Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Το μόνο που θα φέρουν οι εκβιασμοί είναι… ελικόπτερα, κ. Παπαδήμο .


Το μόνο που θα φέρουν οι εκβιασμοί είναι… ελικόπτερα, κ. Παπαδήμο .

Ο κ. Παπαδήμος με τους... κοινωνικούς εταίρους...
Οι μάσκες έπεσαν για τον τεχνοκράτη, σωτήρα, γνώστη της οικονομίας, άνθρωπο που θα φέρει ευημερία στην Ελλάδα. Για τον κ. Λουκά Παπαδήμο αναφερόμαστε ο οποίος ούτε 40 ημέρες δε χρειάστηκε για να αποδείξει ποιους εξυπηρετεί και ποιο είναι το σχέδιο όσων των επέβαλαν στη θέση του πρωθυπουργού.



Δεν υπάρχουν κόκκινες γραμμές, δεν μπορούμε να συζητούμε με αμετακίνητα κεκτημένα, είπε ο κ. Παπαδήμος κι έδωσε το πράσινο φως για τον ύστατο εκβιασμό. Ή πάμε σε ανεξέλεγκτη χρεοκοπία το Μάρτιο ή πρέπει να μειωθούν δραματικά οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα, είπε.
Άλλες λύσεις προφανώς δεν υπάρχουν. Δύο χρόνια τώρα που τα λέγαμε ήμασταν οι εχθροί της πατρίδας.
Εν πάση περιπτώσει, ο πρωθυπουργός είπε και το άλλο αμίμητο. ‘Η συμφωνούμε με τους κοινωνικούς εταίρους για τις οδυνηρές θυσίες ή αυτές θα επιβληθούν με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ζητά η τρόικα.


Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή για την ελληνική κοινωνία. Πρέπει και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι να πληρώνονται με μισθούς πείνας, να καταργηθεί κάθε έννοια κοινωνικής προστασίας, να κοπούν δώρα και επιδόματα, να συναινέσουμε όλοι δηλαδή στο βιασμό μας.
Και τα ερωτήματα από τη στάση αυτή του κ. Παπαδήμου είναι πολλά. Αν και δε χρειάζεται πολύ σκέψη για να απαντηθούν. Ο άνθρωπος κάνει τη δουλειά του, αυτή που του καθορίστηκε από τα αφεντικά του, τις αγορές και τους επιχειρηματίες.

Ερώτημα 1ο: Λένε ότι θα υπάρξει αύξηση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας αν μειωθεί το εργατικό κόστος στον ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή θα έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα ή θα δουλεύουν περισσότερο οι Έλληνες όταν θα παίρνουν 500 ευρώ το μήνα;

Ερώτημα 2ο: Θα μειωθεί η ανεργία, λέει η τρόικα. Σιγά που νοιάστηκε ο Τόμσεν για τους ανέργους. Με τις πολιτικές τους δεν οδηγήσαμε την ανεργία στο 20%; Και ποιος επιχειρηματίας θα προσλάβει κόσμο αυτή την περίοδο. Διότι το πρόβλημά του είναι ότι δεν έχει έσοδα, όχι ότι είναι ακριβοί οι υπάλληλοί του.

Ερώτημα 3ο: Διαλύοντας και τον ιδιωτικό τομέα ποιος θα αγοράζει στα μαγαζιά; Ποιος θα καταναλώνει ότι η αγοραστική του δύναμη θα έχει πληγεί; Δε θα κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις και δε θα μείνουν χιλιάδες άνεργοι εξαιτίας της αναδουλειάς;

Ερώτημα 4ο: Αν μειωθούν κι άλλο οι μισθοί δε θα καταρρεύσουν τα ταμεία; Κι αν αυτά καταρρεύσουν δε θα πάμε σε νέες μειώσεις στις ήδη πενιχρές συντάξεις;


Ερώτημα 5ο: Τα μέτρα που κυοφορούνται θα βάλουν την Ελλάδα σε νέο κύκλο ύφεσης για πολλά χρόνια. Κι επίσης θα οδηγήσουν σε νέα κατάρρευση των εσόδων του κράτους. Ποιος θα πληρώνει φόρους όταν δεν έχει να πάρει γάλα για το παιδί του;
Προφανώς ο κ. Παπαδήμος ως διακεκριμένος οικονομολόγος να βλέπει αυτά τα ερωτήματα και να τα θεωρεί αφελή. Ο άνθρωπος παίζει τους αριθμούς στα δάχτυλα, σιγά μη νοιαστεί για το γάλα και το ψωμί του παιδιού μου ή για το σπίτι που θα έρθει να το πάρει η τράπεζα.
Ίσως από την άλλη, η επίσκεψή του την Πρωτοχρονιά στα κέντρα αστέγων να είχαν κι άλλο νόημα. Αφού όλοι οι Έλυνες σε λίγο θα είμαστε άστεγοι και πένητες θα μπορεί κι αυτός να είναι πρωθυπουργός των φτωχών.
Και το τελευταίο αλλά όχι έσχατο. Ποιους νομίζει ότι εκβιάζει ο κ. Παπαδήμος όταν λέει ότι τα μέτρα θα καθοριστούν με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, δηλαδή με Διατάγματα; Έχουμε Χούντα και δεν το ξέρουμε;


Το μόνο που έχει να κάνει ο πρωθυπουργός είναι να παραιτηθεί εδώ και τώρα. Φτάνουν οι εκβιασμοί. Δε βάλαμε τον κ. Παπαδήμο προστάτη των οικογενειών μας. Εντολοδόχος και «φυτευτός» είναι. Αν δε μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του ελληνικού λαού να σηκωθεί και να φύγει. Διότι ούτε αυτός θα προλάβει το ελικόπτερο όταν η λαϊκή οργή τον κυνηγήσει. 
http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2012/01/blog-post_8841.html ΠΗΓΗ

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Η ΨΥΧΗ' (ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΩΝ)'


Η ΨΥΧΗ' (ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΩΝ)'

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 'Η ΨΥΧΗ' (ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΩΝ)'



Δείτε το ντοκιμαντέρ...

