Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Θέλουν να ελέγχουν το νερό!


Θέλουν να ελέγχουν το νερό!


Το νερό στον έλεγχο της κοινωνίας
Υπάρχουν αποφάσεις που ενώ φαίνονται άνευ ή μικρής σημασίας,
 στην πραγματικότητα, έχουν πολύ μεγάλη σημασία για όλους μας.
Μια τέτοια, είναι και η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το νερό και τις
 γεωτρήσεις.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 150559, ΦΕΚ 1440 της 16-6-2011, 
μέχρι 31/12/2011, όλα τα άτομα και οι επιχειρήσεις που κάνουν χρήση νερού για οποιοδήποτε λόγο,
 θα πρέπει να καταθέσουν δικαιολογητικά για να πάρουν άδεια για υφιστάμενη χρήση νερού. Αν 
δεν κάνουν αίτηση, η υδροληψία θεωρείται αυτοδικαίως παράνομη και οι αρμόδιες αρχές προχωρούν
 στην διακοπή της ηλεκτροδότησης και στην καταστροφή της γεώτρησης!!!
Η υπόθεση φαίνεται να αφορά κυρίως τους αγρότες. Στην πραγματικότητα,αφορά την προσπάθεια
 από τα παγκόσμια κέντρα εξουσίας, για τον έλεγχο όλων των παραμέτρων που θα βοηθούσαν
 κάποιον-ους να διεκδικήσουν μια ανεξάρτητη ζωή.
Προϋπόθεση οποιασδήποτε διεκδίκησης, είναι η δυνατότητα να έχει διάρκεια. Στο διάστημα αυτό,
 πρέπει να έχεις καλύψει, τουλάχιστον τα βασικά για να ζεις. Αν δεν έχεις καλύψει τα βασικά, τότε,
 όλη σου η έννοια δεν είναι να διεκδικήσεις ένα καλύτερο επίπεδο ζωής. Είναι να φας, για να μην
πεθάνεις. Σ’ αυτό το επίπεδο, δεν υπάρχει πια καμιά απαίτηση, κανένα αίτημα, καμιά διεκδίκηση. 
Υπάρχει μόνο, η αδήριτη αναγκαιότητα να χορτάσεις την πείνα σου. Τίποτα άλλο.
Πως θα μπορούσαμε να φέρουμε τους ανθρώπους, ειδικά τους Ευρωπαίους, σ αυτό το επίπεδο;
 Η απάντηση, είναι απλή. Με τον έλεγχο, όλων των ουσιωδών στοιχείων που θα μπορούσαν να 
συνθέσουν μια ανεξάρτητη ζωή. π.χ. η ενέργεια. Δεν είναι τυχαίο, που η ενέργεια, ελέγχεται κεντρικά.
Με την παρούσα ΚΥΑ, προχωράει ένα βήμα περισσότερο, ο έλεγχος του νερού. Το κράτος, θεωρεί 
το νερό δικό του αγαθό. Η δικαιολογία είναι πως ‘πρέπει να προστατευθεί το περιβάλλον και η 
δημόσια υγεία’[1]Η πραγματικότητα είναι πως θέλουν να ελέγχουν το πόσοι και ποιοι από μας,
 θα έχουν νερό (άρα θα μπορούν να ζουν). Αν πάμε στην αίτηση- δήλωση που προτείνει η ΚΥΑ, 
βλέπουμε πως στην προέλευση του νερού, αναφέρεται ‘μεταβατικά ύδατα, παράκτια ύδατα, άλλο’. 
Το νερό της βροχής, άνετα μπορεί να θεωρηθεί ότι ‘μεταβαίνει’ από τις ψηλότερες στις χαμηλότερες περιοχές
. Αν λοιπόν φτιάξουμε μια δεξαμενή[2] και το μαζεύουμε, θα πρέπει να το δηλώσουμε και να
 πάρουμε άδεια χρήσης, αφού ανήκει στα ‘μεταβατικά’. Και ρωτάμε. Είναι προστασία της δημόσιας
 υγείας, το να δοθεί άδεια χρήσης για το νερό της βροχής από μια κρατική υπηρεσία; Ή είναι έλεγχος
και τίποτα άλλο;
Στην ουσία προσπαθούν να ‘ελέγξουν’ ακόμα και το νερό της βροχής. Τα κριτήρια για το ‘μοίρασμα’
 του νερού θα είναι οικονομικά και .. πολιτικά. Για να έχεις νερό, πρέπει να πληρώσεις. Αν δεν έχεις
 χρήματα, δεν σου δίνει την δυνατότητα να έχεις νερό. Από την άλλη, οι ‘αρμόδιες υπηρεσίες’, 
θα κρίνουν αν ‘έχεις ανάγκη’ για να χρησιμοποιείς το νερό. Μένει σε οποιονδήποτε από εμάς, καμιά
 αμφιβολία, πως η παγκόσμια εξουσία και οι ντόπιοι εντολοδόχοι της, θα χρησιμοποιήσουν και αυτή
 την δυνατότητα, για να ‘κόψουν’ το νερό, σε όποιον είναι αντίθετος με τις επιδιώξεις τους; Δεν υπάρχει
 ούτε μια περίπτωση να μην ‘επηρεαστεί’ η διοίκηση[3] από τη δράση ατόμων αντίθετων στην εκάστοτε
 εξουσία.
Ποιο όμως είναι το αποτέλεσμα; Η εκμηδένιση των δυνατοτήτων για αυτόνομη διαβίωση.
 Ας υποθέσουμε ότι οι φόροι, δεν σας έχουν τσακίσει. Έχετε ένα στρέμμα χωράφι, και θέλετε την
 ‘ελευθερία’ σας, ή είστε άνεργοι (πολύ πιθανό σενάριο). Σκέφτεστε να το καλλιεργήσετε και να 
καλύψετε βασικές ανάγκες διατροφής. Μπορείτε να το κάνετε χωρίς νερό; Ασφαλώς όχι. Τα φυτά, 
χρειάζονται νερό για να μεγαλώσουν. Άρα δεν έχετε καμία δυνατότητα να καλύψετε, κάποιες βασικές
 διατροφικές ανάγκες. Σας κάνουν με τον έλεγχο του νερού, να ‘τους έχετε ανάγκη’, επομένως
 υποκύπτετε στις όποιες επιθυμίες τους.
Η ανάγκη να έχετε δικό σας νερό, προκύπτει ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχει
 τοπικό αρδευτικό δίκτυο. Οι γεωργοί, γνωρίζουν καλά, πως λόγω χρεών των ΤΟΕΒ στην ΔΕΗ, 
το ρεύμα από την τελευταία, δίνεται πολύ συχνά τέλος Μαΐου με αρχές Ιουνίου: εκείνη την εποχή,
 αρχίζουν να λειτουργούν τα αντλιοστάσια, άρα τότε θα έχετε νερό. Είναι πολύ αργά για πολλές
καλλιέργειες και σίγουρα επηρεάζει και τις υπόλοιπες[4].
Αν είστε επομένως ‘εντός’ δικτύου αρδευτικού, έχετε νερό τέσσερις με πέντε το πολύ μήνες και
 τους υπόλοιπους παρακαλείτε το Θεό να βρέξει. Αν είστε εκτός, (το πιο πιθανό), κάθε φορά η
 δυνατότητα χρήσης νερού εξαρτάται από τις διαθέσεις της εξουσίας.
Το να παραμείνει το νερό στον έλεγχο της κοινωνίας και να μην περάσει στον ολοκληρωτικό
 έλεγχο του κράτους, είναι ουσιαστική προϋπόθεση για να μπορούμε στο μέλλον να θέσουμε 
τα θεμέλια μια ανεξάρτητης ζωής. Για αυτό η μάχη για την κατάργηση της κατάπτυστης ΚΥΑ,
 δεν αφορά τους αγρότες μόνο. Αφορά όλους τους ελεύθερους ανθρώπους ή εκείνους που θέλουν
να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν ελεύθεροι. Η ελευθερία μας προϋποθέτει και τον έλεγχο 
του νερού από την κοινωνία. Διαφορετικά οι όροι διαμορφώνονται δυσμενώς για τους πολίτες.


