Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Τσιολκόβσκι: Ο επιστήμονας που μιλούσε με τους αγγέλους

Τσιολκόβσκι: Ο επιστήμονας που μιλούσε με τους αγγέλους


Ο ρώσος επιστήμονας και από τους πρωτοπόρους της αστροναυτικής,Κονσταντίν Τσιολκόβσκι (1857-1935), ήταν ένας μεγάλος ονειροπόλος. Λιγάκι τρελός, λιγάκι αφελής, συχνά έσφαλε. Είχε όμως το θάρρος να ονειρεύεται αυτά που οι άλλοι ούτε να σκεφτούν δεν τολμούσαν. Ποιος θα μπορούσε την εποχή του Α΄ Παγκοσμίου να κάνει όνειρα για πτήσεις στο φεγγάρι, Γενετική Μηχανική, ανάσταση νεκρών; Μόνο αυτός. Ο Τσιολκόβσκι. Η ζωή του ξεκίνησε με μια τραγωδία. Στην πρώιμη παιδική ηλικία αρρώστησε από οστρακιά. Μετά την ασθένεια υπήρξαν επιπλοκές με αποτέλεσμα να κουφαθεί. Γι’ αυτό και δεν έλαβε την καθιερωμένη εκπαίδευση.

Ο μεγάλος επιστήμονας ήταν αυτοδίδακτος. Από πολύ νωρίς έμαθε να διαβάζει και, περισσότερο από καθετί, του άρεσε να διαβάζει και να κάνει εφευρέσεις. Σε αυτές τις ασχολίες αφιερωνόταν μέρες ολόκληρες. Έφτιαχνε τόρνους, σπιτάκια, ρολόγια εκκρεμή, αυτοκινητάκια…

Η θεωρία του «ταραγμένου μηδενός»

Παρά την κώφωση, δεν ένιωθε καθόλου σε μειονεκτική θέση. Το αντίθετο. Όταν οΤσιολκόβσκι ερωτεύτηκε για πρώτη φορά, έγραψε το εξής σε επιστολή του στην κοπέλα: «Είμαι τόσο σπουδαίος άνθρωπος, που όμοιός του δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει».

Από πλευράς αυτοεκτίμησης λοιπόν όλα ήταν εντάξει. Στα 16 του έφυγε για σπουδές στη Μόσχα. Καθόταν με τις ώρες στις βιβλιοθήκες, πέρασε ακόμη και περιόδους πείνας, καθώς τα χρήματα που διέθετε ήταν ελάχιστα. Τελικά κατάφερε να περάσει τις εξετάσεις για τη θέση του δασκάλου αριθμητικής.

Δεν σταμάτησε τις εφευρέσεις, επεξεργαζόταν αμέτρητες θεωρίες και τις έστελνε σε περιοδικά. Αρχικά επινόησε την περίεργη θεωρία του «ταραγμένου μηδενός», η οποία αποδείκνυε το μάταιο της ανθρώπινης ζωής. Μετά ανέπτυξε τη θεωρία των αερίων και την έστειλε στον Μεντελέγεφ. Ο τελευταίος εξήρε τον νεαρό επιστήμονα, αλλά του έγραψε ότι πάντως η θεωρία των αερίων είχε ανακαλυφθεί ήδη πριν από 25 χρόνια.

Εφηύρε τα … πάντα!

Ασχολούταν με εφευρέσεις σχεδόν καθημερινά. Μέσα σε ένα μικρό διάστημα είχε εφεύρει αερόστατο, μηχανικά πόδια, συσκευή αποστολής διαπλανητικών σημάτων, ηλιακό θερμοσίφωνα, γραφομηχανή, δικό του σύστημα μέτρησης, ακόμη και πανανθρώπινη αλφάβητο.

Για κάποιες από αυτές μάλιστα κατάφερε να λάβει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αλλά χρήματα δεν βρισκόταν κανένας να δώσει στον Τσιολκόβσκι. Μια φορά θέλησαν να του πληρώσουν 500 ρούβλια, αλλά ο ταχυδρόμος δεν κατάφερε να βρει τη διεύθυνσή του και έτσι δεν τα πήρε ποτέ.

Στα 30 του, εντελώς απρόσμενα έγινε συγγραφέας, γράφοντας ένα διήγημα επιστήμης και φαντασίας για τη Σελήνη. Και μάλιστα με τόσες λεπτομέρειες, λες και είχε πάει εκεί ο ίδιος.

Ο Γκαγκάριν αργότερα έλεγε πως κάποια από τα πράγματα που είδε στο διάστημα έμοιαζαν πολύ με τις περιγραφές του Τσιολκόβσκι. Αλλά και την έλλειψη βαρύτητας την είχε περιγράψει λεπτομερώς στα γραπτά του. Πώς τα ήξερε άραγε όλα αυτά;

Δεν υπάρχει θάνατος

Στα σοβαρά δεν τον έπαιρνε κανείς. Τον θεωρούσαν έναν τρελό της πόλης, αλλά και αυτός όντως φερόταν παράξενα. Όλα τα χρήματά του τα ξόδευε για βιβλία και χημικές ουσίες, πέταγε μαζί με τα παιδιά χαρταετούς, έκανε πατινάζ κρατώντας ομπρέλα.

Με την ομπρέλα εκμεταλλευόταν τον ευνοϊκό άνεμο προκειμένου αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα. Τα άλογα των αγροτών τρόμαζαν από την ομπρέλα και οι ίδιοι οι αγρότες βλασφημούσαν. Αλλά τον Τσιολκόβσκι δεν τον ένοιαζε. Ήταν κουφός και δεν άκουγε τις βρισιές.

Ο Τσιολκόβσκι πίστευε ότι η άψυχη ύλη παρ’ όλα διαθέτει ψυχή. Ζωντανό και άψυχο, είναι ένα. Δεν υπάρχει θάνατος, η οικουμένη είναι ενιαία, δεν υφίστανται σύνορα μεταξύ των κόσμων…

Η παράξενη φιλοσοφία του Τσιολκόβσκι μερικές φορές έτεινε προς την ανοησία, και άλλες, προς τη φωτεινή διορατικότητα. Για παράδειγμα, δίδασκε ότι το ιδανικό γεωμετρικό σχήμα για τον άνθρωπο είναι η σφαίρα, επομένως όλοι οι άνθρωποι στο μέλλον θα πρέπει να έχουν σφαιρικό σχήμα. Πίστευε επίσης στην κλωνοποίηση (!). Η μετάδοση της ιδιοφυίας και του ταλέντου, έτσι μπορεί να βελτιωθεί η ανθρώπινη φυλή.

Αλλά ποιος θα θυμόταν σήμερα τον Τσιολκόβσκι, αν αυτός ασχολούταν μόνο με εκκεντρικότητες και ερασιτεχνική φιλοσοφία; Αυτός ανέπτυξε ορισμένες πραγματικά θεμελιώδεις ιδέες, όπως τον τεχνητό δορυφόρο της Γης, τον πύραυλο που αποτελείται από πολλά μέρη (ορόφους), τον πυρηνικό κινητήρα…

Και το εκπληκτικό είναι ότι όλα αυτά από το μηδέν. Καμία επιστημονική βάση, καμία ελπίδα να εφαρμόσει αυτές τις ιδέες. Συντρίβονταν το ένα μετά το άλλο τα πρώτα αεροπλάνα, αλλά αυτός έγραφε:
«Είμαι σίγουρος ότι τα διαπλανητικά ταξίδια θα γίνουν πραγματικότητα. Οι ήρωες και οι τολμηροί θα ανοίξουν τους πρώτους εναέριους δρόμους: Γη – τροχιά της Σελήνης, Γη – τροχιά του Άρη. Και στη συνέχεια: Μόσχα – Σελήνη, Καλούγκα – Άρης…».

Άνθρωπος και σύμπαν, ένα

Ο Τσιολκόβσκι κάποτε εκμυστηρεύτηκε στους μαθητές του ότι συνομιλεί με τους αγγέλους. Οι άγγελοι, σύμφωνα με τη θεωρία του, είναι ανώτερα νοήμονα όντα, πολύ πιο άρτια απ’ ότι οι άνθρωποι.

Μάλιστα, οι άνθρωποι στο μέλλον θα πρέπει να μετατραπούν σε αγγέλους. Θα φτάσει η μέρα που η ανθρωπότητα θα συγχωνευθεί με το σύμπαν, θα γίνει αθάνατη και θα μετασχηματιστεί σε κοσμική ενέργεια.

Έκανε βόλτες στους δρόμους της Καλούγκα και συχνά η όψη του έδειχνε πως δεν έχει καμιά επαφή με την πραγματικότητα. Μερικές φορές καθόταν στη γη ακουμπώντας την πλάτη στον κορμό ενός δέντρου… Από μια άποψη, έμοιαζε με έναν αγγελιαφόρο από άλλους κόσμους. Ή με άνθρωπο από το μέλλον ο οποίος από λάθος βρέθηκε στη Ρωσία της δεκαετίας του 1920.

Μετά θάνατον άρχισαν να τον αποκαλούν πατέρα της σοβιετικής αστροναυτικής. Τις ιδέες του τις χρησιμοποίησε ο μεγάλος σχεδιαστής Σεργκέι Κορολιόφ. Αυτός βέβαια, θα τα κατάφερνε και χωρίς τον Τσιολκόβσκι.

Όλοι οι υπολογισμοί πραγματοποιήθηκαν από τους επιστήμονες ξανά. Αυτοί όμως ήταν επιστήμονες, και αυτός ονειροπόλος. Επιστήμονες υπάρχουν πολλοί, ιδιοφυείς οραματιστές πολύ ελάχιστοι.