Aviatr: Ο «πυρηνικός» εξερευνητής του Τιτάνα


Aviatr: Ο «πυρηνικός» εξερευνητής του Τιτάνα


Το σκάφος θα εισχωρήσει στον δορυφόρο και θα τον χαρτογραφήσει
Aviatr: Ο «πυρηνικός» εξερευνητής του Τιτάνα
Το Aviatr θα εισχωρήσει στον Τιτάνα και θα τον χαρτογραφήσει
Ο στόχος

Το Aviatr σχεδίασε ομάδα 30 επιστημόνων του Πανεπιστημίου Αϊντάχο και υποστηρίζουν ότι με αυτό θα μάθουμε τα μυστικά του Τιτάνα ο οποίος σύμφωνα με τους ειδικούς βρίσκεται σε μια κατάσταση ανάλογη με αυτή που βρισκόταν η Γη στη βρεφική της ηλικία. Για αυτό και η μελέτη του κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική.

Το διαστημικό σκάφος Cassini που εξερευνά τον Κρόνο και τα δεκάδες φεγγάρια του πραγματοποιεί συχνά επισκέψεις στον Τιτάνα συγκεντρώνοντας κάθε φορά νέα στοιχεία. Όμως η πυκνή ατμόσφαιρα του δορυφόρου αποτελεί εμπόδιο στην ενδελεχή μελέτη του.

Το σκάφος

Το Aviatr μοιάζει με τα αυτόνομα στρατιωτικά σκάφη που χρησιμοποιούνται στο Αφγανιστάν. Είναι ένα ελαφρύ σκάφος που ζυγίζει μόλις 120 κιλά και κινείται με πλουτώνιο. Η ομάδα σχεδιασμού μελέτησε την ατμόσφαιρα του Τιτάνα και σχεδίασε το σκάφος με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορεί να κινείται άνετα αλλά και με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας στον αέρα ώστε να παραμείνει για τον μέγιστο δυνατό χρόνο εκεί.

Όταν «σωθούν» τα καύσιμα του το σκάφος θα είναι προγραμματισμένο να προσεδαφιστεί στην επιφάνεια του Τιτάνα, πιθανότατα σε κάποιο από τους αμμόλοφους που έχουν εντοπιστεί εκεί, από όπου θα συνεχίσει να μεταδίδει δεδομένα.

Η αποστολή

Το Aviatr διαθέτει πλήθος οργάνων ανάμεσα στα οποία και μια κάμερα που θα τραβάει τρισδιάστατες εικόνες της επιφάνεια του Τιτάνα ώστε οι επιστήμονες να μελετήσουν τη γεωλογία του. Περιέχει επίσης όργανα μελέτης των καιρικών φαινομένων του δορυφόρου.

Τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει στο τραπέζι διάφορες προτάσεις για την εξερεύνηση του Τιτάνα. Ανάμεσα τους εξερευνητικά μπαλόνια αλλά και σκάφη που θα προσεδαφιστούν στις λίμνες μεθανίου του Τιτάνα και θα τον μελετήσουν από εκεί. Οι σχεδιαστές του Aviatr υποστηρίζουν ότι το σκάφος αποτελεί ιδανική λύση για την εξερεύνηση του Τιτάνα αφού θα κάνει έρευνες και μελέτες τόσο στον αέρα όσο στο έδαφος και με τα πιο σύγχρονα μέσα. 
http://www.apocalypsejohn.com/2012/01/aviatr.html ΠΗΓΗ

