όσο μεγαλύτερη η μυική μάζα, τόσο μεγαλύτερη η απώλεια στο τέλος του ταξιδιού.

Σύμφωνα με ένα σενάριο της NASA, το ταξίδι στον Άρη με την υπάρχουσα τεχνολογία πυραύλων θα διαρκούσε περίπου ένα χρόνο, συμπεριλαμβανομένης ετήσιας παραμονής στον κόκκινο πλανήτη. Στην περίπτωση αυτή, η μείωση στη μάζα και τη δύναμη των βασικών μυών του σώματος θα έφτανε το 50%.

Οι αστροναύτες θα κουράζονταν γρηγορότερα εκτελώντας ακόμη και εργασίες ρουτίνας, ενώ επιστρέφοντας στη γήινη βαρύτητα θα ήταν τόσο αδύναμοι που δεν θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν γρήγορα το διαστημόπλοιο σε περίπτωση ανάγκης.

Η μυική απώλεια είναι μια περιοχή που ερευνάται διεξοδικά στη διαστημική ιατρική, ωστόσο η συγκεκριμένη μελέτη είναι η πρώτη που περιλαμβάνει συγκεκριμένες αναλύσεις μυικών κυττάρων σε διαστημικά ταξίδια μακράς διαρκείας.

Όπως πάντως επεσήμανε ο Φίτς, τα αποτελέσματα αυτά δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τις προσπάθειες για ένα τέτοιο ταξίδι. «Η επανδρωμένη αποστολή στον Άρη αντιπροσωπεύει το επόμενο σύνορο, ότι ήταν το Δυτικό ημισφαίριο του πλανήτη πριν από 800 χρόνια», σημείωσε. «Χωρίς την εξερεύνηση, δεν θα καταφέρουμε να συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας στην κατανόηση του σύμπαντος».

Επιπρόσθετα με τους τεχνικούς κινδύνους των διαστημικών ταξιδιών, οι αστροναύτες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο καταστροφής του DNA από κοσμική ακτινοβολία αλλά και την απώλεια οστικής πυκνότητας και νοητικού στρες από την παρατεταμένη διαμονή σε περιορισμένο χώρο.

Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ........ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ........

Αγαπητοί  αναγνώστες του *ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΥΦΑ* η σελίδα θα παραμείνει ως έχει για 10 ημέρες  γιατί έφτασε η στιγμή της βουτιάς  και της παραλίας .Με περίσσια  αγάπη και αφοσίωση μετά το πέρας των διακοπών  η σελίδα θα γίνει πάλι η ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ συντρόφια σας. Σε όσους έχουν  γυρίσει από τις διακοπές  καλή προσαρμογή, μα  σε όσους  φεύγουν τώρα  καλή  αντάμωση και καλό φθινόπωρο…… Έπεται  συνέχεια ,,μεγάλη

Απόφις: H Nasa καθησυχάζει, η Ρωσία ανησυχεί!!!!

Απόφις: H Nasa καθησυχάζει, η Ρωσία ανησυχεί!!!!