Εκείνοι, που να μπορούν να μιλούν με τους αγγέλους στη γλώσσα τους.

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Προφητεία Albert Pike 1871: «Ο 3ος Παγκόσμιος πόλεμος θα γίνει για να επικρατήσει η Νέα Τάξη»

Προφητεία Albert Pike 1871: «Ο 3ος Παγκόσμιος πόλεμος θα γίνει για να επικρατήσει η Νέα Τάξη»

Μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο χώρο της μασονίας, ο Άλμπερτ Πάικ το 1871, προβλέποντας με ακρίβεια τους δύο πρώτους παγκοσμίους πολέμους, είχε...
γράψει πως «ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος θα ξεκινήσει στη Μέση Ανατολή ανάμεσα στους μουσουλμάνους και τους Εβραίους και θα φέρει τον βιβλικό Αρμαγεδώνα…»

Εκατόν σαράντα (περίπου) χρόνια μετά, τα γραφόμενα του μασόνου ηγέτη αποδεικνύονται σχεδόν προφητικά(!), αφού η ραγδαία κλιμάκωση της έντασης που υπάρχει μεταξύ Ανατολής και Δύσης φαίνεται να οδηγεί σε μία ολική σύγκρουση, η οποία θα σημάνει το τέλος των παραδοσιακών θρησκειών και την τελική εγκαθίδρυση της Νέας Τάξης Πραγμάτων…


Σύμφωνα με τις θεωρίες συνωμοσίας(η αλήθειας;), υπάρχει μία επιστολή στη βιβλιοθήκη του Βρετανικού Μουσείου του Λονδίνου, η οποία κάνει λόγο για τρεις παγκόσμιους πολέμους, το τέλος των οποίων θα εγκαθιδρύσει τη Νέα Παγκόσμια Τάξη. Την επιστολή είχε γράψει ο Άλμπερτ Πάϊκ, ηγέτης της αμερικανικής Μασονίας, στον Τζουζέπε Ματσίνι, επικεφαλής της ευρωπαϊκής Μασονίας, στις 15 Αυγούστου του 1871. Ο Πάικ, πέρα από τέκτοντας ήταν ιλλουμινάτι, αλλά και δημιουργός μίας σέκτας που πίστευε στον Εωσφόρο, με το όνομα «Τάγμα του Παλλάδιου»…

Σχετικά με την αυθεντικότητα της επιστολής, έχει ξεσπάσει μεγάλη διαμάχη μεταξύ συγγραφέων και ιστορικών, η οποία έχει μεταφερθεί και στο αμερικανικό διαδίκτυο, σε πολλά site και forum. Το περιεχόμενο όμως της επιστολής ανέφερε χαρακτηριστικά «Ο Α’ παγκόσμιος πόλεμος πρέπει να έρθει προκειμένου να επιτρέψει στους ιλλουμινάτους να ανατρέψουν τους Τσάρους στην Ρωσία και να καταστήσουν την χώρα ένα φρούριο του αθεϊστικού κομμουνισμού…

Ο Β’ Παγκόσμιος θα επιτρέψει στους Σιωνιστές να οικοδομήσουν το κράτος του Ισραήλ στην Παλαιστίνη και, ταυτόχρονα, θα ισχυροποιήσει τους κομμουνιστές τόσο, ώστε να καταλάβουν την Ευρώπη (τελικά κατέλαβαν την μισή)… Ο Γ’ Παγκόσμιος θα γίνει στη Μέση Ανατολή ανάμεσα στους μουσουλμάνους και στους εβραίους και θα φέρει τον βιβλικό Αρμαγεδώνα…» Ο Πάικ θεωρεί τις συνέπειες του Γ’ παγκοσμίου Πολέμου καταλυτικές, ενώ οι άνθρωποι που θα γλυτώσουν από την αιματοχυσία που θα προκαλέσουν οι χριστιανοί, οι μουσουλμάνοι και οι αθεϊστές, θα αντιδράσουν απέναντι σε αυτές τις θρησκείες και ιδεολογίες.

Θα είναι έτοιμοι τότε να δεχτούν την παγκόσμια εκδήλωση της θρησκείας του Εωσφόρου. Θα εγκαθιδρυθεί η Νέα Παγκόσμια Τάξη και θα επικρατήσει η θρησκεία του Εωσφόρου και της λογικής. Μία σειρά από συγγραφείς, όπως η Κονστάνς Κάμπεϋ, ο Τεξ Μαρς, ο Ταλ Μπρουκ, ο Γουίλιαμ Στιλ, ο Ράνταλ Μπαέρ, ο Γουίλιαμ Γκάι Καρ,, αλλά και ο Ντέιβιντ Άικ, υποστηρίζουν πως οι Ελίτ, ήδη από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης και παλαιότερα, επεξεργάζονται ένα σχέδιο κυριαρχίας στον πλανήτη, δημιουργώντας την δική τους παγκόσμια κυβέρνηση, με τον κωδικό όρο Νέα Παγκόσμια Τάξη.

Ωστόσο, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα, καθώς μία άλλη μερίδα –κυρίως αποκρυφιστών- συγγραφέων θεωρεί ότι ως τελικό αποτέλεσμα της επερχόμενης παγκόσμιας σύγκρουσης δεν θα είναι η ζοφερή επικράτηση των Ελίτ, αλλά η καθιέρωση μίας Νέας Εποχής που θα σηματοδοτεί την πνευματική ανάπτυξη και την ευημερία όλης της ανθρωπότητας, το περίφημο New Age. Πρόκειται για ένα ακμάζον κίνημα, που όμως οι επικριτές του –κυρίως χριστιανοί φονταμενταλιστές- θεωρούν με τη σειρά τους ως «θρησκεία του Εωσφόρου»,αυτήν ακριβώς που ο Πάικ είχε πει πως θα κυριαρχήσει μετά τη λήξη ενός Γ’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Όπως και να έχει όμως, όλοι συμφωνούν πως μία μεγάλη παγκόσμια κρίση θα φέρει την ανθρωπότητα στα όρια της απόγνωσης –ένας Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο οποίος ενδέχεται να καταλήξει σε έναν πυρηνικό Αρμαγεδώνα. Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό είναι ότι, αυτή τη στιγμή, στις ΗΠΑ ακμάζει και μία χριστιανική σέκτα παίζοντας σημαντικότατο ρόλο. Στην Αμερική του σήμερα, ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού –περίπου 40 με 50 εκατομμύρια- δηλώνουν αναγεννημένοι (newborn) χριστιανοί…

Αυτοί οι φονταμενταλιστές, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγεται και ο πρώην αμερικανός πρόεδρος Τζωρτζ Μπους, παρουσιάζονται να έχουν μία εμμονή με την Αποκάλυψη. Ούτε λίγο ούτε πολύ, πιστεύουν ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος πρέπει να έρθει, ώστε οι ίδιοι να μπορέσουν, πριν συμβούν οι μεγάλες δοκιμασίες, να αναληφθούν στα σύννεφα(!) όπου θα τους παραλάβουν άγγελοι(!). Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι νεοεποχίτες ψηφίζουν δημοκρατικούς (θεωρούν «δικό» τους άνθρωπο τον Αλ Γκορ), ενώ οι newborns, ρεμπουμπλικάνους.


Και πράγματι, ένα μεγάλο μέρος αυτών των ανθρώπων πιστεύει στη θεωρία της «Αρπαγής των Πιστών». Μία τέτοια αντίληψη, σε συνδυασμό με τα θερμά κηρύγματα των τηλε-ευαγγελιστών που τους κατευθύνουν, τους οδηγεί στην υποστήριξη του Ισραήλ στον αγώνα εναντίον των Αράβων, αφού θεωρούν ότι το Ισραήλ πρέπει να εκδιώξει τους Παλαιστινίους για να εκπληρωθούν οι προφητείες. Είναι φανερό ότι η εμφάνιση των τηλε-ευαγγελιστών και η δημιουργία αυτής της μεγάλης ψύχωσης σε ένα σημαντικό κομμάτι του αμερικανικού λαού, δεν είναι διόλου τυχαία.


Με αυτόν τον τρόπο, έχει εξασφαλιστεί η τυφλή συγκατάθεση ενός μεγάλου μέρους των αμερικανών πολιτών για κάθε ενέργεια εναντίον των Αράβων, για κάθε ενέργεια που μπορεί να φέρει πιο κοντά τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο!


Το θέμα του Παγκόσμιου Μονάρχη, ο οποίος θα είναι κατά πολλούς ο Αντίχριστος, απασχολεί πολλά χρόνια τους ερευνητές για το πως θα τον επιβάλλουν. Ιστορικά η επιβολή ολοκληρωτικών καθεστώτων πραγματοποιείται σε εποχές Απόλυτου Χάους.

 Δυστυχώς ο Πλανήτης για πρώτη φορά ζει και Περίοδο Απόλυτου Χάους, αλλά και είναι όλα τα μέρη του απολύτως συνδεδεμένα το ένα με το άλλο, πράγμα ποου σημαίνει ότι δεν θα μείνει καμμιά χώρα όρθια για να αντισταθεί στην επέλαση της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Αυτό στο παρελθόν δεν υπήρχε, μια καταστροφή στην Ισπανία, δεν επηρρέαζε τη Νέα Ζηλανδία, τώρα όμως λόγω της "φανταστικής" μη αντιστιχούσας στην πραγματικότητα οικονομίας, όλοι μπορούν να εξαϋλωθούν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.