Αλλαγή της μέτρησης του χρόνου ζητούν επιστήμονες


Αλλαγή της μέτρησης του χρόνου ζητούν επιστήμονες

Αλλαγές στη μέθοδο μέτρησης του χρόνου ζητούν οι επιστήμονες, ώστε να σταματήσουν τα περιοδικά προβλήματα στο σύστημα GPS και τα ρολόγια των χρηματιστηριακών αγορών. Όμως, κάτι τέτοιο θα σημάνει οριστικά το τέλος της ώρας Γκρίνουιτς, όπως την ξέρουμε τόσα χρόνια. 
Για πολλά χρόνια οι άνθρωποι είχαν συμφωνήσει να μετράνε τον χρόνο με σημείο αναφοράς την ώρα Γκρίνουιτς ή GMT (Greenwich Mean Time), δηλαδή την «ώρα μηδέν» του πρώτου μεσημβρινού
της Γης, η νοητή γραμμή του οποίου περνάει από το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς, στα περίχωρα της βρετανικής πρωτεύουσας. Η ώρα έγινε το παγκόσμιο «στάνταρντ» μετά από διεθνή συμφωνία στην Ουάσιγκτον το 1884, παρά τις τότε αντιρρήσεις της Γαλλίας, που έκανε προπαγάνδα υπέρ του «δικού της» χρόνου, με τον μεσημβρινό «μηδέν» να περνάει από -πού αλλού;- το Παρίσι.  Στην πορεία όμως, το 1972, η ώρα GMT αντικαταστάθηκε από την ώρα UTC (Universal Coordinated Time), δηλαδή από τον λεγόμενο "Συγχρονισμένο Παγκόσμιο Χρόνο", που βασίζεται στον μέσο όρο από τις μετρήσεις περίπου 400 ατομικών ρολογιών σε διάφορα εργαστήρια στον κόσμο. Τα ατομικά ρολόγια είναι πολύ πιο ακριβή, επειδή μετρούν την ώρα με βάση τη ραδιενεργή αποσύνθεση (διάσπαση) των σωματιδίων ενός ατόμου.
Όμως ακόμα και αυτός ο πιο ακριβής χρόνος δεν είναι τέλειος και δεν είναι ταυτόσημος με τον «πραγματικό» αστρονομικό χρόνο, που καθορίζεται από την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας ανάλογα με την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της και με την περιφορά της γύρω από τον Ήλιο. Εξαιτίας της επιβράδυνσης της περιστροφής του πλανήτη μας γύρω από τον άξονά του (δηλαδή η Γη δεν χρειάζεται τον ίδιο ακριβώς χρόνο για να κάνει μια πλήρη περιστροφή), κατά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να προστίθενται στην ώρα τα λεγόμενα «διορθωτικά» δευτερόλεπτα (leap seconds), ώστε ο χρόνος UTC να "συμβαδίζει" με την πραγματική περιστροφή της Γης και με τον «πραγματικό» χρόνο που καθορίζει ο Ήλιος.
Αυτά τα έξτρα δευτερόλεπτα όμως, που προστίθενται περίπου ένα ανά ενάμιση χρόνο, συνήθως τα μεσάνυχτα στο τέλος Ιουνίου ή Δεκεμβρίου (ακόμα και τα ατομικά ρολόγια εκείνες τις στιγμές ακινητοποιούνται για ένα δευτερόλεπτο προκειμένου να προστεθεί ο έξτρα χρόνος), προκαλούν σοβαρά προβλήματα αποσυντονισμού στα συστήματα GPS και στα ρολόγια των παγκόσμιων χρηματοοικονομικών αγορών. Γι' αυτό οι ειδικοί του Διεθνούς Γραφείου Μέτρων και Σταθμών, με έδρα το Παρίσι, ζητούν επειγόντως να καταργηθεί ο τωρινός τρόπος μέτρησης του γήινου χρόνου.
Όπως δήλωσε η επικεφαλής του Τμήματος Χρόνου του Διεθνούς Γραφείου Μέτρων και Σταθμών Ελίζα Φελίσιτας Αρίας, ακόμα και τα παραμικρά τεχνητά χρονικά άλματα, όπως αυτά που συνεπάγονται τα «διορθωτικά» δευτερόλεπτα, αποσυντονίζουν το παγκόσμιο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης GPS και, κατ' επέκταση, όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα των οποίων τα ρολόγια εξαρτώνται από το GPS και τα οποία χρειάζονται μια συνεχή ροή του χρόνου και όχι... πηδηματάκια.
Οι μικρές αποκλίσεις του χρόνου μεταξύ του συστήματος UCT και του GPS μπορούν π.χ. να αποβούν μοιραίες σε ένα αεροπλάνο που προσγειώνεται. Οι απειροελάχιστες διαφορές της ώρας ανάμεσα σε δύο χρηματιστήρια σε διαφορετικά ημισφαίρια, μπορούν να προκαλέσουν κέρδη ή ζημιές εκατομμυρίων. Το κακό είναι ότι τα «διορθωτικά» δευτερόλεπτα δεν είναι εφικτό να προγραμματισθούν εκ των προτέρων στο λογισμικό των διαφόρων συστημάτων, επειδή η επίσημη ανακοίνωση για το πότε αυτά θα προστεθούν στον χρόνο, γίνεται με προειδοποίηση μόλις έξι μηνών.
Τον Ιανουάριο του 2012 θα συνέλθει στη Γενεύη η παγκόσμια σύνοδος της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών, η οποία θα ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το «Nature» και τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ». Οι επιστήμονες θα ξιφουλκήσουν κατά πόσο πρέπει να συνεχίσουν να προσθέτουν «διορθωτικά» δευτερόλεπτα ή να αφήσουν τον πραγματικό-αστρονομικό χρόνο να αποκλίνει από τον ατομικό-ηλεκτρονικό και να υιοθετήσουν πλήρως τον τελευταίο χωρίς περιοδικές διορθώσεις. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι οι δύο χρόνοι (αστρονομικός και ατομικός) θα αποκλίνουν περίπου ένα λεπτό κάθε 60 έως 90 χρόνια, οπότε πιθανώς θα πρέπει να προστίθενται «διορθωτικά» λεπτά πλέον -και όχι δευτερόλεπτα- μία έως δύο φορές κάθε αιώνα.
Η Βρετανία, η «πατρίδα» της ώρας Γκρίνουιτς, δεν θέλει να καταργηθεί το τωρινό σύστημα, που αποτελεί βικτωριανό κατάλοιπο, επειδή η ώρα UTC στην ουσία είναι η ώρα GMT με άλλη ονομασία. Το γεγονός ότι η ιδέα για την οριστική κατάργηση του χρόνου GMT-UTC προωθείται από τη Γαλλία, ερεθίζει ακόμα περισσότερο τη βρετανική περηφάνια. Όπως δήλωσε επισήμως η βρετανική κυβέρνηση, «η θέση της Βρετανίας είναι ότι θα πρέπει να μην αποκλίνουμε από τον πραγματικό χρόνο, όπως αυτός βιώνεται από τους ανθρώπους, και ο οποίος βασίζεται στην περιφορά της Γης και όχι στα ατομικά ρολόγια. Χωρίς διορθωτικά δευτερόλεπτα, θα χάσουμε επαφή με την πραγματικότητα της περιφοράς της Γης γύρω από τον άξονά της. Τελικά τα μεσάνυχτά μας θα συμβαίνουν το μεσημέρι».
Την ίδια με τη Βρετανία θέση φέρονται να έχουν επίσης ο Καναδάς, η Κίνα και μερικές ακόμα χώρες, οπότε παραμένει αβέβαιο τι θα αποφασιστεί τελικά στη Γενεύη. Η κινεζική θέση πηγάζει από «φιλοσοφικούς» λόγους, καθώς οι κινέζοι επιστήμονες δεν θέλουν να σπάσουν την μακρόχρονη παράδοση της πατρίδας τους, που μετρούσε τον χρόνο με βάση τα αστρονομικά δεδομένα.
Πάντως τόσο το νέο ευρωπαϊκό GPS, το σύστημα Galileo, όσο και το αντίστοιχο νέο κινεζικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης BeiDou, έχουν ήδη «ψηφίσει», καθώς διαθέτουν τα δικά τους εσωτερικά ρολόγια ακριβείας, τα οποία δεν λαμβάνουν υπόψη τα έξτρα δευτερόλεπτα. Το Σεπτέμβριο φέτος, εξάλλου, η Google ανακοίνωσε μια εναλλακτική λύση: αντί να προσθέτει απότομα το «διορθωτικό» δευτερόλεπτο, θα προγραμματίσει τα λειτουργικά συστήματά της να το «απορροφούν» σταδιακά, προσθέτοντας σιγά-σιγά κλάσματα του δευτερολέπτου στη διάρκεια μιας μεγάλης χρονικής περιόδου.
ΤΑ ΝΕΑ