ΠΗΓΗ : Περίεργα - PERIERGAA: Θέλουν να ελέγχουν το νερό! 

YΠΟΘΕΣΗ FORT BELVOIR: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ!


Kαι ποιός από εμάς στην παιδική ηλικία δεν έχει ταξιδέψει με την φαντασία του κοιτώντας τα σύννεφα.. Πολλές φορές μάλιστα έμοιαζαν τόσο αληθινά ώστε η μορφή που βλέπαμε, φαινόταν πως ήταν αληθινή.

Καμιά φορά ακόμα και σήμερα ξεχνιόμαστε και βλέπουμε να παίρνουν σχηματισμούς που παραπέμπουν ίσως σε κάτι διαφορετικό..κάτι ανεξήγητο.
Είναι δυνατόν κάποια σύννεφα να μοιάζουν τόσο πολύ σε ιπτάμενους δίσκους;


Και γιατί να μην είναι, άλλωστε ένα σύννεφο μπορεί κάθε δευτερόλεπτο που περνάει να μετατρέπεται σε κάτι διαφορετικό.
Τι γίνεται όμως με τα σύννεφα που για ώρες παραμένουν στο ίδιο oβάλ σχήμα;
Τι γίνεται όταν ύστερα από ανάλυση της φωτογραφίας, μέσα στα σύννεφα υπάρχει κάτι διαφορετικό; (κλικ EΔΩ)
ΥΠΟΘΕΣΗ FORT BELVOIR

Το περιστατικό αφορά μια αναφορά για ιπτάμενο δίσκο το 1957 πάνω από ένα στρατόπεδο των ΗΠΑ το Fort Belvoir που κινούταν αργά καθ'όλο το μήκος του στρατοπέδου.
Ενώ όπως θα δείτε παρακάτω το περιστατικό επαναλαμβάνεται το 1999 πάνω απ΄το 

Orlando της Florida.
Orlando Florida
Στην Virginia πάνω από ένα λούνα παρκ..

Γεννήθηκε ο άνθρωπος που θα ζήσει 150 χρόνια


Γεννήθηκε ο άνθρωπος που θα ζήσει 150 χρόνια

Μια συνταρακτική αποκάλυψη ενός Βρετανού επιστήμονα έρχεται να ταράξει τα νερά της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης και ειδικότερα της Γενετικής Μηχανικής. Εάν οι προβλέψεις του Aubrey de Grey επαληθευτούν, τότε ο πρώτος άνθρωπος που θα ζήσει για να δει τα 150αγενέθλιά του, έχει ήδη γεννηθεί.