Για να αντιδράσουμε σε αυτό πρέπει να αποκτήσουμε κοινωνική συνείδηση, και να νοιαστούμε ο εις για τον άλλο (κάτι που η τηλεόραση παγκόσμια φρόντισε να χαθεί,κάνοντας τους ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους βλέποντας απίστευτες γελοιότητες), και όλοι μας να αποκτήσουμε πραγματικές δεξιότητες (καλλιέργεια τροφής, πραγματική μόρφωση, χειρωνακτικές δεξιότητες) χρήσιμες για την επιβίωση, και όχι δεξιότητες γραφείου (κατεξοχήν φανταστική οικονομία, αν κοπεί το ρεύμα δεν θα χρησιμεύουμε ΤΙΠΟΤΑ).


Μόνο έτσι η Νέα Τάξη δεν θα μπορεί να μας εκβιάζει, όπως κάνει γιατί γνωρίζει ότι είμαστε όλοι ΜΟΝΟΙ (κλεισμένοι στα χρυσά κλουβιά μας) και ΑΧΡΗΣΤΟΙ να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό, γιατί φρόντισαν να μας κάνουν έτσι.

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΟΕ ΚΑΙ ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ (ΑΠΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΩΣ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΟΕ ΚΑΙ ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ (ΑΠΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΩΣ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ)

Share Button
Μετά τα επιτυχημένα εισαγωγικά μαθήματά μας, το ανοιχτό πανεπιστήμιο του ΕΟΕ και του ΙΕΚ Δέλτα σας παρουσιάζει το πρόγραμμα της πρώτης ενότητας, Δια έρευνας μάθηση:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ
18:15 ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ – ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ Α. ΣΤΑΜΟΥΛΑ
19:30 ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ Ε. ΚΟΥΚΟΥΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ
18:15 ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ – ΓΑΛΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ Α. ΣΤΑΜΟΥΛΑ
19:30 ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΡΑΟΥΚΑΝΟΙ ΜΕ ΤΗΝ Ε. ΚΟΥΚΟΥΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ
18:15 ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΣΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΜΕ ΤΟΝ Α. ΣΤΑΜΟΥΛΑ
19:30 ΙΣΤΟΡΙΑ – ΕΤΡΟΥΣΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ Ε. ΚΟΥΚΟΥΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
18:15 ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ – ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΡΗΞΗ-ΜΕΛΑΝΕΣ ΟΠΕΣ-ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΜΕ ΤΟΝ Α. ΣΤΑΜΟΥΛΑ
19:30 ΙΣΤΟΡΙΑ – ΓΑΛΑΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ Ε. ΚΟΥΚΟΥΡΑ
Πληροφορίες:Στα 2313 022-040 και 2421 402-239.

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Το παράπονο του Οδυσσέα Ελύτη Οδυσσέας Ελύτης 1911 - 1996

Σοφά λόγια που όμως δεν τα σκεπτόμαστε στο διάβα της ,πράγματι,μικρής
και μοναδικής μας ζωής

Το παράπονο του Οδυσσέα Ελύτη
Οδυσσέας Ελύτης
1911 - 1996
  Αναρωτιέμαι μερικές φορές:
Είμαι εγώ που σκέφτομαι καθημερινά, πως η ζωή μου είναι μία;
Όλοι οι υπόλοιποι το ξεχνούν; Ή πιστεύουν πως θα έχουν κι άλλες,
πολλές ζωές, για να κερδίσουν τον χρόνο που σπαταλούν;
Ν' αντικρίζεις τη ζωή με μούτρα.
Να περιμένεις την Παρασκευή που θα φέρει το Σάββατο και την Κυριακή
για να ζήσεις.
Κι ύστερα να μη φτάνει ούτε κι αυτό, να χρειάζεται να περιμένεις τις διακοπές.
Και μετά ούτε κι αυτές να είναι αρκετές.
Να περιμένεις μεγάλες στιγμές.
Να μην τις επιδιώκεις, να τις περιμένεις.
Κι ύστερα να λες πως είσαι άτυχος και πως η ζωή ήταν άδικη μαζί σου.

Και να μη βλέπεις ,πως ακριβώς δίπλα σου συμβαίνουν αληθινές δυστυχίες
που η ζωή κλήρωσε σε άλλους ανθρώπους.
Σ' εκείνους που δεν το βάζουν κάτω και αγωνίζονται.
Και να μην μαθαίνεις από το μάθημά τους.
Και να μη νιώθεις καμία φορά ευλογημένος που μπορείς να χαίρεσαι τρία
πράγματα στη ζωή σου, την καλή υγεία, δυο φίλους, μια αγάπη, μια
δουλειά, μια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δημιουργείς,
ότι έχει λόγο η ύπαρξή σου.
Να κλαίγεσαι που δεν έχεις πολλά.
Που κι αν τα είχες, θα ήθελες περισσότερα.
Να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα και να μην ακούς. Να μαζεύεις λύπες και
απελπισίες, να ξυπνάς κάθε μέρα ακόμη πιο βαρύς.
Λες και ο χρόνος σου είναι απεριόριστος.
Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση σου.
Κάθε μέρα αποτυγχάνω.
Γιατί αγαπάω εκείνους που αγαπούν τη ζωή.
Και που η λύπη τους είναι η δύναμή τους.
Που κοιτάζουν με μάτια άδολα και αθώα, ακόμα κι αν πέρασε ο χρόνος
αδυσώπητος από πάνω τους.
Που γνωρίζουν ότι δεν τα ξέρουν όλα, γιατί δεν μαθαίνονται όλα.
Που στύβουν το λίγο και βγάζουν το πολύ.
Για τους εαυτούς τους και για όσους αγαπούν.
Και δεν κουράζονται να αναζητούν την ομορφιά στην κάθε μέρα, στα
χαμόγελα των ανθρώπων, στα χάδια των ζώων, σε μια ασπρόμαυρη
φωτογραφία, σε μια πολύχρωμη μπουγάδα.
Όσο κι αν κανείς προσέχει όσο κι αν το κυνηγά πάντα, πάντα θα 'ναι
αργά δεύτερη ζωή δεν έχει.

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Ο κύκλος του 99


Ο κύκλος του 99

Ζούσε κάποτε, πριν πολλά χρόνια, ένας βασιλιάς πολύ θλιμμένος που είχε έναν υπηρέτη χαρούμενο και αισιόδοξο. Κάθε πρωί ξυπνούσε τον βασιλιά πηγαίνοντας του το πρόγευμα, τραγουδούσε χαρούμενα στιχάκια, του έκανε αστείους μορφασμούς. Στο κεφάτο πρόσωπό του υπήρχε πάντα ένα μεγάλο φωτεινό χαμόγελο, αλλά και όλη του η ζωή ήταν ήρεμη και ευτυχισμένη.
Κάποια μέρα ο βασιλιάς δεν άντεξε και τον ρώτησε:
- Ποιό είναι το μυστικό σου;
- Ποιό μυστικό Μεγαλειότατε;
- Μην κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Ποιό είναι το μυστικό της χαράς σου. Λέγε γρήγορα.
- Μα…δεν υπάρχει μυστικό Μεγαλειότατε.
- Πως τολμάς να λες ψέμματα σ´εμένα. Έχω κόψει κεφάλια για πολύ μικρότερες προσβολές, από ένα ψέμα.
- Πιστέψτε με Μεγαλειότατε, σας παρακαλώ, δεν σας κρύβω τίποτα. Δεν υπάρχει κανένα μυστικό.
- Και πως τα καταφέρνεις βρε ανόητε και είσαι όλη την μέρα τόσο κεφάτος; Σε έχω παρακολουθήσει, σε βλέπω. Ολο χαχαχού και αστεία είσαι.
- Μα Μεγαλειότατε, η ζωή ήταν τόσο γενναιόδωρη μαζί μου. Η Λαμπροσύνη σας με τιμά και με έχει στην υπηρεσία της. Με την γυναίκα μου και τα παιδιά μου μένουμε σ´ένα ωραίο σπίτι που μας παραχώρησε το παλάτι. Μας προσφέρετε ρούχα και τροφή για όλους μας, δωρεάν εκπαίδευση στα παιδιά μου, επί πλέον δε, η Μεγαλειότητα σας μου πληρώνει και ένα μικρό μηνιαίο επίδομα, που ικανοποιεί τις μικροεπιθυμίες μας. Πως να μην είμαι ευτυχισμένος;
- Άκου, ηλίθιες δικαιολογίες εχω χορτάσει από τους συμβούλους μου. Αν δεν μου πεις το μυστικό της χαράς σου, η υπομονή μου θα εξαντληθεί και μαζί της και το κεφάλι στους ώμους σου. Είναι αδύνατον να είναι κάποιος ευτυχισμένος με αυτά που μου παρέθεσες.
- Μα Βασιλιά μου σας παρακαλώ πιστέψτε με. Δεν σας κρύβω κάτι. Πως θα μπορούσα άλλωστε. Δεν υπάρχει μυστικό.
- Χάσου από μπροστά μου ηλίθιε, πριν φωνάξω το δήμιο. Γελοίε. Καραγκιόζη.
Ο υπηρέτης χαμογέλασε, έκανε μια βαθειά υπόκλιση, και βγήκε από το δωμάτιο. Τον βασιλιά όμως, δεν τον χωρούσε ο τόπος. Του φαινόταν τόσο παράλογο ο βαλές του να είναι τόσο ευτυχισμένος, ζώντας σε δανεικό σπίτι, τρώγοντας από τα περισσεύματα των αυλικών, φορώντας ρούχα από δεύτερο χέρι. Αφού κατάφερε κάπως να ηρεμήσει, φώναξε τον πιο σοφό σύμβουλό του και του διηγήθηκε την συζήτηση και την απορία του.
- Πες μου γέροντα, γιατί ο άνθρωπος αυτός είναι ευτυχισμένος;
- Α, Μεγαλειότατε, επειδή προφανώς βρίσκεται έξω από τον κύκλο.
- Έξω από που;
- Μα από τον κύκλο.
- Γι’ αυτό είναι ευτυχισμένος;
- Όχι μεγαλειότατε, γι αυτό δεν είναι δυστυχισμένος.
-Δεν καταλαβαίνω γέροντα. Δηλαδή όποιος είναι στον κύκλο είναι δυστυχής; Εγώ είμαι δυστυχής διότι είμαι μέσα στον κύκλο;
- Ακριβώς βασιλιά μου.
- Και πως βγήκε;
- Δεν μπήκε ποτέ.
- Βάλθηκες να με τρελλάνεις κι εσύ γέροντα. Τι στην οργή κύκλος είναι αυτός και γιατί μας προκαλεί θλίψη;
- Είναι ο κύκλος του ενενήντα εννέα.
- Και πως λειτουργεί αυτός ο διαολόκυκλος;
- Μεγαλειότατε είναι δύσκολο να σας τον εξηγήσω με λόγια, μπορώ όμως να σας τον δείξω στην πράξη.
- Δηλαδή τι θα κάνεις;