Ο μετεωρίτης "99942 Απόφις" ανακαλύφθηκε στις 19 Ιουνίου του 2004 από τους Roy A. Tucker, David J. Tholen, και Fabricio Bernardi σε παρατηρητήριο στην Αριζόνα των Η.Π.Α..
  Αρχικά, η ανακάλυψή του δεν κέρδισε το ενδιαφέρον των επιστημόνων καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν ένας συνηθισμένος μετεωρίτης από τους πολλούς που υπάρχουν στο ηλιακό μας σύστημα, που δεν αποτελούν απειλή για τη Γη. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα όμως, και συγκεκριμένα μετά από την πάροδο μόλις έξι μηνών, κατάφερε να...
τραβήξει επάνω του το βλέμμα της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας.
Ο πρώτος "πανικός" της Nasa. 
  Ήταν στις 21 Δεκεμβρίου του 2004 οπότε και ο Απόφις παρατηρήθηκε για δεύτερη φορά. Αμέσως στην NASA, και στους σημαντικότερους αστρονομικούς και αστροφυσικούς οργανισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο σήμανε συναγερμός. Για ποιο λόγο προκλήθηκε τόσο μεγάλη αναστάτωση; 
  Γιατί μετά από υπολογισμούς (με βάση τα δεδομένα που προέκυπταν από τη δεύτερη παρατήρηση) ο μετεωρίτης είχε βάσιμες πιθανότητες να προσκρούσει στη γη το 2036 προκαλώντας τεράστια και ανυπολόγιστη καταστροφή που ο πλανήτης ποτέ δεν θα είχε γνωρίσει μέχρι εκείνη την εποχή! Και πόσες ήταν οι πιθανότητες; 1 προς 5.000!
Γιατί ονομάστηκε "Απόφις"; 
  Ακόμη και το όνομα που επιλέχτηκε για τον απειλητικό αστεροειδή δεν ήταν τυχαίο. Η ονομασία Απόφις είναι ελληνικής προέλευσης και είναι το όνομα μιας αρχαίας αιγυπτιακής θεότητας που συμβόλιζε το φόβο και το σκότος στην αρχαία Αίγυπτο.
  Αξίζει να σημειώσουμε ότι το όνομα δόθηκε σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα απ’ ό,τι συνηθίζεται. Βιάστηκε η NASA να δώσει στο μετεωρίτη ένα όνομα που προκαλεί δέος και τρόμο, ή από την αρχή ήθελε να επιστήσει την προσοχή και να μας «κρούσει τον κώδωνα» του κινδύνου προκειμένου να αντιληφθούμε την κρισιμότητα της κατάστασης;
Πέντε χρόνια μετά, η Nasa καθησυχάζει, η Ρωσία ανησυχεί! 
  Από τότε πέρασαν πέντε χρόνια και ενώ οι πιθανότητες σύγκρουσης του Απόφις με τη Γη το 2036 έχουν μειωθεί σημαντικά (1 προς 250.000) μετά από τις τελευταίες παρατηρήσεις της NASA, εντούτοις ο αστεροειδής διχάζει την επιστημονική κοινότητα, καθώς για επόμενες αναλύσεις θα πρέπει να περιμένουν εώς το 2013, οπότε και θα έχουν νέα δεδομένα από τα ραντάρ.
  Έτσι, από τη μία πλευρά φαίνεται ηNASA να μελετά τον Απόφις κυρίως για επιστημονικούς λόγους πλέον και από την άλλη πλευρά, πριν λίγες ημέρες ο Ανατόλι Περμίνοφ, που είναι επικεφαλής της Ρωσικής Υπηρεσίας Διαστήματος, δήλωσε ότι το επιστημονικό προσωπικό της υπηρεσίας του θα πραγματοποιήσει άμεσα σύσκεψη κεκλεισμένων των θυρών, προκειμένου να εξετάσουνε τι μπορούνε να κάνουνε για τον Απόφις ώστε να μην καταστραφεί μέρος του πλανήτη μας το 2036.
"Είμαστε έτοιμη για την εκτροπή του", λένε οι Ρώσοι!
  Η ρωσική υπηρεσία διαστήματος εξετάζει το ενδεχόμενο να εκτοξεύσει διαστημικό σκάφος που θα εκτρέψει από την πορεία του τον αστεροειδή Απόφι, σε μέγεθος λόφου, ο οποίος ίσως πλησιάσει επικίνδυνα τη Γη τις επόμενες δεκαετίες.
  "Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι είναι δυνατό, εντός του διαθέσιμου χρόνου, να δημιουργήσουμε ένα ειδικό σκάφος, το οποίο θα βοηθούσε να αποτρέψουμε τη σύγκρουση χωρίς να τον καταστρέψουμε  και χωρίς να χρησιμοποιήσουμε πυρηνικά όπλα"δήλωσε στο ραδιοσταθμό Golos Rosii o Ανατόλι Περμίνοφ.
  "Το επιστημονικοτεχνικό συμβούλιο μας θα συναντηθεί σύντομα κεκλεισμένων των θυρών για να εξετάσει τι μπορούμε να κάνουμε»πρόσθεσε "Στο σχέδιο θα μπορούσαν να συμμετάσχουν η NASA, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος και οι διαστημικές υπηρεσίες της Κίνας και άλλων χωρών".
"Προσοχή: ο Απόφις είναι επικίνδυνος!"
  Χωρίς να αναφερθεί στους υπολογισμούς της NASA, ο Περμίνοφ προειδοποίησε ότι ο αστεροειδής είναι επικίνδυνος. " Θα μπορούσε να χτυπήσει τη Γη το 2032" είπε.
  Από την πλευρά του, ο Μπόρις Σούστοφ, διευθυντής του Ινστιτούτου Αστρονομίας της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, χαιρέτησε τις δηλώσεις Περμίνοφ, εκτίμησε όμως ότι «ο Απόφις είνα μόνο ένα συμβολικό παράδειγμα, υπάρχουν πολλά άλλα επικίνδυνα αντικείμενα για τα οποία δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα».
ΠΗΓΗ  ((  http://alfanea.blogspot.com/2010/08/h-nasa.html  ))