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Η Ελλάδα του 1900 σε φωτογραφίες


Η Ελλάδα του 1900 σε φωτογραφίες

Ο Φρεντ Μπουασονά, (1858-1946 Γενεύη) ήταν Γαλλοελβετός φωτογράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την φωτογραφική τεχνική του αλλά και την εκτεταμένη φωτογράφιση του ελληνικού χώρου

Η Ελλάδα του 1900 σε φωτογραφίες
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  • Click to open image!
  •  
επί τριάντα περίπου έτη, μαζί με τον συνοδοιπόρο του Ντανιέλ Μπο-Μποβί, διευθυντή της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης.
Το 1903, μαζί με τον Ντανιέλ Μπο-Μποβί, ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το 1907 επανήλθε και το 1913, πάλι με τη συντροφιά του Μποβύ και με τον λιτοχωρίτη κυνηγό Χρήστο Κάκκαλο, είναι ο πρώτος που ανέβηκε στον Μύτικα, την υψηλότερη κορυφή του Ολύμπου. Το 1930 πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι στην
Ελλάδα και επισκέφθηκε το Άγιο Όρος.
Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.
Δείτε κάποιες από τις φωτογραφίες του
bu1
bu2
bu3
bu4
bu5
bu6
bu7
bu8

Οι Αλβανοί πιέζουν τον Γκρούεφσκι για αλλαγή ονομασίας


Οι Αλβανοί πιέζουν τον Γκρούεφσκι για αλλαγή ονομασίας


To αλβανικό στοιχείο του κράτους των Σκοπίων έχει ισχυρούς λόγους...
 να μη επιθυμεί την ονοματοδότηση του κράτους με την ονομασία ή παράγωγο της «Μακεδονίας»..

Το «χαρτί» που δεν έπαιξε η ελληνική διπλωματία, δραστηριοποιείται μόνο του. Κι εννοούμε φυσικά το.......
αλβανικό στοιχείο του κράτους των Σκοπίων, το οποίο έχει ισχυρούς λόγους να μη επιθυμεί την ονοματοδότηση του κράτους με την ονομασία ή παράγωγο της «Μακεδονίας».
Πρώτιστο ενδιαφέρον για τους Αλβανούς των Σκοπίων είναι η ένταξη στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, που καθυστερούν λόγω της εκκρεμότητας της ονομασίας. Ο κ. Αλί Αχμέτι, αρχηγός ενός των αλβανικών κομμάτων, δήλωσε σε απαξιωτικό τόνο προ τριών ετών, για τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων Ελλάδας-Σκοπίων, πως δεν τον ενδιαφέρει καθόλου, ακόμα κι αν η χώρα ονομαστεί "Ντίσνεϋλαντ".




Ο δεύτερος λόγος των τεταμένων σχέσεων Αλβανών και Σλάβων στα Σκόπια, είναι η αθέτηση της Συμφωνίας της Αχρίδας του 2001, από τον κ. Γκρούεφσκι. Με τη συμφωνία εκείνη οι Αλβανοί αποκτούσαν αρκετά δικαιώματα (αποτελούν περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού του κράτους), αλλά η σλαβική πλευρά παραβιάζει συστηματικά τα συμφωνηθέντα.
Πριν από λίγες μέρες, ο αρχηγός του έτερου αλβανικού κόμματος (DPA) των Σκοπίων, κ. Μεντούχ Θάτσι, δήλωσε: «Η κυβέρνηση των Σκοπίων είναι εθνικιστική και ναζιστική», λόγω της πολιτικής που ακολουθεί η σκοπιανή κυβέρνηση εις βάρος των Αλβανών. Αλλά, πιο σημαντική -που ενδιαφέρει άμεσα την Ελλάδα- ήταν η συνέχεια της δήλωσής του:
«Νομίζω ότι είναι η τελευταία φορά που θα πω ανοικτά ότι η θέση των Αλβανών είναι υπέρ της ελληνικής στάσης. Ο πόλεμος του Γκρούεφσκι και των Σλάβων να διατηρήσουν το όνομα «Μακεδονία» ως συνέχειας μιας αρχαίας κληρονομιάς καθώς και της εθνικής ταυτότητας, είναι πόλεμος αντιαλβανικός και ανθελληνικός. Ο εθνικισμός και ο ναζισμός αυτής της κυβέρνησης είναι στην πραγματικότητα ανθελληνικός και αντιαλβανικός».
Το επιχείρημα των Αλβανών των Σκοπίων στη σύγκρουσή τους με τους Σλάβους, είναι ότι τα Σκόπια δεν μπορούν να ονομασθούν «Μακεδονία», διότι δεν θα προσδιορίζονται μ’ αυτόν τον τρόπο οι Αλβανοί. Στην πραγματικότητα όμως, ελάχιστα τους ενδιαφέρει η ονομασία του κράτους του, αφού το θεωρούν προσωρινό, το δε μέλημά τους είναι αν θα ενωθεί το Τέτοβο με το Κοσσυφοπέδιο (με το οποίο δεν έχουν καθοριστεί τα σύνορα) ή με την Αλβανία. Τη διάσπαση του κράτους την θεωρούν δεδομένη, με τον χρόνο που θα συμβεί αυτό να μη είναι πολύ μακρινός.
Υπάρχει ένας ακόμη λόγος, σχετικός όμως με τη Συμφωνία της Αχρίδας, που προέκυψε από την έκδοση των βιβλίων Ιστορίας των Σκοπίων, τα οποία προωθούν το ιδεολόγημα του «Μακεδονισμού», ενώ οι Αλβανοί δεν υποχωρούν στο αίτημά τους να αναγνωριστούν ως συνιδρυτική οντότητα του κράτους και αρνούνται κατηγορηματικά τις προθέσεις του Γκρουέφσκι για την κατασκευή «μακεδονικής ταυτότητας».
Ο πρεσβευτής της Αλβανίας στα Σκόπια πήρε μέρος κι αυτός στη διαμάχη, δηλώνοντας στην αλβανική εφημερίδα «Γκαζέτα Σκιπτάρε», ότι τα βιβλία Ιστορίας «διέπονται από νοσταλγία για τις βλακείες της τιτοϊκής Γιουγκοσλαβίας, δεν αποδέχονται τον πολυεθνοτικό χαρακτήρα του κράτους και προσβάλλουν τους Αλβανούς».
Τα υβριστικά συνθήματα αλλήλων είναι όμως συχνά και στα ποδοσφαιρικά γήπεδα. Στο Κοσσυφοπέδιο (κι εκεί φυσικά έχει μεταφερθεί η διαμάχη) σε ποδοσφαιρικό αγώνα εκτός από τα "αντιμακεδονικά" συνθήματα, έκαψαν και τη σημαία των Σκοπίων και ανάρτησαν πανό που χαρακτήριζε το 2012 ως έτος της καταστροφής του κράτους των Σκοπίων. Στη συνέχεια, σε αγώνα μεταξύ των αμάδων Vardar (Σλάβων) και Ohri 2004 (των Αλβανών), οι Σκοπιανοί απάντησαν με ρατσιστικά συνθήματα εναντίον των Αλβανών, από τα οποία το πιο μετριοπαθές ήταν: "Καλός Αλβανός, είναι ο νεκρός Αλβανός".
Χρειάζεται άραγε να ρωτήσω, τι κάνουμε εμείς σε όλα αυτά;


Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Οι Αλβανοί πιέζουν τον Γκρούεφσκι για αλλαγή ονομασίας http://24wro.blogspot.com/2012/01/blog-post_8336.html#ixzz1iPtlqzq0

Η τεχνολογία των αρχαιοελληνικών αγγείων στην υπηρεσία της αεροδιαστημικής βιομηχανίας


Η τεχνολογία των αρχαιοελληνικών αγγείων στην υπηρεσία της αεροδιαστημικής βιομηχανίας


Θα μπορούσε η τεχνογνωσία των αγγειοπλαστών της αρχαίας Ελλάδας να αξιοποιηθεί προκειμένου τα διαστημικά σκάφη να θωρακιστούν αποτελεσματικότερα από τις τεράστιες εναλλαγές θερμοκρασίας;

Με αυτό το θέμα, επιστήμονες από το αμερικανικό Ινστιτούτο Συντήρησης Γκέτι, το Εθνικό Ινστιτούτο Επιταχυντών του Στάνφορντ και την Aerospace Corporation, μελετούν τις χημικές ιδιότητες αρχαιοελληνικών αγγείων.

Τα κεραμικά πλακάκια που καλύπτουν τα διαστημικά σκάφη πρέπει να αντέχουν σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από τους -120 βαθμούς Κελσίου στο Διάστημα έως τους 1.650 βαθμούς, κατά την επανείσοδο στην ατμόσφαιρα.

«Κεραμικά συστατικά χρησιμοποιούνται στη διαστημική τεχνολογία και στα διαστημικά οχήματα», λέει ο Μαρκ Τσουρμπούχεν από την Aerospace Corp.

«Πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε για την αλληλεπίδραση των συστατικών σε αυτά τα υλικά για να κατανοήσουμε καλύτερα τυχόν πρακτικά ζητήματα που ενδέχεται να ανακύψουν κατά τη χρήση τους στο Διάστημα».
Οι επιστήμονες προσπαθούν να μάθουν περισσότερα για τη μοριακή δομή αρχαίων αμφορέων και άλλων αγγείων με τη χρήση, μεταξύ άλλων, της φασματοσκοπίας XANES, μιας τεχνικής που στην προκειμένη περίπτωση τους παρέχει δομικές πληροφορίες για τα υλικά που δίνουν στα αντικείμενα το μαύρο και κόκκινο χρώμα τους και για το βαθμό οξείδωσης του σιδήρου σε κομμάτια αγγείων.

Παρότι οι καλλιτέχνες δούλευαν μόνο με πηλό και χρωστικές ουσίες, η χημική σύνθεση των κεραμικών παρέμενε αναλλοίωτη σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
«Δεν χρειάζεται κάτι να είναι περίπλοκο για να είναι εξεζητημένο», εξηγεί η συντηρήτρια του Γκέτι Κάρεν Τρεντάλμαν αναφερόμενη στα αγγεία, που χρονολογούνται από τον 5ο και 6ο αιώνα π.Χ.

«Αν μπορέσουμε να κατανοήσουμε την τεχνολογία, πάνω στην οποία βασίστηκαν αυτά τα έργα τέχνης, θα είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση σε μια εκπληκτικά μεγάλη ποικιλία εφαρμογών».
Οι επιστήμονες που μετέχουν στο πρωτοποριακό πρότζεκτ ευελπιστούν επίσης να ταυτοποιήσουν τις «υπογραφές» συγκεκριμένων αγγειοπλαστών με βάση τα υλικά που χρησιμοποιούσαν.

Κάτι τέτοιο πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει να μάθουν περισσότερα για το πώς άλλαξαν και εξελίχθηκαν οι τεχνικές τους με την πάροδο των ετών, αλλά και να βάλουν μια υπογραφή σε έργα που έως σήμερα αποδίδονταν σε ανώνυμους καλλιτέχνες.

Απώτερος στόχος τους όμως είναι το πρόγραμμα να ανοίξει το δρόμο για τη βελτίωση των μεθόδων συντήρησης και την κατασκευή καλύτερων κεραμικών πλακών για χρήση στην αεροδιαστημική βιομηχανία.


Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Ποιοί φοβούνται την Πυραμίδα της Θήβας;


Ποιοί φοβούνται την Πυραμίδα της Θήβας;


«Κάτι τους φοβίζει και απαγορεύουν την είσοδο στο εσωτερικό του λόφου του Αμφείου» δηλώνει ο Αρχαιολόγος Θεόδωρος Σπυρόπουλος, που ανακάλυψε την βαθμιδωτή πυραμίδα, αλλά που δεν ολοκλήρωσε, καθώς…μετατέθηκε ξαφνικά από την Θήβα, την οποία επισκέπτεται διαρκώς και με αμείωτο πάντα το ενδιαφέρον του για τις εξελίξεις στο θέμα. Ρωτήσαμε τον κ. Σπυρόπουλο αν υπάρχουν εξελίξεις, καθώς το όνομά του «παίζει διαρκώς σε ξένα και ελληνικά έντυπα». Απάντηση:
«Ουδεμία, εκτός μιας ομάδας Θηβαίων που αγαπούν την παράδοση και τον πολιτισμό τους, τον οποίο όμως βλέπουν να καταρρακώνεται, να βρωμίζει και να εγκαταλείπεται».

Η δική του συνεχής προσπάθεια είναι το κίνητρο της ανάσυρσης της έρευνας από την λήθη και το παρελθόν, της έρευνας που έκανε στον χώρο του Αμφείου και αποκάλυψε την μεγαλύτερη βαθμιδωτή πυραμίδα της τρίτης χιλιετίας π.Χ, η οποία έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναδειχθεί σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία του Ευρωπαϊκού χώρου!
«Το πυραμιδικό σχήμα» εξηγεί, «απαντάται σε όλους τους πολιτισμούς (κεντρική Αμερική – Ευρώπη – Ινδία – Αίγυπτο), αλλά η επικρατούσα θεωρία πως το συγκεκριμένο σχήμα βρέθηκε και υιοθετήθηκε στην Αίγυπτο τίθεται υπό αμφισβήτηση μετά την ανακάλυψη του εκπληκτικού μνημείου στη Θήβα, το οποίο η Ελληνική πολιτεία συνεχίζει να αγνοεί και κάθε προσπάθεια για την ανάδειξή του προσκρούει στην ειρωνεία, δοκησισοφία και το κατεστημένο, το οποίο τελεί με την εντύπωση της αλάθητης γνώσης».

Να υπενθυμίσουμε πως ο Θ. Σπυρόπουλος είχε καταθέσει την θεωρία του για την βαθμιδωτή πυραμίδα του Αμφείου στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας και ομόφωνα έγινε υφηγητής! Και θα συνέχιζε την έρευνα, αλλά η ξαφνική του «μετάθεση» άλλαξε τα σχέδια του.
Ο ίδιος θυμάται τον Απρίλη του 1973, όταν κατά την κάθ’ οδό στην πυραμίδα με τους συνεργάτες του ανακάλυψαν το «θαύμα της κατασκευής», που ερχόμενο στην επιφάνεια «θα συγκλονίσει όχι μόνο την τοπική κοινή γνώμη, που θα χαρεί για το λαμπρό μνημείο που διαθέτει, αλλά θα ανακινήσει και θα ακυρώσει πολλές ψευδεπίγραφες θεωρίες». «Η απόσταση από τον δρόμο Αγίου Αθανασίου – Λαϊου, μέχρι το εσωτερικό της πυραμίδας είναι περίπου 50 εκατοστά και το μόνο που χρειάζεται είναι τολμηρή απόφαση, για την οποία διερωτώμαι ποιος δεν έχει το θάρρος να πάρει, ώστε να μπούμε μέσα και να διαπιστώσουμε πως εκεί υπάρχει το μεγαλύτερο, λαμπρότερο και τεχνικότερο μνημείο του προϊστορικού μας πολιτισμού» καταλήγει ο κ. Σπυρόπουλος, ευχόμενος ο αγώνας των λίγων έστω Θηβαίων να συνεχιστεί, ώστε να διαφωτίσουν τους επικεφαλείς της πολιτείας και της επιστήμης να ερευνήσουν τον Αμφείο Λόφο!!!
Θ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Στον λόφο του Αμφείου υπάρχει η Πυραμίδα των Θηβών»

Εκδήλωση με θέμα «Θηβαϊκά Δρώμενα σε Αρχαίους και Σύγχρονους Καιρούς» πραγματοποίησε στο συνεδριακό κέντρο Θήβας, με εισηγητή τον Αρχαιολόγο Θεόδωρο Σπυρόπουλο, ο Σύλλογος Πολιτιστικής Ανάπτυξης Θήβας «ΛΑΪΟΣ».

«Το περιεχόμενο της σύζευξης, των δρώμενων της αρχαιότητας και του σήμερα, είναι συγχρόνως και αντίθεση. Στην αρχαιότητα είχαμε μια πόλη των Θηβών η οποία ακτινοβολούσε από δημιουργικότητα και πολιτισμό και σήμερα έχω την αίσθηση ότι η πόλη δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο που βρισκόταν στην αρχαιότητα» είπε σε δηλώσεις του ο κ. Σπυρόπουλος και συνεχίζει «στην απώτερη αρχαιότητα η Θήβα έχει να παρουσιάσει μερικά έξοχα μνημεία που την κατατάσσουν στην πρώτη σειρά των μεγάλων αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδος. Η δόξα της συνέχισε και στους μεταγενέστερους χρόνους έτσι ώστε ο ένας κύκλος από τους κύκλους των τραγικών της αρχαιότητας να είναι ο θηβαϊκός που τροφοδότησε την Αττική τραγωδία».