Και μάλιστα, ο πρώτος άνθρωπος που θα ζήσει για μία χιλιετία θα είναι κατά μόλις 20 χρόνια νεώτερός του!
Ο ιατρός-γεροντολόγος και επικεφαλής ενός επιστημονικού ιδρύματος, αφιερωμένου στην έρευνα για τη μακροζωία, δόκτωρ de Grey, εκτιμά ότι οι γιατροί της εποχής του θα έχουν όλα τα απαιτούμενα εργαλεία, προκειμένου να «θεραπεύσουν» τη γήρανση, εξαλείφοντας ασθένειες που έρχονται ως συνέπεια αυτής και επεκτείνοντας το προσδόκιμο ζωής επ’ αόριστον.



«Θα έλεγα ότι έχουμε 50-50 πιθανότητες να φέρουμε τη γήρανση σε ένα, όπως θα το αποκαλούσα, αποφασιστικό επίπεδο ιατρικού ελέγχου μέσα στα επόμενα 25 περίπου χρόνια», δηλώνει ο δρ. de Grey κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, λίγο προτού πραγματοποιήσει μια διάλεξη στο Βασιλικό Ινστιτούτο Επιστήμης της Βρετανίας.

«Και αυτό που εννοώ είναι ο ίδιος ακριβώς τύπος ιατρικού ελέγχου που έχουμε ενάντια στις πιο μολυσματικές ασθένειες της εποχής μας», προσθέτει ο Βρετανός καθηγητής.

Ο de Grey φαντάζεται μια εποχή, όταν ο άνθρωπος θα επισκέπτεται τον θεράποντα γιατρό του για μια τακτική «συντήρηση», η οποία, μέχρι τότε, θα περιλαμβάνει γονιδιακές και βλαστοκυτταρικές θεραπείες, αναζωογόνηση του ανοσοποιητικού συστήματος και μια σειρά από άλλες προηγμένες ιατρικές τεχνικές που θα τον διατηρούν σε καλή φόρμα.


Ο καθηγητής ζει κοντά στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, όπου κέρδισε τον διδακτορικό του τίτλο το 2000 και είναι επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος SENS (Strategies for Engineered Negligible Senescence – σ.σ. Στρατηγικές για τη Μηχανική Απαλλαγή του Γήρατος), του οποίου είναι συνιδρυτής από το 2009.
Ο ίδιος περιγράφει τη γήρανση ως μια μακροχρόνια συσσώρευση μοριακών και κυτταρικών καταστροφών σε ολόκληρο το ανθρώπινο σώμα.
«Η ιδέα είναι να εφαρμόσει κανείς αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε προληπτική γηριατρική, κατά την οποία μπορούμε να επιδιορθώνουμε κατά περιόδους αυτή τη μοριακή και κυτταρική ζημιά, προτού να φτάσει στο επίπεδο της αφθονίας, που είναι παθογόνο», εξηγεί.

Η πρόκληση

Ο δόκτωρ Aubrey de Grey
ΠΗΓΗ((http://strange-files.blogspot.com/2011/07/150.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+StrangeFilesOpenYourMind+%28Strange+Files+|+Open+Your+Mind%29))

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

ΚΟΡΕΑ ΘΑΨΙΜΟ ΚΑΨΟΥΛΑΣ


ΚΟΡΕΑ ΘΑΨΙΜΟ ΚΑΨΟΥΛΑΣ



Την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία του πλανήτη ασχολείται με την οικονομική κρίση κάποιοι φροντίζουν να θάβουν στο υπέδαφος χρονοκάψουλες για να τις βρούν οι άνθρωποι του μέλλοντος.
Τέτοιες χρονοκάψουλες έχουν θαφτεί δεκάδες σε όλη τη Γη. Θυμηθείτε προηγούμενα άρθρα της "ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ" που ασχολούνται με το ίδιο θέμα.
http://eleftheri-epistimi.blogspot.com/2010/06/blog-post.html
ΠΗΓΗ((http://pisoapothnkoyrtina.blogspot.com/2011/07/blog-post_8330.html))

ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ. (VIDEO)


ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ. (VIDEO)

Παράξενα φαινόμενα συμβαίνουν στην Ανταρκτική. Ενώ ο Νότιος Πόλος τις τελευταίες εβδομάδες του Ιουνίου θα έπρεπε να είναι βυθισμένος στο σκοτάδι καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, μια webcam από το σταθμό Νιούμαγιερ μας δείχνει ότι ο ήλιος εμφανίζεται κάθε ημέρα για πέντε ώρες τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Αν αυτό το βίντεο είναι όντως αληθινό, τότε όπως εικάζεται και ο Τζον Γκόρμαν, ο δημιουργός αυτού του βίντεο, κάποιοι μας κρύβουν πολλά. Αλλά τα σημάδια αρχίζουν να εμφανίζονται και θα είναι πολύ δύσκολο να αποσιωπηθούν. 