ΔΙΑΣ (( Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΗΣ ΓΗΣ))

Ίσως ο Δίας έσωσε τη Γη..


1

Αν δεν ήταν ο Δίας, μπορεί και να μην κάναμε διακοπές φέτος. Δεν μιλάμε για τον θεό του Ολύμπου, αλλά τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, ο οποίος την περασμένη Κυριακή μπήκε ανάμεσα στη Γη και έναν απειλητικό κομήτη.
O κομήτης έπεσε στην...
επιφάνεια του Δία με τόση φόρα, που άνοιξε μία τρύπα ίση με τον Ειρηνικό Ωκεανό. Οι επιστήμονες της ΝΑSΑ θεωρούν ότι το αντικείμενο που τη δημιούργησε ήταν αρκετά μικρό και δεν ξεπερνούσε σε διάμετρο το ένα χιλιόμετρο. Υπολογίζουν ότι έπεσε στον πλανήτη με ταχύτητα 60 χλμ. το δευτερόλεπτο και συνδέουν με το γεγονός αυτό κάποιες ατμοσφαιρικές μεταβολές (θέρμανση της τροπόσφαιρας, αύξηση της εκπομπής αέριας αμμωνίας κ.ά.).
Οι επιστήμονες πιστεύουν πως αν ο κομήτης δεν έβρισκε εμπόδια στον δρόμο του, ίσως έπεφτε πάνω στη Γη. Και δεν είναι η πρώτη φορά που μας γλιτώνει ο Δίας. Πριν από 15 χρόνια, ο κόσμος παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα τον κομήτη Σουμέικερ-Λέβι 9 να πέφτει στην επιφάνεια του μακρινού πλανήτη, αφήνοντας σημάδια όμοια σε μέγεθος με τη Γη.
Αυτή είναι η δουλειά του Δία, λένε οι αστρονόμοι, και ευτυχώς για μας, την κάνει καλά. Η βαρυτική έλξη του πλανήτη αποτελεί την προστατευτική ασπίδα της Γης, που αλλάζει πορεία στα διαστημικά σκουπίδια και τα ουράνια αντικείμενα, όπως οι κομήτες και τα σπρώχνει μακριά από το ηλιακό μας σύστημα.
Μεγάλες καταστροφές.
Αν ένας κομήτης έπεφτε στη Γη, θα μπορούσε να προκαλέσει όση ζημιά έκανε ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πριν από 65 εκατ. χρόνια. «Αν κάτι παρόμοιο είχε χτυπήσει τη Γη, θα τελείωνε η ζωή στον πλανήτη μας, γι΄ αυτό πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που υπάρχει ο Δίας και “καθαρίζει” το Σύμπαν από όλα αυτά τα μεγάλα αντικείμενα», λέει ο Άντονι Γουέσλι, ο Αυστραλός ερασιτέχνης αστρονόμος, που πρώτος παρατήρησε το σημάδι στην επιφάνεια του Δία και σήμανε τον γενικό συναγερμό στην αστρονομική κοινότητα.
Μάλιστα, οι αστρονόμοι χρησιμοποιούν τον Δία ως οδηγό στην αναζήτησή τους για εξωγήινη ζωή. Αναζητούν παρόμοια πλανητικά σχήματα, δηλαδή έναν γιγαντιαίο πλανήτη κοντά σε ένα κεντρικό αστέρι, με μικρότερους πλανήτες γύρω τους γιατί ενδεχομένως αυτός ο σχηματισμός επιτρέπει τη δημιουργία συνθηκών φιλόξενων προς κάποια μορφή ζωής.