- Αν μου επιτρέψετε θα βάλω τον υπηρέτη σας στον κύκλο.
- Πως δηλαδή, θα τον σπρώξεις; είπε ο βασιλιάς κοροιδευτικά.
- Δεν θα χρειαστεί βασιλιά μου. Αν βρει την ευκαιρία θα μπει μόνος του.
- Και καλά, όταν μπεί δεν θα δει ότι αυτό τον έκανε δυστυχισμένο, ώστε να βγεί κατ´ευθείαν;
- Θα το αντιληφθεί, αλλά δεν θα θέλει να φύγει.
- Δηλαδή μου λες ότι θα καταλάβει πως αν μπει στον κύκλο θα δυστυχήσει, αλλά παρ´όλα αυτά θα μπεί οικιοθελώς και δεν πρόκειται να ξαναβγεί;
- Ακριβώς Μεγαλειότατε. Κανένας δεν θέλει να βγεί από τον κύκλο του ενενήντα εννέα. Οσο και αν τον κάνει δυστυχισμένο. Θα μάθεις λοιπόν πως λειτουργεί ο κύκλος, αλλά εσύ θα χάσεις έναν εξαίρετο υπηρέτη και το παλάτι έναν χαρούμενο άνθρωπο.
- Δεν με νοιάζει. Τι πρέπει να κάνουμε; Πότε ξεκινάμε;
- Σήμερα το βράδυ βασιλιά μου. Θα περάσω να σε πάρω. Θα έχεις ετοιμάσει ένα σακί με ενενήνταεννέα φλουριά. Ούτε ένα περισσότερο, ούτε ένα λιγότερο.
Πράγματι, την νύχτα ο σοφός πέρασε να πάρει τον βασιλιά. Πήγαν μαζί στο σπιτάκι του υπηρέτη, στην άκρη της αυλής του παλατιού, κρύφτηκαν και περίμεναν να ξημερώσει. Μόλις αχνοφέγγισε και άναψε στο δωμάτιο ένα κερί, ο σοφός έβαλε στο σακούλι ένα μήνυμα που έλεγε:
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΣΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΑΠΟΛΑΥΣΕ ΤΟΝ. ΜΗΝ ΠΕΙΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΩΣ ΤΟΝ ΒΡΗΚΕΣ.
Έδεσε το σακί στην πόρτα του υπηρέτη, χτύπησε δυό φορές και έτρεξε να ξανακρυφτεί. Οταν υπηρέτης βγήκε ξαφνιασμένος, ο βασιλιάς παρακολουθούσε πίσω από έναν θάμνο. Τον είδε να διαβάζει το μήνυμα και να ανοίγει το πουγγί. Είδε την έκπληξη στο πρόσωπό του, το αρχικό φόβο, την καχύποπτη, ερευνητική ματιά μήπως ήταν κανένας τριγύρω. Τον είδε να σφίγγει το πουγκί στην αγκαλιά του, να ανοίγει το πουκάμισο και να το βάζει στο στήθος του, να χώνεται γρήγορα σπίτι του. Μόλις άκουσαν την κλειδαριά να διπλοαμπαρώνει, ο βασιλιάς με τον σοφό πλησίασαν στο παράθυρο για να κατακοπεύσουν. Ο υπηρέτης είχε ρίξει στο πάτωμα τα πιατικά που ήσαν στο τραπέζι, αφήνοντας μόνο το κερί. Καθισμένος σε μια καρέκλα άδειαζε το περιεχόμενο.Τα μάτια ήταν γουρλωμένα, κόντευαν να βγουν έξω από τις κόγχες.
Ηταν φανερό δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε. Ενα βουνό από χρυσά φλουριά. Ενας θησαυρός. Όλος δικός του. Αυτός που δεν είχε ποτέ ως τώρα στην ζωή ακουμπήσει έστω ένα χρυσό φλουρί, τώρα είχε ένα μικρό βουνό από αυτά. Δικά του. Άρχισε να τα χαζεύει και να τα κάνει στίβες. Τα κοίταζε πως άστραφταν στο φως του κεριού και χαζογελούσε. Τα συγκέντρωνε, τα σκόρπιζε για να ακούει το κουδούνισμά τους. Και όλο χαμογελούσε. Παίζοντας άρχισε να τοποθετεί σε στίβες των δέκα. Μια δεκάδα, δύο δεκάδες, τρείς, τέσσερις, πεντε, έξι…Ταυτόχρονα έκανε και το άθροισμα. Πενήντα, εξήντα, εβδομήντα, ογδόντα, ενενήντα, εκατ…που είναι το τελευταίο; Ξαναμετρά μία μία τις στίβες να βρεί το λάθος, τίποτα. Τα στήνει σε κολώνες, την μία δίπλα στην άλλη, μήπως κάποια προεξέχει…Τίποτα. Η τελευταία κολώνα ελλειματική. Μόνο εννέα φλουριά. Κοιτάζει ερευνητικά το τραπέζι, σηκώνει το κερί, γυρίζει το μέσα έξω στο σακκούλι…Τίποτα. Γονατίζει και αρχίζει να ψάχνει στο πάτωμα.Δεν μπορεί τα φλουριά ΕΠΡΕΠΕ να είναι εκατό.
-Δεν είναι δυνατόν, μονολογούσε όσο έψαχνε. Κάπου πρέπει να μου έπεσε…κάπου πρέπει να είναι. Με λήστεψαν! Αλήτες! Κερατάδες! Με κλέψανε!
Γονατισμένος κοιτούσε πάνω στο τραπέζι, έβλεπε τις κολώνες με τα φλουριά και αισθανόταν πως κάτι του είχε διαφύγει. Δεν μπορεί, κάπου έκανε λάθος. Αδύνατον η μία κολώνα να είναι κουτσή. Αλλά το φλουρί που έλειπε, πουθενά. Τελικά σαν να το πήρε απόφαση. Ενενηντα εννέα φλουριά, είναι πολλά λεφτά…συλλογίστηκε. Μπορώ να ζήσω την υπόλοιπη ζωή σαν άρχοντας…συνέχισε. Αλλά δεν είναι στρογγυλός αριθμός, ρε γαμώτο. Το εκατό, μάλιστα, είναι στρογγυλός αριθμός. Τώρα μου λείπει ένα. Ο βασιλιάς και ο σοφός σύμβουλος κοιτούσαν από το παράθυρο. Το πρόσωπο του υπηρέτη δεν ήταν το ίδιο. Ηταν σκεπτικός, σκυθρωπός με χείλη στενά, τραβηγμένα. Με μάτια μισόκλειστα έξυνε το κεφάλι του.Κάτι σκεπτόταν. Μάζεψε τα φλουριά στο σακκούλι και κοιτάζοντας καχύποπτα ολόγυρα, το έκρυψε προσεκτικά, όσο πιο αθόρυβα μπορούσε πίσω από ένα σωρό καυσόξυλα. Υστερα πήρε χαρτί και μολύβι και κάθισε να κάνει λογαριασμούς.

- Πόσο καιρό πρέπει να κάνω οικονομίες, ώστε να αποκτήσω και το εκατοστό φλουρί;
Ο υπηρέτης μιλούσε μόνος, παραμιλούσε ασυναίσθητα.
- Θα βρώ και δεύτερη δουλειά, θα δουλέψω σκληρά για ένα διάστημα, μέχρι να το κερδίσω. Μετά όμως μεγάλε…άραγμα. Ναι, με εκατό φλουριά, μπορεί ένας άνθρωπος να μην δουλεύει. Μπορεί να ζει δίχως σκοτούρες. Είσαι πλούσιος! Είσαι άρχοντας! Δεν υπάρχει λόγος να δουλεύεις. αγόρι μου!
Τελείωσε τους υπολογισμούς του. Αν δούλευε σκληρά κι έβαζε στην άκρη όλο το μηνιάτικο του και ότι έξτρα χρήματα έπαιρνε, σε πέντε το πολύ έξι χρόνια θα μπορούσε να αγοράσει ένα χρυσό φλουρί.
- Έξι χρόνια είναι πάρα πολλά, μονολόγησε. Θα μπορούσα όμως να βάλω και την γυναίκα μου να δουλέψει. Κάποια δουλειά θα βρεί να κάνει στην πολιτεία. Θα μπορούσε να καθαρίζει σπίτια. Αλλά κι εγώ, πέντε η ώρα τελειώνω από το παλάτι. Μπορώ να κάνω το βοηθό σε κανένα μάστορα, δυό τρεις ώρες μέχρι να νυχτώσει.