ΠΗΓΗ((http://www.apocalypsejohn.com/2011/07/video_558.html))

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

RICHARD WOLFF - Το Παράδοξο της Ελλάδας



RICHARD WOLFF - Το Παράδοξο της 

Ελλάδας

ΠΗΓΗ((http://www.youtube.com/watch?v=yTfo2jMtsYo))

ΓΙΑΤΙ Η ΡΩΣΙΑ ΧΤΙΖΕΙ 5.000 ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2012; (VIDEO)


ΓΙΑΤΙ Η ΡΩΣΙΑ ΧΤΙΖΕΙ 5.000 ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2012; (VIDEO)

Η Ρωσία από ότι φαίνεται βιάζεται να είναι προετοιμασμένη για κάτι. Το Russia Today (RT)αναφέρει ότι 5.000 νέα πυρηνικά καταφύγια θα κατασκευαστούν στην πόλη της Μόσχας έως το τέλος του 2012. Οι Ρωσικές αρχές πιστεύουν ότι αυτά τα νέα καταφύγια χρειάζονται επειγόντως, επειδή τα πυρηνικά καταφύγια που υπάρχουν σήμερα έχουν την ικανότητα να φυλάξουν μόνο το μισό περίπου του πληθυσμού και είναι αρκετά ξεπερασμένα.
 Επιπλέον, υπάρχουν προφανώς πολύ λίγα πυρηνικά καταφύγια για εκείνους που ζουν έξω από το κέντρο της πόλης. Οι αρχές θέλουν σχεδόν ολόκληρο τον πληθυσμό της Μόσχας να είναι σε θέση να καταφύγει σε κάποιο καταφύγιο μέσα σε λίγα λεπτά. Αλλά σε αυτή την εποχή, όταν ο "ψυχρός πόλεμος" υποτίθεται ότι έχει τελειώσει, γιατί τα 5.000 πυρηνικά καταφύγια αποτελούν μια τέτοια επιτακτική ανάγκη;
Ακολουθεί ένα βίντεο του RT σχετικά με αυτά τα νέα ...
καταφύγια ....

Αλλά δεν είναι μόνο η Ρωσία που ασχολείται με την κατασκευή καταφυγίων. Πριν από μερικά χρόνια, Γραφείο Πολιτικής Άμυνας της Σαγκάης ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός απόλυτα τεράστιου υπόγειου καταφυγίου. Έχει αναφερθεί ότι το καταφύγιο έχει έκταση πάνω από 90.000 τετραγωνικά μέτρα και θα μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 200.000 ανθρώπους κάθε φορά. 
Αλλά αυτό γιγαντιαίο καταφύγιο δεν είναι ακόμη τόσο μεγάλο όσο το "Υπόγειο Σινικό Τείχος" που χτίστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και του 1970. Εκτιμάται ότι το "Υπόγειο Σινικό Τείχος" περιέχει σήραγγες και καταφύγια έκτασης 19 μιλίων (δηλαδή γύρω στα 30.5 χιλιόμετρα) και θα μπορούσε να χωρέσει μέχρι και 300.000 ανθρώπους.

Έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, αποθήκη πυρομαχικών, νοσοκομείο, θέατρο, ακόμα και βιβλιοθήκη. Έτσι τι γίνεται με την κυβέρνηση των ΗΠΑ; Χτίζουν κανένα καταφύγιο για το λαό της Αμερικής; Όχι. Σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης, οι περισσότεροι θα είναι τυχεροί αν έχουν αρκετό χρόνο να κάνουν την προσευχή τους. Η πικρή αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρεί ότι η απειλή του πυρηνικού πολέμου είναι κάτι που ανήκει στο παρελθόν.
 Για δεκαετίες, το πυρηνικό οπλοστάσιο ήταν η πρωταρχική προστασία του λαού των ΗΠΑ σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης, αλλά χάρη σε μερικούς τελευταίους προέδρους το αμερικάνικο στρατηγικό πυρηνικό οπλοστάσιο έχει ως επί το πλείστον διαλυθεί. Σήμερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μόνο 5.113 πυρηνικές κεφαλές σε αποθέματά, που αντιπροσωπεύει μία μείωση κατά 84 τοις εκατό από τη μέγιστη τιμή των περίπου 31.255 που υπήρχαν το 1967.

Αλλά αυτό δεν είναι αρκετά για τον Μπαράκ Ομπάμα. Επί του παρόντος, ο Ομπάμα εργάζεται για μια συνθήκη σύμφωνα με την οποία στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ρωσία θα επιτρέπεται μόνο κατ 'ανώτατο όριο 1.550 κεφαλές. 

Με τα πυρηνικά όπλα γρήγορα να εξαπλώνονται σε όλο τον κόσμο, και με τις ΗΠΑ να έχουν μόνο ένα μικρό κλάσμα πυρηνικών, δεν μοιάζει ένα πυρηνικό πλήγμα εναντίον των Ηνωμένων Πολιτειών να είναι πιο πιθανό; Φυσικά, αλλά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης λένε στους Αμερικανούς ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε πλέον, για ενδεχόμενο πυρηνικού πολέμου.