Δημιουργεί και απειλές.
Είναι όμως ο Δίας ο φύλακας άγγελός μας; Υπάρχουν και οι διαφωνούντες. «Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου», λέει ο Μπράιαν Μάρσντεν από το Κέντρο Αστροφυσικής των Χάρβαρντ- Σμιθσόνιαν, με ειδίκευση στην παρακολούθηση κομητών στο ηλιακό μας σύστημα. «Μέχρι ένα σημείο είναι αλήθεια. Ο Δίας λειτουργεί ως σωτήρας μερικές φορές, άλλες όμως δημιουργεί μεγάλες απειλές. Ο πλανήτης στέλνει πολλούς κομήτες έξω από το ηλιακό μας σύστημα, αλλά και μέσα σε αυτό». Για παράδειγμα, ο κομήτης Λέξελ το 1770 πέρασε 1,6 εκατ. χιλιόμετρα από τη Γη, απόσταση πολύ μικρή για τα διαστημικά δεδομένα. Αυτός ο κομήτης είχε έρθει προς τα μέρη μας από το εξωτερικό ηλιακό σύστημα τρία χρόνια νωρίτερα και πέρασε κοντά από τον Δία. Η βαρύτητα του Δία άλλαξε την τροχιά του κομήτη και τον έστειλε κατευθείαν πάνω στη Γη.
Επιφυλάξεις αστρονόμων για την ασπίδα της Γης
Τη μεση οδο της αστρικής διπλωματίας προτιμά ο Χαλ Λέβισον, αστρονόμος στο ερευνητικό ινστιτούτο του Κολοράντο, που μελετά την εξέλιξη του ηλιακού μας συστήματος.
Ο επιστήμονας εξηγεί πως ο Δίας μπορεί να είναι προστάτης της Γης ή επικίνδυνος ανάλογα με την προέλευση των κομητών. Ο Λέξελ, ο Σουμέικερ-Λέβι 9 και πιθανώς αυτός που χτύπησε τον Δία την περασμένη Κυριακή, προήλθαν από μία παγωμένη ζώνη διαστημικών θραυσμάτων, γνωστή με την ονομασία Ζώνη Κουίπερ, που βρίσκεται έξω από την τροχιά του Ποσειδώνα. «Ο Δίας μάλλον αυξάνει τον κίνδυνο έκθεσης της Γης σε αυτούς τους κομήτες».
Από την άλλη, ο Δίας μας προστατεύει από μία, πιο επικίνδυνη ακόμα, ομάδα κομητών που προέρχεται από το Νέφος του Όορτ. Το νέφος αυτό αποτελείται από ένα τρισεκατομμύριο περίπου πυρήνες κομητών.
Τον πρώτο καιρό μετά τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος, ο Ποσειδώνας και ο Ουρανός τραβούσαν κοντά τους θραύσματα και τα εκσφενδόνιζαν μακριά. Αυτά έφταναν στο Νέφος του Όορτ. Αλλά ο Δίας και ο Κρόνος, ακόμα πιο ισχυροί πλανήτες, έπαιρναν αυτά τα κομμάτια και τα πετούσαν ακόμα μακρύτερα, έξω από το ηλιακό μας σύστημα.
Κάθε τόσο, ένας κομήτης αποσπάται από το νέφος λόγω ενός διερχόμενου αστέρα και κατευθύνεται προς το εσωτερικό του ηλιακού συστήματος. Όταν συμβαίνει αυτό, ο Δίας αναλαμβάνει δράση και τους αλλάζει πορεία
.ΠΗΓΗ  ((  
http://mystery-gr.blogspot.com/2010/08/blog-post_09.html  ))

Επίσκεψη στον Αρη με ένα κλικ!