Ξαναπιάνει το μολύβι και αρχίζει πάλι τους υπολογισμούς. Με την έξτρα δουλειά τη δική του και την συνεισφορά της γυναίκας του θα μάζευε τα χρήματα για το φλουρί σε τρία χρόνια. Εξακολουθούσε να είναι πολύς, πολύς καιρός.
- Ισως θα μπορούσαμε να κάνουμε και κάποιες οικονομίες. Να πουλήσουμε ας πούμε λίγο από το φαγητό. Ετσι κι αλλιώς το πολύ φαί, κακό κάνει. Ασε που μια και είναι τζάμπα, τό' χουμε παρακάνει. Και τα χειμωνιάτικα παπούτσια. Τι χρειάζονται; Μπαίνει η Ανοιξη. Ερχονται ζέστες. Και τα επανωφόρια μπορώ να το πουλήσω. Να πουλήσω… Να πουλήσω… Πρέπει να γίνουν θυσίες. Άλλωστε θα πιάσουν τόπο. Σε δυό χρονάκια το πολύ θα αγοράσουμε το φλουρί που μας λείπει και μετά… ποιός μας πιάνει μετά. Θα είμαστε πλούσιοι. Οτι μας γιαλίζει θα το αγοράζουμε. Αυτό είναι. Δύο χρόνια στο τούνελ και μετά…
Ο βασιλιάς και ο σύμβουλος γύρισαν στο παλάτι.
Ο υπηρέτης είχε μπεί στον κύκλο του ενενήντα εννέα.
Τους μήνες που ακολούθησαν, ο υπηρέτης έβαλε σε εφαρμογή τα σχέδια που είχε αποφασίσει εκείνο το πρωινό. Δούλευε πολύ, κουραζόταν, κακοκοιμόταν, αλλά επέμενε στην απόφασή του. Ενα πρωινό, μπήκε με το πρωινό στο δωμάτιο του βασιλιά, αργός, κακόκεφος, αμίλητος, όπως συνήθιζε τελευταία.
- Μα καλά, τί έπαθες εσύ; ρωτά τάχα ανήξερος ο βασιλιάς.

- Μια χαρά είμαι Μεγαλειότατε. Θέλετε τίποτε άλλο;
- Μέρες έχω να σ´ακούσω να τραγουδάς. Σου συμβαίνει κάτι;
- Αν δεν κάνω λάθος, η δουλειά μου είναι σας
σερβίρω και να σας βοηθώ να ντυθείτε. Δεν κάνω τη δουλειά μου; Την κάνω και μάλιστα άψογα, συνέχισε. Δεν με προσλάβατε για γελωτοποιό ούτε για τραγουδιστή.

Μετά από μερικούς μήνες, ο βασιλιάς έδιωξε τον υπηρέτη από το παλάτι. Δεν είναι ευχάριστο να περιβάλλεσαι από κακόκεφους, μουρτζούφληδες υπαλλήλους.
Ο ασπρομάλλης ψυχαναλυτής έκανε μια παύση και κοίταξε προσεκτικά τον ασθενή του. Προσπάθησε να διαβάσει τα συναισθήματα από την ιστορία στο πρόσωπό του. Ανακάθησε στην πολυθρόνα του, πήρε το ποτήρι δίπλα του και ρούφηξε μια μεγάλη γουλιά σακέ. Καθάρισε την φωνή του και συνέχισε:

- Βλέπεις Ντεμιάν, εσύ, εγώ και όλοι μας έχουμε εκπαιδευθεί σ´αυτήν την ηλίθια ιδεολογία. Πάντοτε κάτι μας λείπει για να νιώσουμε ικανοποιημένοι, και δυστυχώς μόνο αν είσαι ικανοποιημένος μπορείς να απολαύσεις όσα έχεις.
Γι αυτό, μάθαμε πως τάχα η ευτυχία θα έλθει όταν ολοκληρώσουμε αυτό που μας λείπει… Και επειδή πάντα κάτι λείπει, ξαναγυρίζουμε στην αρχή και δεν απολαμβάνουμε ποτέ την ζωή…Τι θα συνέβαινε όμως, αν η φώτιση ερχόταν στις ζωές μας και αντιλαμβανόμαστε, έτσι ξαφνικά, ότι τα ενενηντα εννιά φλουριά μας είναι το 100% του θησαυρού; Οτι δεν μας λείπει τίποτα, κανένας δεν μας έκλεψε τίποτα, το εκατό δεν είναι καθόλου πιο στρογγυλός αριθμός από το ενενηντα εννιά; Οτι αυτό, είναι μόνο μια παγίδα, ένα καρότο που έβαλαν μπροστά μας, για να είμαστε βλάκες, για να σέρνουμε το κάρο, κουρασμένοι, κακόκεφοι, δυστυχείς και συμβιβασμένοι; Μια παγίδα για να μην σταματήσουμε ποτέ να σπρώχνουμε και να μείνουν όλα όπως έχουν. Αιωνίως τα ίδια. Πόσα θα άλλαζαν αν μπορούσαμε να απολαύσουμε τους θησαυρούς μας, έτσι ακριβώς όπως είναι. Ετσι ακριβώς όπως τους κατέχουμε. Προσοχή όμως Ντεμιάν. Το να παραδεχτείς ότι το ενενηνταεννιά είναι ο θησαυρός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψεις τους στόχους σου. Δεν σημαίνει άραγμα, συμβιβασμός με οτιδήποτε. Γιατί άλλο το να παραδέχεσαι, κι άλλο το να συμβιβάζεσαι.
ΠΗΓΗΟ κύκλος του 99

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

ΘΥΜΗΣΟΥ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ....





ΘΥΜΗΣΟΥ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ....

Για να λυτρωθείς από καταστάσεις 

τουπαρελθόντος που σου έχουν προκαλέσει πόνο η δυσαρέσκεια χρειάζεται να μάθεις να συγχωρείς. Πρώτα χρειάζεται να συγχωρήσεις τους ανθρώπους που σου δημιούργησαν εμπόδια, πόνο και θλίψη στο παρελθόν. Μπορεί να είναι γονείς σου, κάποιοι φίλοι, συγγενείς, δάσκαλοι, η οποιοσδήποτε υπονόμευσε η πρόσβαλλε την αυτοπεποίθηση σου με οποιονδήποτε τρόπο.
Οσο τραυματική κι ήταν η εμπειρία για να σταματήσεις να σηκώνεις το βάρος της είναι απαραίτητο να συγχωρήσεις όλους αυτούς τους ανθρώπους. Δεν είναι το πιό εύκολο πράγμα αλλά είναι ουσιαστικής σημασίας για να σταματήσεις να αναπαράγεις τα ίδια πρότυπα ξανά και ξανά. Οταν δεν συγχωρείς το συναίσθημα αυτό του παλιού τραύματος είναι ζωντανό και επειδή το συναίσθημα αυτό όπως και το κάθε συναίσθημα θέλει να βγεί έξω και να εκφραστεί έλκει στη ζωή σου ξανά και ξανά τις ίδιες καταστάσεις που θρέφουν τη συναισθηματική σου σαβούρα. Οσο δεν συγχωρείς δε βλάπτεις κανέναν άλλο παρά μόνο τον εαυτό σου τον οποίο αναγκάζεις να ζει συνεχώς τις τραυματικές εμπειρίες του χθες. Μπορείς με πολλούς τρόπους να συγχωρήσεις γράφοντας για παράδειγμα ένα γράμμα, η κάνοντας ένα τηλεφώνημα, η μιλώντας πρόσωπο με πρόσωπο με το άτομο που σε πλήγωσε, κάνε ότι χρειαστεί γιατί είναι σημαντικό να τακτοποιήσεις αυτό το θέμα μέσα σου. Κάνε ότι χρειαστεί και μετά απελευθέρωσε το.

Επίσης είναι σημαντικό να συγχωρήσεις τον εαυτό σου, να πάψεις να τον κατηγορείς, να κάνεις αρνητικές σκέψεις και να νοιώθεις ενοχές. Αν μπορείς κάτι να αλλάξεις κάνε το σήμερα κιόλας διαφορετικά απελευθέρωσε τον εαυτό σου από αυτό το βάρος και σταμάτα να τον αδικείς. Εκανες το καλύτερο που μπορούσες σύμφωνα με τις γνώσεις που είχες. Το ίδιο ισχύει και για τους γονείς σου, για τους φίλους σου για όλους.

Γέμισε με αγάπη το χώρο που υπήρχε θυμός, θλίψη, ενοχές, φόβος και η αίσθηση ότι αδικήθηκες. Πάρε την απόφαση να απελευθερωθείς από τις δυσαρέσκειες του παρελθόντος σήμερα κιόλας και θα δεις σιγά σιγά τη ζωή σου να μεταμορφώνεται και να γίνεται απλά μαγική.

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Aν ο πληθυσμός της γης ήταν... 100 άτομα


Aν ο πληθυσμός της γης ήταν... 100 άτομα

Μέρες εορτών και οι περισσότεροι σκέφτονται, αναρωτιούνται και 
εύχονται να βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση. Ισως,γιατί οι περισσότεροι 
θεωρούν πως οι ''ΆΛΛΟΙ" είναι καλύτερα. Υπάρχει ενα κείμενο που κυκλοφορεί 
χρόνια σε εκατοντάδες ιστότοπους και εμπεριέχει ενα ξεκάθαρο ηθικό δίδαγμα 
διαβάστε το....




Αν λοιπόν υποθετικά σε ολη τη Γη ήταν 100 άνθρωποι, με τις αναλογίες
 που υπάρχουν σήμερα, τότε: 30% θα ηταν λευκοί.


· 30% θα ήταν χριστιανοί.


· Οι 70 δεν θα γνώριζαν γραφή και ανάγνωση!