Μόνο που η Ρωσία έχει προφανώς μια διαφορετική προσέγγιση. Χτίζει 5.000 καταφύγια μόνο σε μια πόλη. 
ΠΗΓΗ((http://www.apocalypsejohn.com/2011/07/5000-2012-video.html))

Τρεις νέες μελέτες διέγνωσαν απραξία της ηλιακής δραστηριότητας για την επόμενη δεκαετία – Έρχεται μίνι εποχή παγετώνων

Τρεις νέες μελέτες διέγνωσαν απραξία της ηλιακής δραστηριότητας για την επόμενη δεκαετία – Έρχεται μίνι εποχή παγετώνων



Η Γη σε «σκοτσέζικο ντους»!
ΤΟ ΒΗΜΑ, 19/06/2011, (του ΤΑΣΟΥ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ)

Ο ρους των κλιματικών γεγονότων κατά την τελευταία εικοσαετία ήταν σταθερά η άνοδος της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη, το λιώσιμο των πάγων και ο φόβος τής ανύψωσης της στάθμης των θαλασσών. Η μελλούμενη ξηρασία και λειψυδρία ήταν ο εφιάλτης όλων μας και το μέγα κίνητρό μας να περικόψουμε τα καυσαέρια που προκαλούσαν _ ή έστω επέτειναν - την υπερθέρμανση.

Λίγο προτού φτάσουμε όμως στη συνυπογραφή νέου πρωτοκόλλου, στην περυσινή αποτυχημένη συνδιάσκεψη της Κοπεγχάγης, κάτι άρχισε να αλλάζει άρδην στα δεδομένα μας για το «ποιος πειράζει» το κλίμα της Γης. Κάτι το μη «ανθρωπογενές».

Οχι ότι πήρε συγχωροχάρτι ο ρυπογόνος επεκτατισμός των ανθρώπων στον πλανήτη Γη, αλλά πλέον κάποιος εξωτερικός και κατά πολύ ισχυρότερος παράγων διαμόρφωνε την ένταση της κλιματικής αλλαγής.
Η εξαφάνιση των ηλιακών κηλίδων (επάνω αριστερά, «πορτρέτο» μιας εξ αυτών από το τηλεσκόπιο της Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών) μας υπόσχεται απότομο βούτηγμα σε Εποχή Παγετώνων

Ο κύκλος του Ηλιου
Ο παράγοντας αυτός είναι ο Ηλιος, ο οποίος κάθε 22 χρόνια αντιστρέφει τους μαγνητικούς του πόλους. Κατά τις ημιπεριόδους αυτής της αντιστροφής _ τους ενδεκαετείς κύκλους _ οι αστροφυσικοί έχουν παρατηρήσει την ίδια ακολουθία έξαρσης και μείωσης του αριθμού των ηλιακών κηλίδων και της όλης ηλιακής δραστηριότητας.

Η επίδραση αυτής της κυκλικότητας των ηλιακών φαινομένων στο κλίμα της Γης πρωτοσυζητήθηκε από τους επιστήμονες το 1893, όταν ο βρετανός αστρονόμος Edward Maunder παρατήρησε πως κατά την 70ετία μεγάλου ψύχους των ετών 1645-1715 η ηλιακή δραστηριότητα είχε ουσιαστικά σταματήσει (περίοδος γνωστή έκτοτε ως Maunder Minimum).

Επειτα από έναν σχεδόν αιώνα, το 1976, ο αμερικανός φυσικός John Endy διατύπωσε την υπόθεση ότι η εμφάνιση Εποχών Παγετώνων στον πλανήτη μας συναρτάται άμεσα με την παύση της ηλιακής δραστηριότητας.

Ακολούθησαν τέσσερις δεκαετίες παρατήρησης του Ηλιου με όλο και τελειότερα τηλεσκόπια και δορυφόρους και η μελέτη του μηχανισμού «δυναμό» που προκαλεί την αναστροφή των μαγνητικών του πόλων με όλο και καλύτερα προσομοιωτικά προγράμματα υπερυπολογιστών.

Εικασίες πολλές προέκυψαν για την αλληλεπίδραση του «ηλιακού κλίματος» και του γήινου, αλλά τίποτε το δραματικό δεν έδειχνε να διαταράσσει τους κύκλους αυξομείωσης των ηλιακών κηλίδων. Φθάσαμε έτσι να διανύουμε τώρα τον 24ο μετρηθέντα ηλιακό κύκλο (2008 - 2019) και να ετοιμαζόμαστε για την έναρξη του 25ου.

Αλλά από το 2006 και μετά, αφότου δηλαδή περάσαμε το προβλεπόμενο χρονικό σημείο ελάχιστης ηλιακής δραστηριότητας του 23ου κύκλου, οι μελετητές του Ηλιου άρχισαν να έχουν ενδείξεις ότι κάτι το ασυνήθιστο συμβαίνει. Κάτι που ο Ηλιος είχε να κάνει εδώ και τρεισήμισι αιώνες.

Η ασυνήθιστη συμπεριφορά του Ηλιου άρχισε να γίνεται αισθητή όταν διαπιστώθηκε μια... ασυνέπεια στο ραντεβού του: η NASA περίμενε την έναρξη του 24ου κύκλου στις αρχές του 2007, αλλά... τίποτε.

Τότε οι αστροφυσικοί επανεκτίμησαν την έναρξη του κύκλου για τον Οκτώβριο του 2008, για να διαψευσθούν και πάλι. Επειτα ανέβαλαν το ραντεβού για τον Ιανουάριο του 2009 και... με ανακούφιση χαιρέτισαν τις μεγαλειώδεις ηλιακές εκλάμψεις τού Αυγούστου του 2010, λέγοντας: «Επιτέλους, άρχισαν».