Ο κ. Σπυρόπουλος στη συνέχεια αναφερόμενος στην σημερινή κατάσταση των αρχαιολογικών χώρων της Θήβας τόνισε ότι «αισθάνεται κανείς πικρία για την εικόνα που παρουσιάζουν τα μνημεία μας, πάνω στα οποία αποτυπώθηκε το μεγαλείο και η λαμπρή περιπέτεια του Ελληνισμού στη Θήβα. Της αξίζει μια καλύτερη τύχη και αν η δική μου παρουσία σήμερα εδώ έχει την δυνατότητα να συμβάλλει στην αφύπνιση των πολιτών ώστε να δώσουμε ξανά στη Θήβα τον προορισμό της, θα ήμουν πολύ ευχαριστημένος, είπε χαρακτηριστικά.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ

Παράλληλα ο αρχαιολόγος αναφέρθηκε, μετά από ερώτηση δημοσιογράφου, και στην πρόταση του ιδρύματος Πάκαρντ να προχωρήσει σε ανασκαφές. Ο κ. Σπυρόπουλος έκανε αναφορά στον δάσκαλο του κ. Μαρινάτο που την δεκαετία του 70 τον παρακίνησε, όπως λέει χαρακτηριστικά, να κάνει ένα σχέδιο προσδιορισμού του ανακτορικού συγκροτήματος του Καδμείου. «Στόχος ήταν να σωθεί το ανάκτορο από την οικοπεδοποίηση, διότι την εποχή εκείνη που ήταν η δικτατορία, είχε προταθεί από κάποιους φορείς της πόλης να κτιστεί στην θέση της δημοτικής αγοράς η Λέσχη των Αξιωματικών και στο επόμενο οικοδομικό τετράγωνο να κατασκευαστούν πολυκατοικίες και τα αρχαία να μείνουν στα υπόγεια. Ευτυχώς η πρόταση αυτή δεν πέρασε και η δική μας πρόταση ήταν να απαλλοτριωθούν αυτά τα δύο οικοδομικά τετράγωνα ώστε να δημιουργηθεί ένας πνεύμονας οικιστικός και πολιτιστικός ο οποίος θα προστατεύσει και θα αναδείξει το Ανάκτορο. Χαίρομαι που υπάρχει ένας φορέας που θέλει να συνεχίσει τις ανασκαφές αυτές που καθυστέρησαν πολλά χρόνια. Η απαλλοτρίωση έγινε για να αναδειχθεί το Ανάκτορο του Κάδμου και αυτό δεν μπορεί να μετατίθεται συνεχώς για το απώτερο μέλλον. Πρέπει να γίνει τώρα».

ΑΜΦΕΙΟΝ ΚΑΙ ΠΥΡΑΜΙΔΑ

Ο κ. Σπυρόπουλος μίλησε όπως ήταν φυσικό και για τον λόφο του Αμφείου εκεί που όπως υποστηρίζει ο ίδιος βρίσκεται η πυραμίδα των Θηβών. «Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η τύχη του μνημείου. Περί της τύχης και της μορφής του Μνημείου υπέβαλλα διατριβή επί υφηγεσία στο μεγαλύτερο πνευματικό ίδρυμα της χώρας μας, το πανεπιστήμιο Αθηνών, που εγκρίθηκε ομοφώνως. Σήμερα υπάρχουν διαπρεπής επιστήμονες, όπως ο κ. Ράμπαχ που είναι μέλος του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και ανασκαφέας ενός τύμβου στην Ολυμπία, που χαρακτηρίζουν το Αμφείον… Πυραμίδα. Και από την εξωτερική του μορφή ότι είναι βαθμιδωτό συμφωνούν άπαντες. Είναι λυπηρό ότι ο σημερινός έφορος αρχαιοτήτων κ. Αραβαντινός, στο συνέδριο που έγινε πέρυσι στο Ούντινε, δεν είχε το θάρρος να κρατήσει την σειρά ομιλίας σύμφωνα με το πρόγραμμα. Για να αποφύγει την κριτική εναντίον του άλλαξε την σειρά και μίλησε μετά από εμένα. Εκεί όμως, όταν εμφανίζεται στα Διεθνή συνέδρια, φοβάται να πει ότι το μνημείο δεν υπάρχει. Εκεί λέει ακριβώς τα αντίθετα. Όταν εκεί υποστηρίζει ότι στον χώρο του Μουσείου βρήκε ένα μνημείο με πλινθοκατασκευή το οποίο είναι όμοιο με εκείνο που ανακάλυψα εγώ στην κορυφή του λόφου του Αμφείου, αφήνω την κρίση σε εσάς».

Που είναι η αλήθεια και ποιο το ψέμα για την Πυραμίδα του Αμφείου….;

Τι βρήκε ο Α. Κεραμόπουλος, που έσκαψε από την ανατολική πλευρά του λόφου, την οποία έκοψε ο παλιός εθνικός δρόμος Αθήνας – Λαμίας; Στο πάνω μέρος είναι ο τύμβος , από κάτω είναι μια ζώνη με λευκό χρώμα , μετά το κάτω τμήμα του λόφου και μετά ο δρόμος που οδηγούσε προς την πλατεία. Ο Α. Κεραμόπουλος και αργότερα κάποιος άλλος αρχαιολόγος ερεύνησε την κορυφή του λόφου, αλλά και οι δυο δεν ευτύχησαν να βρουν ένα ταφικό μνημείο. Ο Παυσανίας όμως, αντιγράφοντας την τοπική παράδοση λέει πως εκεί υπάρχει κοινός τάφος για τον Ζύθο και τον Αμφίωνα. Ο Θεόδωρος Σπυρόπουλος ξεκίνησε δοκιμαστικά κι έπεσε πάνω στον τον τάφο. Πρόκειται για έναν τεράστιο κιβωτιόσχημο τάφο, τον μεγαλύτερο στον Ελλαδικό χώρο, που μέσα είχε δυο αποθέτες, που αντιστοιχούν σε δυο νεκρούς. Μέσα στον τάφο και λίγο έξω από αυτόν βρήκαν 4 χρυσά κοσμήματα και άλλα μικρά κομματάκια από χρυσό διάκοσμο, τα οποία δεν ήσαν στη θέση τους, γιατί ο τάφος ήταν κλεμμένος.