· Ένας μόνο θα είχε ηλεκτρονικό υπολογιστή.


· 6 άτομα θα κατείχαν το 59% του πλούτου της Γης.


· 70% δεν θα ήταν χριστιανοί.


· 57 θα ήταν ασιάτες


· 21 θα ήταν Ευρωπαίοι.


· 14 θα ήταν από τη βόρεια και τη νότια Αμερική.


· Μονο 8 θα ήταν Αφρικανοί.


· 6 άτομα θα ήταν από τις ΗΠΑ.


· 52 θα ήταν γυναίκες.

· 48 θα ήταν άνδρες.


· 11% θα ήταν ομοφυλόφιλοι.

· Το 80% του πληθυσμού θα ζούσε σε απαραδεκτες συνθηκες.

· Το 50% θα υπέφεραν από αποβιταμίνωση.

· Το 50% δεν θα είχε πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό.

· Ένας θα πέθαινε.


· Μια γυναίκα θα ήταν έγκυος.


· Ένας μόνο θα ηταν απόφοιτος ανώτερης σχολής.

Aν παρατηρήσουμε γενικά την κατάσταση θα συνειδητοποιήσουμε τα εξης:

- Αν ζεις σε ανεκτες συνθηκες εχεις το καθημερινο σου φαϊ και γνωριζεις αναγνωση και γραφη
 τοτε ανηκεις σε ένα 
εκλεκτο τμημα του πληθυσμου της γης.


- Αν εχεις ένα ηλεκτρονικο υπολογιστη τοτε προσδιοριζεσαι στην ελιτ των ανθρωπων.


- Αν ξυπνας το πρωι και εισαι υγιης τοτε εισαι πιο τυχερος από το 1 εκατομμυριο ανθρωπων
 που θα πεθανουν αυτή τη βδομαδα.


- Αν δεν εχεις την τραυματικη εμπειρια των πολεμων, της φυλακισης, των βασανιστηριων ή του 
λοιμου τοτε εισαι σε καλυτερη κατασταση από 500 εκατομμυρια ανθρωπους.


- Αν μπορεις να πηγαινεις στην εκκλησια σου ελευθερα χωρις τον κινδυνο της κακοποιησης ή 
της συλληψης τοτε εισαι τυχερος αφου περισσοτερα από 3 δισεκατομμυρια ανθρωπων δεν
 μπορουν να εκπληρωσουν τις θρησκευτικες τους υποχεωσεις.


- Αν εχεις τροφιμα στο ψυγειο σου, ρουχα κι ένα σπιτι, τοτε εισαι πλουσιοτερος από το 75% των ανθρωπων.


- Αν εχεις χρηματα στην τραπεζα ή στο πορτοφολι σου και μερικα ψιλα καπου στο σπιτι τοτε ανηκεις 
στο 8% του πληθυσμου της γης…


- Αν οι γονεις σου είναι ζωντανοι και παντρεμενοι τοτε εισαι ενας πολύ σπανιος ανθρωπος…


- Αν κρατας το κεφαλι σου ψηλα και αντιμετωπιζεις τη ζωη με ένα χαμογελο, ενδιαφερεσαι για τον
 συνανθρωπο σου, μπορεις να του κρατας το χερι του, να τον αγκαλιαζεις, να τον αγγιζεις τοτε εισαι
 ευλογημενος ανθρωπος…


ΠΗΓΗ : Περίεργα - PERIERGAA: Aν ο πληθυσμός της γης ήταν... 100 άτομα 

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ – ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ


ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ – ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ


Ο πολιτισμός μας μέρα με τη μέρα κλίνει μονοδιάστατα προς την τεχνολογική ανάπτυξη, αγνοώντας επικίνδυνα την πνευματική πρόοδο.
 Στους καιρούς μας είναι σαφής η επικράτηση της ύλης πάνω στο πνεύμα. Τα πνευματικά αγαθά συνεχώς εξοστρακίζονται από τις καθημερινές και αναγκαίες επιδιώξεις του ανθρώπου….
Οι υλικές αναζητήσεις είναι η μόνη ενασχόλησή του που τον ικανοποιεί.