Τα στοιχεία όμως ήταν πλέον τέτοια ώστε από τις αρχικές εκτιμήσεις για ένταση των κορυφαίων εκλάμψεων της τάξεως του 137 να φθάσουν τώρα να προβλέπουν μέγιστη ένταση της τάξεως μόλις του 64! Αρα κάτι όντως ασυνήθιστο συνέβαινε, αλλά τι και γιατί;

Τα δεδομένα του GONG

Τις απαντήσεις ανέλαβαν να μας δώσουν τρεις διαφορετικές ομάδες ερευνητών στο μεγαλύτερο διεθνές συνέδριο για τη συμπεριφορά του Ηλιου που διοργάνωσε από τις 12 ως τις 16 Ιουνίου του 2011 η Αμερικανική Αστρονομική Εταιρεία στο Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού, στο Las Cruces.

Η πρώτη, υπό τον καθηγητή Frank Hill, εξέτασε τα δεδομένα των έξι σταθμών παρατήρησης του GONG (Global Oscillation Network Group) που καταγράφουν τις ανακλάσεις ηχητικών κυμάτων στην επιφάνεια του Ηλιου. Από αυτά προέκυπτε ένα ρεύμα αέρα που διατρέχει διαμπερώς την ηλιακή σφαίρα από Ανατολή προς Δύση. Το γεωγραφικό πλάτος αυτού του «μεταναστευτικού» ρεύματος αντιστοιχίζεται με την εμφάνιση νέων κηλίδων σε κάθε ηλιακό κύκλο και επιτρέπει την πρόβλεψη εκείνων του επομένου κύκλου.

Προς έκπληξή τους, ο χάρτης για τον 25ο Κύκλο είναι κενός. «Αυτό μας υποδεικνύει», δήλωσε ο δρ Hill, «ότι η έναρξη του 25ου Κύκλου αναβάλλεται για το 2021 ή για το 2022, ή και ότι μπορεί να μη συμβεί καθόλου!»
Ο χάρτης αυτός των ηλιακών δραστηριοτήτων μάς προετοιμάζει για μια αναπάντεχα ψυχρή περίοδο (δεξί τμήμα του), με άγνωστη ακόμη ημερομηνία λήξεως

Το τηλεσκόπιο Kitt Peak
Η δεύτερη ομάδα ερευνητών, απαρτιζόμενη από τους Matt Penn και William Livingstone, εξέτασε τα στοιχεία 13 ετών παρατήρησης του τηλεσκοπίου που βρίσκεται στο Kitt Peak της Αριζόνας. Πρόσεξαν ότι η μέση δύναμη μαγνητικού πεδίου στον Ηλιο έπεφτε κατά 50 Gauss κατ' έτος, τόσο στον 23ο Κύκλο όσο και στον τωρινό 24ο. Επίσης, σημείωσαν ότι οι θερμοκρασίες των ηλιακών κηλίδων είχαν την αναμενόμενη αύξηση για μια τέτοια μεταβολή του μαγνητικού πεδίου.

Εάν αυτή η πορεία συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό η δύναμη του πεδίου θα πέσει κάτω από τα 1.500 Gauss, οπότε το μαγνητικό πεδίο δεν θα επαρκεί για να υπερκεράσει τις συγκλίνουσες δυνάμεις στην επιφάνεια του Ηλιου, με αποτέλεσμα την εξαφάνιση των κηλίδων.

Ο διάπυρος σίδηρος
Η τρίτη ομάδα ερευνητών, υπό τον Richard Altrock, απαρτιζόταν από επιστήμονες της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας. Χρησιμοποίησαν ένα φωτόμετρο για να χαρτογραφήσουν τον διάπυρο σίδηρο στην επιφάνεια του Ηλιου, που φθάνει στη θερμοκρασία των 2 εκατ. βαθμών Κελσίου.

Γνώριζαν ότι οι αναδυόμενες κηλίδες από το εσωτερικό του Ηλιου προσελκύουν μαγνητικά αυτόν τον σίδηρο και ότι συνήθως τον συγκεντρώνουν σε γεωγραφικό πλάτος 70 μοιρών, κατά την έναρξη κάθε Ηλιακού Κύκλου, για να τον σπρώξουν προς τον Ηλιακό Ισημερινό προς το τέλος του Κύκλου.

Ταυτόχρονα, τα νέα μαγνητικά πεδία σπρώχνουν τα υπολείμματα του προηγούμενου Κύκλου προς τους πόλους ως τις 85 μοίρες. «Στους Κύκλους 21ο ως και τον 23ο, το ηλιακό μέγιστο συνέβη όταν αυτή η ροή εμφανίστηκε σε γεωγραφικό πλάτος 76 μοιρών», δήλωσε ο Altrock.

«Ο 24ος Κύκλος όμως ξεκίνησε με καθυστέρηση και αργό ρυθμό και μπορεί να μην είναι αρκετά ισχυρός για να δημιουργήσει ροή προς τους πόλους, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουμε ένα πολύ ασθενές ηλιακό μέγιστο το 2013, ή και καθόλου. Αν η ροή προς τους πόλους αποτύχει, εγείρεται μέγα θεωρητικό δίλημμα, καθώς θα σήμαινε πως το μαγνητικό πεδίο του 23ου Κύκλου δεν θα εξαφανιστεί τελείως στην περιοχή των πόλων και... κανείς δεν γνωρίζει τι θα κάνει τότε ο Ηλιος!»