Σκάβοντας με την ομάδα του (8 – 10 άτομα από την Θήβα), από το κέντρο του τύμβου, κατέβηκαν ένα πηγάδι 20 μέτρων και ανακάλυψαν ότι όλος ο λόφος του Αμφείου δεξιά και αριστερά ήταν κομμένος σε καταπληκτικές γαλαρίες ύψος 5 μ. και πλάτος 1,5 μ. , ενώ συνέχεια εύρισκαν κόχες. Τις γαλαρίες είχε δει και ο Α. Κεραμόπουλος όταν κόπηκε ο δρόμος. Αρχαιολογικό δελτίο 3/1917, σελ. 388, αλλά θεωρούσε πως ήσαν υδραγωγείο. Σκάβοντας και διατρέχοντας όλες τις γαλαρίες έφτασαν στην ΒΑ πλευρά, όπου άκουγαν τα βήματα των περαστικών απ’ έξω. «Πρόθεσή μας ήταν να ρίξουμε το μικρό χωμάτινο χώρισμα που υπήρχε , ώστε να βγούμε στον δρόμο και να συνεχίσουμε ευκολότερα από το να κατεβαίνουμε διαρκώς με ανεμόσκαλα από το πηγάδι, αλλά δεν προλάβαμε. Μετατέθηκα ξαφνικά και το πηγάδι γέμισε τσιμέντο…» συνεχίζοντας την περιγραφή ο Θ. Σπυρόπουλος.

Οι αρχαιολόγοι τότε αιφνιδιάστηκαν για να παραδεχθούν ότι το μνημείο είναι ενιαίο κι έτσι άρχισε η πρώτη κριτική και ο πόλεμος για την χρονολόγησή του. Για τον λόγο αυτό δε, ήρθε στην Θήβα ο 80χρονος Γερμανός καθηγητής της Βιέννης Φριτς Σταινμάγιερ, ο οποίος δέχτηκε τα πάντα, πλην όμως ζήτησε από τον Θ. Σπυρόπουλο να κατεβάσει την χρονολογία. «Μα αν κατεβάσω την χρονολογία τότε χάνει την αξία του το μνημείο το οποίο δεν βρίσκεται στην ουρά της εξέλιξης αλλά στην κορυφή αφού είναι το αρχαιότερο τυμβοειδές μνημείο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» είχε απαντήσει τότε ο Έλληνας Αρχαιολόγος..

Σήμερα 30 χρόνια μετά τις αξιολογήσεις του Θ. Σπυρόπουλου, ουδείς στην διεθνή βιβλιογραφία αμφισβητεί ότι το Αμφείο χρονολογείται το 2.500 π.χ, ότι τα χρυσά κοσμήματα και τα ευρήματα ανήκουν σε μια εποχή που συμπορεύεται με την παράδοση και ότι πρόκειται για τον διπλό τάφο των Ζύθου και Αμφίωνα. Οι αντιρρήσεις που υπάρχουν, αφορούν την πυραμίδα και είναι λίγες. Μερικοί δε από τους διαπρεπέστερους σήμερα αρχαιολόγους του κόσμου, όπως η Ζανέτ Φορσέ, ο Μαράν, ο Ράμπαχ (ανασκαφέας της Ολυμπίας) μιλούν για τον μεγαλύτερο τύμβο της Ελλάδας που έχει τη μορφή γήινης πυραμίδας.Το Αμφείο!

«Οι αντιδρώντες έχουν την εντύπωση ότι παλιότερα στην Ελλάδα κατοικούσαν μόνο τσοπάνηδες και ψαράδες. Δηλαδή, ενώ στον περίγυρο μας υπήρχαν υψηλοί πολιτισμοί (Μεσοποταμία, Τροία Αίγυπτος, Κρήτη) η Ελλάδα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και αυτό γιατί έτσι αρέσει σε εκείνους που έπρεπε να εντάξουν τους “ινδοευρωπαίους” σε κάποια χρονολογία και μια από αυτές είναι το Αμφείο, το οποίο όμως τους διαψεύδει, αφού είναι αρχαιότερο από τις τυμβοχωήσεις που υποτίθεται πως συνδέονται με την εισβολή “ινδοευρωπαίων” στην Ελλάδα. Και για να στηρίξουν τις θεωρίες τους έφτασαν στο σημείο να πουν πως ο πολιτισμός στην Ελλάδα αρχίζει με την Μυκηναϊκή εποχή το 1600 π.χ και ότι τον δημιούργησαν αυτοί που ήρθαν από Ουγγαρία, Αφγανιστάν κ.α. Παραμύθια της Χαλιμάς, που δυστυχώς τα διδάσκονται σήμερα στα σχολεία μας» επεσήμανε ο Θ. Σπυρόπουλος, προσθέτοντας:

“Όχι κύριοι. Θα αναστραφεί αυτή η πορεία είτε το θέλετε είτε όχι. Θα καταλάβετε ότι στην Ελλάδα από το 2.500 π.χ μέχρι το 1750 π.χ υπάρχει μια τεράστια πολιτισμική ανάπτυξη που δεν ξανάγινε ποτέ. Όλη η Μεσογειακή ζώνη έχει επηρεαστεί από τον ελληνικό πολιτισμό. Και η ίδια η Αίγυπτος στην υιοθέτηση του πυραμιδικού σχήματος ακολουθεί την Ελλάδα. Και απόδειξη δεν αποτελεί μόνο το περίοπτο μεγαλόπρεπο ασύγκριτο μνημείο του Αμφείου. Θέτουμε υπό την κρίση της πόλης και των επιστημόνων το θέμα: Δέχεστε αυτά που περιγράφω ότι είδα, δέχεστε μήπως ότι είναι υδραγωγείο κατά τον Κεραμόπουλο ή μήπως πως αποτελεί φυσικό φαινόμενο; Ότι και να δέχεστε, αξίζει τον κόπο να διαθέσουμε ένα μεροκάματο για να αφαιρέσουμε αυτό το μικρό παραπέτασμα του χώματος και να μπούμε μέσα. Δηλώνω πως αν μπούμε μέσα, θα ανακαλύψουμε πως εκεί θα χωρέσει ολόκληρη η πόλη και είναι κρίμα να μας στερούν αυτή τη δυνατότητα”.