Η τεχνολογία επέβαλε στον άνθρωπο έναν νέο τρόπο ζωής, έντονο, αγχώδη και μονότονο. Ταυτόχρονα του πέρασε το μήνυμα πως με τα αγαθά της θα τον έκανε ευτυχισμένο. Ο άνθρωπος δέχθηκε τη συνταγή αυτή και παγιδεύθηκε στο μονόδρομό της και μάλιστα έγινε ο δορυφόρος των ίδιων του των επιτευγμάτων. Στη συνέχεια, η επιλογή του αυτή έγινε η αιτία να αμφισβητηθεί ο παλιός τρόπος 
ζωής, η γνώση, η ανθρωπιά, οι προηγούμενες αξίες και οι θεσμοί της κοινωνικής ζωής. Γι’ αυτό και απορρίφθηκαν, χωρίς δυστυχώς όμως να αντικατασταθούν με κάτι καλύτερο, ει μη μόνον με τον πλούτο και την κοινωνική υπεροχή. Λέγω δυστυχώς, διότι τα υλικά αγαθά ικανοποιούν τον άνθρωπο, πρόσκαιρα όμως συνήθως. Γρήγορα σβήνει η χαρά απ’ την απόκτησή τους. Κι ας χρειάσθηκε πολύς χρόνος εργασίας, για να αποκτηθούν. Κι ας θυσιάσθηκε πολύς κόπος, κι ας φθάρηκε σημαντικά η ψυχοσωματική υγεία.
Το χρήμα και τα υλικά αγαθά δίνουν βέβαια δύναμη στον ανίσχυρο και μεγιστοποιούν τα μέγιστα τη δύναμη του ισχυρού. Τα αποτελέσματα της απόκτησής τους επισήμως είναι άμεσα και φανερά. Ένα κράτος, χρησιμοποιώντας διπλωματικά την τεχνολογία και τη δυνατότητα να ελέγχει τις πρώτες ύλες, αποκτά οικονομική και πολιτική εξουσία, που απλώνεται στο διεθνές επίπεδο. Επισήμως θεωρείται κράτος ισχυρό και πολιτισμένο. Από την άλλη, ο άνθρωπος που έχει χρήμα και υλικά αγαθά, αποκτά κύρος, εξουσία, όνομα και κοινωνική εκτίμηση. Επισήμως θεωρείται άνθρωπος ξεχωριστός, επιτυχημένος, καταξιωμένος, άνθρωπος δηλ. ευτυχισμένος. Ο άνθρωπος όμως του πλούτου και της εξουσίας δε σημαίνει πως αυτομάτως νοιώθει ψυχική πληρότητα και εσωτερική αρμονία • πως άγγιξε έστω τα χνάρια της ευτυχίας • πως ένοιωσε τους λόγους της ανθρώπινης ζωής. Τα υλικά αγαθά, βλέπετε, καταναλώνονται ικανοποιώντας πρόσκαιρα τον άνθρωπο, δεν του διαμορφώνουν όμως χαρακτήρα, δεν τον κάνουν να νοιώθει μέσα του μια διαρκή ηθική ικανοποίηση ούτε του δίνουν ευτυχία από μόνα τους, αλλά ούτε και απαντήσεις στα μεγάλα εσωτερικά θέματα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Σίγουρα έχουμε φτάσει σε μια δύσκολη καμπή της ζωής μας • να γυρίσουμε πίσω, αδιανόητο, να προχωρήσουμε μπροστά, όπως είμαστε, επικίνδυνο. Έχουμε όλοι μας λίγο-πολύ γευτεί το χειρότερο ναρκωτικό, τον ευδαιμονισμό. Η σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία έχει προβλέψει γι αυτό, όπως και για τόσα άλλα. Οι ανέσεις, η ραστώνη της ευζωΐας, ο υπερκαταναλωτισμός μάς έχουν αλλοτριώσει. Ξεχάσαμε την αποστολή μας, ξεχάσαμε το όνομά μας, δώσαμε στην έννοια “άνθρωπος” άλλη σημασία, όπως μας βολεύει, πουλήσαμε την ψυχή μας, όχι βέβαια για τη γνώση, ούτε για να δώσουμε απαντήσεις στις βιοθεωρητικές και κοσμοθεωρητικές μας ανησυχίες,, αλλά για να καλύψουμε, πολύ πεζά, τις υλικές μας και μόνο ανάγκες, που και αυτό είναι το τραγικότερο, δεν ήταν πολλές φορές καθόλου ανάγκες. Αποκτήσαμε συνειδήσεις εύπλαστες και κυμαινόμενες, αδιαφορήσαμε για τους άλλους, τους εγκαταλείψαμε και ησυχάσαμε. Το πνεύμα, η ψυχή ξεχάστηκαν, αγνοήθηκαν, ξεπουλήθηκαν. Οι απαιτήσεις μας, οι φιλοδοξίες μας έχουν περιοριστεί μόνο στην ποσότητα. Και το χειρότερο, θεωρούμε την ποσότητα που απολαμβάνουμε ως ποιότητα. Έχουμε γίνει δηλαδή και υποκριτές. Τόσο μεγάλη είναι η αδιαντροπιά μας, η σύγχυση που υπάρχει για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας και στο οποίο συμμετέχουμε και εμείς άλλοτε ενεργητικά ή άλλοτε παθητικά. Ευτυχισμένος θεωρείται αυτός που ξοδεύει πολλά διασκεδάζοντας, που έχει οικονομική επάρκεια, καταναλωτική δύναμη. Δε μας μένει καιρός να σκεφτούμε, να ρωτήσουμε, να συζητήσουμε με τον εαυτό μας. Φόβος μεγάλος μας κυριεύει μήπως κάποια στιγμή παρουσιαστεί μπροστά μας η τρομακτική αυτοπροσωπογραφία μας. Δε γνωρίζουμε πολλά για τον εαυτό μας ή γιατί δε μας μένει χρόνος ή γιατί δε θέλουμε• έχουμε χάσει τελείως τον προσανατολισμό μας, και δυστυχώς το ξέρουμε. Πνευματική στασιμότητα, αλλοτρίωση στη χειρότερη μορφή της είναι τα συμπτώματα αυτού του παγκόσμιου ναρκωτικού, της υποκολτούρας.
Τραγικό υπαρξιακό αδιέξοδο. Ξεκινήσαμε διαφορετικά• με άλλες ελπίδες, με άλλες σκέψεις, με άλλους σκοπούς και στόχους. Στην πορεία όμως αλλάξαμε ή αφεθήκαμε και μας ανάγκασαν να αλλάξουμε. Το χρήμα, ο πλούτος, το κέρδος, η απόκτηση πολλών υλικών αγαθών, η λανθασμένη εντύπωση ότι έτσι θα φτάσουμε στην καταξίωση, έφθειραν τις σχέσεις μας και με τα πιο αγαπημένα ακόμη πρόσωπα, και κυρίως με τον άνθρωπο. Και τότε που περιμέναμε την ευτυχία, ήλθε η διαπίστωση και η απογοήτευση. Λίγο αργά για δάκρυα και απογοήτευση. Ο άνθρωπος θερίζει ό,τι σπείρει. Ο μύθος της Κίρκης είναι πάντα επίκαιρος (μόνο που εκεί υπήρχε ο Οδυσσέας και έσωσε τους άμυαλους συντρόφους του). Παρασυρθήκαμε, και η διαπίστωση του λάθους είναι η πιο μεγάλη τιμωρία, αλλά ταυτόχρονα και παράδειγμα “προς αποφυγήν”.
Το ερώτημα εξακολουθούν χρόνια τώρα να το διατυπώνουν οι διανοούμενοι της εποχής μας : Τι φταίει στον πολλά υποσχόμενο και ελπιδοφόρο μεταπολεμικό πολιτισμό μας; Γιατί ο άνθρωπος δεν είναι ευτυχισμένος παρ’ όλη την τεράστια τεχνολογική ανάπτυξη;
Η απάντηση είναι απλή. Διότι ο άνθρωπος θεοποίησε την τεχνολογία• διότι ο πολιτισμός μας δεν είναι πλέον ανθρωποκεντρικός. Πολλά από τα υλικά αγαθά εξυπηρετούν την ανθρώπινη ζωή και την ικανοποιούν σημαντικά. Είναι αναγκαία επομένως και τα χρειάζεται ο άνθρωπος. Σ’ αυτό δεν υπάρχει διαφωνία. Ο άνθρωπος όμως είναι ύπαρξη πνευματική και όταν το πνεύμα και η ψυχή δεν ικανοποιούν την ανθρωπιά και τις ανάγκες τους, τότε νοιώθει μέσα του μια κενότητα, μια ρευστότητα, μια μοναξιά που τα υλικά αγαθά όσα και όποια να είναι δεν μπορούν να του τη γεμίσουν.
Αντίθετα, ο πνευματικός πολιτισμός είναι ανθρωποκεντρικός. Αναπτύσσεται από το δημιουργό άνθρωπο και δεν παράγεται, όπως ο υλικός. Στοχεύει κυρίως στην ευχαρίστηση και διάπλαση του ανθρώπου ως ψυχικής και κοινωνικής ύπαρξης και όχι ως βιολογικής οντότητας. Τα πνευματικά αγαθά προέρχονται, πηγάζουν και δημιουργούνται από τον άνθρωπο, αφορούν τον ίδιο τον άνθρωπο, επιφέροντάς του ηθική ικανοποίηση, ψυχική πληρότητα, σιγουριά και ισορροπία. Τα Γράμματα και οι Καλές Τέχνες ψυχαγωγούν και διαμορφώνουν τον άνθρωπο, τον φέρουν σε άμεση επικοινωνία με τον εαυτό του. Οι γνώσεις, οι πεποιθήσεις, οι δημιουργίες του διαχρονικού Γλωσσικού Πολιτισμού, οι ηθικές αξίες, τα οράματα και τα πιστεύω της κοινωνίας, ιδεολογικά, πολιτικά και θρησκευτικά, ο λαϊκός πολιτισμός, η Ιστορία, οι ανθρώπινες σχέσεις, του παρέχουν πανίσχυρο στήριγμα σ’ όλες τις προσωπικές και διαπροσωπικές του στιγμές. Όλα αυτά, η προσωπική δηλ εμπειρία και η συλλογική κουλτούρα., του προσφέρουν ακόμα ικανά εφόδια που να τα ανακαλεί ως στήριγμα σ’ όλες τις ενέργειές και στιγμές του, συγκυριακές, προβληματικές, επιτυχείς, που δημιουργούνται στα διάφορα πεδία της κοινωνικής του ζωής μέσα στα οποία εκ των πραγμάτων κινείται, εξελίσσεται και δραστηριοποιείται.
Η κουλτούρα δηλαδή είναι ένα σύνολο τρόπων συμπεριφοράς, σχετικά με όλα τα ζητήματα αλλά και τα συστήματα ζωής, όσα έχει διαμορφώσει μια κοινωνία και που κληροδοτούνται στο άτομο, στην αρχή κυρίως, από το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον, στενότερο και ευρύτερο, μέσα στο οποίο κινείται, και δρα, ενώ αργότερα το άτομο εκούσια ενστερνίζεται ποικιλίες κουλτούρας από την ευρύτερη παγκόσμια κοινότητα και μέσα από κανάλια που ξεπερνούν τα εκάστοτε χρονοτοπικά πλαίσια • κουλτούρα είναι οι τρόποι εξωτερίκευσης που σχετίζονται με τις Τέχνες και την ευρύτερη διανόηση• είναι το σύνθετο εκείνο σύνολο που περιλαμβάνει τις γνώσεις, τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, τις απόψεις για την ωραίο, το μέτρο και την αισθητική, τη συλλογική ψυχαγωγία, τις εορτές,τα ήθη και τα έθιμα, το δίκαιο, τα Γράμματα και τον λαϊκό πολιτισμό μιας κοινωνίας, τα πιστεύω και τα οράματα μιας κοινωνίας, τοπικής ή ευρύτερης. Δεν υπάρχει άνθρωπος ή κοινωνία χωρίς κουλτούρα. Ακόμα και σε πρωτόγονες κοινωνίες υπάρχει αξιόλογη κουλτούρα.