Τρεις μελέτες, ένα συμπέρασμα
Ο δρ Hill, συνοψίζοντας τα ευρήματα των τριών ομάδων, υπογράμμισε το ότι οι τρεις διαφορετικές μετρήσεις κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα: ο επερχόμενος 25ος, ενδεκαετής κύκλος ηλιακών εκλάμψεων δεν θα χαρακτηρίζεται από τη συνήθη ηλιακή δραστηριότητα, αλλά από μια... χειμερία νάρκη του ζωοποιού μας άστρου.

«Αν είμαστε σωστοί», κατέληξε, «ίσως αυτός να είναι ο τελευταίος ηλιακός κύκλος που θα δούμε για αρκετές δεκαετίες. Κάτι τέτοιο θα επηρεάσει τα πάντα, από την εξερεύνηση του Διαστήματος ως το κλίμα της Γης».
Οπότε, το ενδεχόμενο επανάληψης της «μινι-εποχής παγετώνων» που σημειώθηκε μεταξύ των ετών 1645 και 1715 θεωρείται τώρα ιδιαίτερα πιθανό. Κατά χρονική σύμπτωση, μία εβδομάδα πριν από τις εν λόγω ανακοινώσεις κυκλοφόρησε το αναλόγου περιεχομένου βιβλίο ενός συμβούλου της NASA, του John L. Casey, υπό τον τίτλο «Cold Sun».

Σε αυτό ο Casey υποστηρίζει ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη μας έχει σταματήσει και ότι οι θερμοκρασίες των ωκεανών και της ατμόσφαιρας πέφτουν ραγδαία, ότι οι παγετώνες αυξάνουν τον όγκο τους και ο φόβος ανύψωσης της θάλασσας έχει εκλείψει, αλλά και ότι αυτή η φάση χειμερίας νάρκης του Ηλιου θα μας βάλει στην κατάψυξη τουλάχιστον για τα επόμενα τριάντα χρόνια!
Σε αυτό το «διάγραμμα από πεταλούδες» βλέπουμε την παραλληλία των σιδηρομαγνητικών συγκεντρώσεων (επάνω) με την εκδήλωση ηλιακών κηλίδων (κάτω), στη διάρκεια 12 ηλιακών κύκλων
Η προφανής συνέπεια μιας τέτοιας ταχείας κατάψυξης θα είναι ένας άγριος αγώνας δρόμου μεταξύ των χωρών του πλανήτη για την ανεύρεση και εκμετάλλευση νέων ενεργειακών αποθεμάτων.

Αντιπαρερχόμενοι τη συνωμοσιολογική υποψία ότι η τρέχουσα οικονομική κρίση και οι κοινωνικές αναταραχές σε πετρελαιοπαραγωγές χώρες (νυν ή εν δυνάμει) σχετίζονται με όλα αυτά, σκεφτόμαστε με ανανεωμένο ενδιαφέρον το πόσο επείγει η αξιοποίηση των όποιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων έχουμε στα βάθη των θαλασσών μας.

Πάντως έως ότου και όπως κι αν αυτό συμβεί, για όσους αποζητούν την πιο έγκυρη «πρόγνωση διαστημικού καιρού», αυτή καταγράφεται ανά τριήμερο στην ιστοσελίδα www.swpc.noaa.gov/forecast.html.

«ΚΑΤΑΨΥΞΗ» Ή ΑΠΛΩΣ «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ»;
Περιττό ίσως να πούμε ότι η «ψυχρολουσία» της Τρίτης τάραξε τους απανταχού κλιματολόγους και τους έριξε σε μια δίνη προβληματισμού. Ηδη κάποιοι υπέρμαχοι της κλιματικής αλλαγής υποψιάζονται «πλεκτάνη» των πολεμίων της ώστε να ατονήσουν τα μέτρα περιορισμού των καυσαερίων. Από καθαρά επιστημονική σκοπιά, το μόνο παρήγορο αντιστάθμισμα σε μια πραγματική προοπτική πολύχρονης εξαφάνισης των ηλιακών κηλίδων μας το παρέχει μια περυσινή προσομοίωση δύο ερευνητών του γερμανικού Ινστιτούτου Ερευνών Κλιματικών Επιπτώσεων του Potsdam, του Stefan Rahmstorf και του Georg Feulner, που υπολόγισε την επίπτωση εξαφάνισης των κηλίδων ως το 2100.

Εκτίμησαν, τελικά, ότι η μέση θερμοκρασία του πλανήτη θα έπεφτε μόλις κατά 0,3°C. Δεδομένου ότι η αύξηση της θερμοκρασίας που περιμέναμε να συμβεί ως τότε λόγω των καυσαερίων μας ήταν μεταξύ 2 και 4,5°C, η χειμερία νάρκη του Ηλίου απλώς θα μετριάσει κάπως την τότε λαύρα. Αυτό, βεβαίως, εφόσον η προσομοίωση δικαιωθεί στην πράξη...

ΟΙ «ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ» ΕΚΛΑΜΨΕΙΣ
Αν σας πουν «τώρα δες, εκδηλώθηκε ηλιακή κηλίδα», αυτό που θα δείτε με το τηλεσκόπιο είναι μια σκοτεινή κουκκίδα στην επιφάνεια του Ηλιου. Τι είναι και γιατί είναι σκοτεινή;

Η συνοπτική εξήγηση των επιστημόνων είναι ότι κάθε ηλιακή κηλίδα αποτελεί «μπέρδεμα μαγνητικών πεδίων», όπως ακριβώς δημιουργούνται οι κόμποι στα μαλλιά. Συνήθως εμφανίζεται για λίγες εβδομάδες και έπειτα ξεθυμαίνει, αφήνοντας πίσω της ένα «κουφάρι» μαγνητικών πεδίων.