Η ΝΑSΑ ένωσε τις δυνάμεις της με την εταιρεία Μicrosoft προκειμένου να προσφέρουν στο κοινό την ευκαιρία να εξερευνήσει για πρώτη φορά τον Αρη από τον υπολογιστή του, με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια.
Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι ένας διαδραστικός χάρτης τον οποίο ο ενδιαφερόμενος μπορεί να «κατεβάσει» στον υπολογιστή του, έχοντας τη δυνατότητα να δει τρισδιάστατα τα όρη και τις κοιλάδες στην επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη.
Ειδικοί της Μicrosoft δούλεψαν τρία ολόκληρα χρόνια συλλέγοντας στοιχεία από εικόνες υψηλής ανάλυσης του πλανήτη, που είχαν παραχθεί από τα διαστημικά όργανα της ΝΑSΑ.
Οπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, η σκληρή δουλειά απέδωσε καρπούς και τώρα οι χρήστες του WorldWide Τelescope μπορούν πλέον να ζουμάρουν και με ένα κλικ να βρίσκονται ξαφνικά στην επιφάνεια του πλανήτη.
Οσοι θελήσουν να «ταξιδέψουν» εικονικά στον Αρη, μπορούν να θαυμάσουν τους κρατήρες του και το βάθος των φαραγγιών του. Μπορούν, για παράδειγμα, να κάνουν μια… βόλτα στον Κρατήρα Βικτόρια ή στον Ολυμπο, που αποτελεί το πιο ψηλό όρος στο ηλιακό μας σύστημα.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

τΤΟ ΨΥΧΡΟΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΗΛΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ..........

Ποιό είναι το ψυχρότερο μέρος του ηλιακού μας συστήματος;

Το ψυχρότερο μέρος του ηλιακού μας συστήματος είναι η Σελήνη! Συγκεκριμένα ένα σημείο στο νότιο τμήμα της όπου ο Ήλιος δεν λάμπει ποτέ και η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους – 240ο C. Οι μετρήσεις (που έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο) προέρχονται από τον νέο Σεληνιακό Αναγνωριστικό Δορυφόρο (LCO) της ΝΑΣΑ και ανατρέπουν όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το ηλιακό μας σύστημα καθώς νομίζαμε ότι το πιο κρύο σημείο ήταν στον Πλούτωνα.
Έτσι, το ψυχρότερο μέρος του ηλιακού συστήματος – σύμφωνα πάντα με αυτά που έχουμε ανακαλύψει μέχρι σήμερα – βρίσκεται πολύ πιο κοντά σε εμάς απ΄ ό,τι πιστεύαμε.

Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι στο πολύ κοντινό μας σύμπαν υπάρχουν πράγματα που τα αγνοούμε ενώ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση για τη δημιουργία βάσης στη Σελήνη.
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του συγκεκριμένου προγράμματος της ΝΑΣΑ υποστηρίζουν ότι αυτή η ανακάλυψη έχει σπουδαία επιστημονική σημασία γιατί θα βοηθήσει σε συνδυασμό με τις μελλοντικές αποστολές των αστροναυτών στη μελέτη τους για την προέλευση του ηλιακού συστήματος.
Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι όσον αφορά στη θερμοκρασία που επικρατεί στην επιφάνεια της Σελήνης, σημειώνει σημαντικές διακυμάνσεις μεταξύ των περιοχών που φωτίζονται από τον Ήλιο και των σκοτεινών περιοχών, ενώ η μέση θερμοκρασία στην περιοχή του ισημερινού κυμαίνεται μεταξύ 135ο C την ημέρα και ως -150ο C την νύχτα.
ΠΗΓΗ  ((  http://apocalypsejohn.blogspot.com/2010/08/blog-post_992.html  ))