Τα κουφάρια αυτά παρασύρονται από τον «καυτό ποταμό» που διατρέχει τον Ηλιο - ανάλογο της ζώνης ωκεάνιων ρευμάτων στη Γη - προς τους πόλους του Ηλιου και εκεί καταβυθίζονται σε βάθη 200.000 χλμ. Σε αυτά τα βάθη το «δυναμό του Ηλιου» κατορθώνει να τα «αναστήσει» (βλ. να ανατροφοδοτήσει τα μαγνητικά τους πεδία), οπότε αναδύονται ξανά προς την επιφάνεια και εμφανίζονται ξανά ως νέες ηλιακές κηλίδες.

Η συχνότητα της επανεμφάνισής τους σχετίζεται άμεσα με την ταχύτητα ροής του «καυτού ποταμού». Αλλοτε το ρεύμα πηγαίνει γρήγορα, οπότε μια πλήρης περικύκλωση του Ηλιου παίρνει 30 χρόνια, και άλλοτε αργά, κάτι που ισοδυναμεί με κύκλο 50 ετών.

Λόγω ακριβώς τού ότι κατά τα έτη 1986 - 1996 η ταχύτητα αυτού του «ποταμού» ήταν γοργή, οι επιστήμονες ανέμεναν ότι το επόμενο «ηλιακό μέγιστο» των κηλίδων θα εμφανιζόταν νωρίτερα - μέσα στο 2011- με κηλίδες ιδιαίτερα έντονες. Μάλιστα, όπως θα θυμούνται οι τακτικοί αναγνώστες του ΒΗΜΑScience, η NASA μας προειδοποίησε από πέρυσι για επερχόμενη ηλιακή καταιγίδα μέσα στον 24ο κύκλο.
Παρά το ότι ο πλανήτης μας βρίσκεται σήμερα ένα εκατομμύριο χλμ. μακρύτερα από τον Ηλιο απ' ό,τι στα χρόνια της Pax Romana, τα καυσαέριά μας ανέκοψαν την ψυκτική πορεία του. Αλλά ίσως μόνον παροδικά!

ΚΡΥΟ «ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ»
Η τρέχουσα διαταραχή της «κανονικής» λειτουργίας των ηλιακών κύκλων είναι κάτι που εντοπίζουμε στην κλίμακα των τρεισήμισι αιώνων που τους καταγράφουμε. Πολύ όμως ευρύτερης σημασίας είναι το τι συνέβη στο κλίμα του πλανήτη μας στο σύνολο των «ιστορικών του χρόνων». Και αυτό είναι κάτι που μας το είπε μόλις στις 3 Σεπτεμβρίου του 2009 - με δημοσίευση στο περιοδικό «Science» - το πόρισμα μελέτης διεθνούς ομάδας ερευνητών.

Συγκεκριμένα, χρηματοδοτούμενοι από το Εθνικό Ιδρυμα Επιστημών (NSF) των ΗΠΑ, επιστήμονες από το Northern Arizona University, το Εθνικό Κέντρο Ατμοσφαιρικής Ερευνας των ΗΠΑ (NCAR), το βρετανικό University of East Anglia και από πανεπιστήμια της Δανίας και της Αλάσκας, πήραν δείγματα από πυθμένες λιμνών και «διακρίβωσαν» τις θερινές θερμοκρασίες που είχαν σημειωθεί σε διάρκεια 1.600 ετών.

Επεξηγώντας τα ευρήματα, ο διευθυντής του Κέντρου Κλιματικών Ερευνών στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης στο Amherst, Raymond Bradley, είπε: «Μεταξύ των ευρημάτων που μας κατέπληξαν ήταν το ότι ο πλανήτης μας συνεχώς ψυχόταν, εδώ και 2.000 χρόνια, αλλά αυτό άλλαξε ξαφνικά στα μέσα του 20ού αιώνα».

Δηλαδή η μινι-εποχή παγετώνων του Μεσαίωνα ήταν μεν αιφνίδια κορύφωση, αλλά μέσα στα φυσιολογικά πλαίσια μιαςσυνεχούς πορείας πτώσης της μέσης θερινής θερμοκρασίας κατά 0,2 βαθμούς Κελσίου ανά χιλιετία, καθώς η τροχιά της Γης γύρω από τον Ηλιο όλο και την απομάκρυνε από αυτόν. Το καλοκαίρι όμως του 1950 η θερμοκρασία ήταν 0,7 βαθμούς υψηλότερη από την αναμενόμενη και το καλοκαίρι του 2009 1,4 βαθμούς υψηλότερη.

Η ερμηνεία που δώσαμε τα τελευταία χρόνια ήταν πως τα καυσαέρια που εκπέμπαμε - με την εξάπλωση της εκβιομηχάνισης και την αυτοκίνηση - ανέτρεψαν τον προγραμματισμό της φύσης και προοιωνίζονταν έναν αιώνα υπερθέρμανσης. Δεν υποψιαστήκαμε ότι ο Ηλιος ίσως είχε τρόπο να υπερκεράσει τις δικές μας «θερμάστρες» και να μας θυμίσει την παντοδυναμία του με ένα «σκοτσέζικο ντους».