Κι ενώ η τεχνολογική ανάπτυξη είναι συγκρίσιμη, για το όσον αφορά όμως το ποια κουλτούρα είναι ανώτερη ή κατώτερη, δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Όλες οι κουλτούρες είναι σπουδαίες. Το ότι σε πολλά τους σημεία διαφέρουν και έχουν άλλη έκφραση ανάπτυξης, αυτό είναι και κάτι σπουδαίο και λειτουργεί ως πλεονέκτημα για την εξέλιξη του ανθρωποκεντρικού πολιτισμού: διότι η κουλτούρα είναι μια καθαρά πνευματική, στοχαστική ή εκφραστική δημιουργία που ενδύεται πολλαπλές μορφές εξωτερίκευσης, ανάλογα με τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες καλλιεργείται, ανάλογα με το βαθύτερο υπόβαθρο του ιδεολογικού και κοινωνικού της παρελθόντος. Οι διάφορες κουλτούρες σήμερα αποδεικνύουν τον πολιτιστικό πλουραλισμό που ακόμα επικρατεί στην ανθρωπότητα, αποτέλεσμα της σχετικά ελεύθερης και ανεμπόδιστης δημιουργικής έκφρασης του ανθρώπινου πνεύματος. Λέγω που ακόμα επικρατεί, γιατί η διαβρωτική και ισοπεδωτική δράση με την οποία ιλιγγιωδώς επιτίθεται η οικονομική παγκοσμιοποίηση απέναντι στα θέματα των αξιών, των ιδεολογιών, των πολιτιστικών νησίδων, των αντιστάσεων απέναντι στην απανθρωποποίηση και της διαφορικότητας γενικότερα, πολύ σύντομα δυστυχώς έχει αρχίσει να δημιουργεί και να επιβάλλει έναν αφύσικα όμοιο τρόπο σκέψης, ηθικής, γούστου, συμπεριφοράς και αξιών και πολιτιστικής παραγωγής.
Στον αντίποδα λοιπόν του προσωπικού, του τοπικού και εθνικού διαχρονικού πολιτισμού βρίσκεται η ασταθής μαζική κουλτούρα, η βιομηχανική, η κατασκευασμένη υποκουλτούρα που προωθείται έντεχνα σήμερα παγκοσμίως, για την οικονομική εξάρτηση και απομύζηση, αλλά και τον πνευματικό έλεγχο της μάζας, τυποποιώντας τη σκέψη, την ψυχαγωγία, την κρίση της. Όφελος μέγα για όσους κυβερνούν τη γη να ελέγχουν, να κατευθύνουν, να ποδηγετούν αν το θελήσουν, τη σκέψη, τις αποφάσεις, τις αντιδράσεις της πλειοψηφίας του πλανήτη.
Στη σύγχρονη εποχή ο άνθρωπος πιέζεται ποικιλοτρόπως και διαρκώς από διάφορα προβλήματα που του προκύπτουν, ενόσω παράγει ή δημιουργεί στους χώρους δραστηριότητάς του. Η ζωή σήμερα είναι ταχύτατη στις εξελίξεις. Η τεχνολογία καλπάζει σε ξέφρενο ρυθμό, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις και επιδιώξεις ασταμάτητες. Σ’ έναν τέτοιο κόσμο ο άνθρωπος πιέζεται, αγωνίζεται, αγωνιά να επιβιώσει και να καταξιωθεί. Αποτέλεσμα όλης αυτής της προσπάθειάς του είναι να αφιερώνει όλο του το χρόνο, όλες τις δυνάμεις, όλη του τη δράση στον αγώνα για την ευημερία του, την απόκτηση πλούτου και κοινωνικού γοήτρου, μειώνοντας όμως συγχρόνως επικίνδυνα τον ελεύθερο χρόνο του. Αδιαφορεί για τις πνευματικές εκδηλώσεις, το θέατρο, τις διαλέξεις, την ποιοτική μουσική συναυλία, το διάβασμα ενός βιβλίου. Δεν έχει χρόνο για να καλλιεργήσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Ο χρόνος του καταναλώνεται για την απόκτηση κοινωνικής δύναμης. Αγχώνεται, δυσαρεστείται, πιέζεται, αναζητά τη διέξοδο. Την ψυχική του κενότητα, τη διαταραγμένη του ψυχική γαλήνη, την έλλειψη ηθικής ικανοποίησης από την όλη του ζωή, τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο του έρχεται έντεχνα να του τον καλύψει η διασκέδαση μαζικού τύπου, η εντυπωσιακή και εμπορική κινηματογραφική παραγωγή, η μουσική συναυλία που εκτονώνει, τα reality shows, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, οι τηλεοπτικές εκπομπές που αποχαυνώνουν, οι ρηχές, άκριτες, εντυπωσιακές και εκτονωτικές ιδεολογίες και άλλου είδους τέτοια πολιτιστικά υποπροϊόντα. Κι όπως έμαθε ή τον έμαθαν να καταναλώνει, έτσι άκριτα και παθητικά καταναλώνει και την εμπορική κουλτούρα.
Η κατασκευασμένη κουλτούρα αποτρέπει σκόπιμα τον άνθρωπο από τον προβληματισμό, στοχεύει μόνο στο να του περάσει ευχάριστα την ώρα, χωρίς να τον κουράσει και φυσικά αποκομίζοντας τα δυνατόν περισσότερα χρήματα από αυτόν, αποθαρρύνει γενικά τον προβληματισμό, αμβλύνει την κριτική στάση του ατόμου απέναντι σε ατομικά ή συλλογικά προβλήματα. Η προσκόλληση μάλιστα και η ενασχόληση του ανθρώπου με αυτήν τού εξουδετερώνει τις εσωτερικές αντιστάσεις, τη βούλησή του και του αδρανοποιεί τη σκέψη, ωθώντας την μακροπρόθεσμα στον εφησυχασμό και τη ρηχότητα.
Η μαζική κουλτούρα προτείνει τυποποιημένα και εμπορικά προϊόντα και πρότυπα που επιβάλλονται μέσω της διαφήμισης. Δεν είναι η κουλτούρα που δημιουργείται από τη μάζα, αλλά κατασκευάζεται από κάποιους προκειμένου να καταναλωθεί από τη μάζα. Ασκεί μεγάλη επιρροή στο άτομο που το πείθει, το καθοδηγεί, του επιβάλλεται. Αλίμονο στην κοινωνία αυτή που δε διαμόρφωσε πολίτες με ισχυρή πολιτική, πολιτιστική και ιστορική συνείδηση. Μια από έξω ή από μέσα ισχυρή υποκουλτούρα μπορεί να διαβρώσει σταδιακά την διαχρονική κουλτούρα της κοινωνίας, να την διαλύσει, να την εξαφανίσει, και τελικά να την υποκαταστήσει, μ’ όλες τις φοβερές συνέπειες για την πολιτιστική και εθνική της φυσιογνωμία. Σε μία τέτοια κοινωνία οι ελάχιστες φωνές εκείνων που αναζητούν να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί ενός προσωπικού πολιτισμού με σημαντική επιρροή, μάλλον αδύναμες, ανίσχυρες και γραφικές θα μοιάζουν, ανίκανες να αντιστρέψουν τη ροή με την οποία θα κινείται το ποτάμι της ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης των ιδεών και των πολιτισμών, το ποτάμι των ανωνύμων, των αυριανών και χωρίς σύνορα, χωρίς ρίζες και χωρίς πνευματικό αύριο παθητικών πολιτών – κατευθυνόμενων καταναλωτών του 21ου αιώνα.
Η υποκουλτούρα έχει απλώσει βαθιές τις ρίζες της παντού. Έχει χωθεί πολύ βαθιά μέσα στα τελευταία καταφύγια του μυαλού. Κατευθύνει πλέον τις πλειοψηφίες. Η διάγνωση της είναι απλή : το ωραίο είναι κάτι αδιάφορο, το μέτρο είναι κάτι το άγνωστο, η υπερβολική μονομέρεια των επιδιώξεων που αγγίζουν τα μέτρα των Τιτανικών είναι η ανθρώπινη σκοποθεσία, ο κατακτητικός πόλεμος που βαφτίζεται σταυροφορία στο όνομα της ελευθερίας, ο περιορισμός και εξευτελισμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βαφτίζεται προώθηση της δημοκρατίας, η ποσότητα που βαφτίζεται ποιότητα, η αποκτήνωση στην εργασία βαφτίζεται καταξίωση και επιτυχία, το reality show που απογυμνώνει τον άνθρωπο βαφτίζεται ψυχαγωγία, η παρακολούθηση με δορυφόρους τύπου Εchelon βαφτίζεται ασφάλεια των πολιτών, όλα όσα προσβάλλουν την ανθρωπιά και τη νοημοσύνη βαφτίζονται ως σύγχρονος πολιτισμός. Φοράμε ωραία κουστούμια και παίζουμε ωραίους ρόλους στο σανίδι της ζωής. Μα όταν έρχεται η ώρα να κοιτάξουμε τους καθρέφτες της πραγματικότητας, δεν αντέχουμε να δούμε το πρόσωπό μας, δεν το γνωρίζουμε καν, γι’ αυτό και το βάφουμε σαν θεατρίνοι πριν από την παράσταση, φτιάχνουμε ένα άλλο πρόσωπο για το ρόλο μας, φοράμε το προσωπείο μας. Ξεχνάμε τον άνθρωπο. Ξεχνάμε τον εαυτό μας. Ξεχνάμε ό,τι δίνει νόημα στη ζωή. Σαν άρρωστοι και μανιακοί ψάχνουμε το νόημα πίσω από προσωπεία και πλαστικές πρόσκαιρες αξίες. Αδιέξοδο. Πραγματικά έχουμε χάσει το δρόμο μας. Τραγικότητα, φίλοι μου. Τα όσα δίνουν αξία και νόημα στη ζωή, όπως το πρόσωπό μας, η σκέψη μας, τα όνειρά μας, τα κοινωνικά οράματα της δημοκρατίας, το ανθρώπινο πρόσωπο της κοινωνικής πρόνοιας, η παγκόσμια ειρήνη, η χαρά και το χαμόγελο στους ταλαίπωρους συνανθρώπους μας, όλα τούτα σταδιακά αντικαταστάθηκαν, με το αναπροσαρμοζόμενο προσωπείο, με την ποδηγετούμενη ματιά και εικόνα, με τις χειραγωγούμενες αξίες, με τα πλαστικά όνειρα που λανσάρουν οι βιομηχανίες της κατανάλωσης, και τα επιτελεία των πολυεθνικών. Η χειρότερη υποκουλτούρα που κυριαρχεί στους καιρούς μας είναι αυτή που καθιέρωσε τον ρηχό και υλιστή υπάνθρωπο ως το επιτυχημένο άνθρωπινο μοντέλο του σύγχρονου πολιτισμένου κόσμου μας. Στην προσπάθειά μας να γίνουμε υπεράνθρωποι, γίναμε δυστυχώς υπάνθρωποι, χάσαμε πάντως σε όλες τις περιπτώσεις την ανθρωπιά μας. Κι αυτό γιατί έχουμε χάσει το μέτρο. Δεν θα αναφωνήσω ως άλλος Κικέρων το περίφημον O tempora, o mores! Όχι. Απλά, πικραμένος από τούτη την πορεία, την οποία μετά μανίας οδεύουμε, θα ήθελα να μοιράσω μαζί σας τον στοχασμό που γεννιέται από τους στίχους του ποιητή :
Κι αν δεν μπορείς τη ζωή σου να την χτίσεις όπως εσύ την ήθελες, τούτο πρόσεξε, τουλάχιστον να μην την εξευτελίσεις.
Γελάτσωρας Αντώνης
ΠΗΓΗ((
http://www.hellasnet.info/2011/02/24/%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF-%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%BA%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF/?utm_term=HellasNet.info))

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά


ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΛΕΛΟΒΑ ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΡΤ 2010
Λελόβας Λουκάς LookArt
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑ
πηγη((http://www.youtube.com/watch?v=Za3VmufijXY&feature=player_embedded#!))

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους ……

Τι είναι ο Έλληνας;

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiIwHk85Btc19AfelKGv_sB9BtrsKCKJ2WKscGb3F8Ha9DZF_LxKTiJV-5Ko5dqCyY8UnFx6VuZ480NTLRi1uucmvDm78MuA6441Tn_xmfxTiCaZfSnUadvBdUS_TYNAtHY31M9n7acX3g/s1600/tromaktiko.jpg

Σε ένα διαγωνισμό αμερικανικής εφημερίδας ζητήθηκε από τους αναγνώστες να δώσουν απάντηση στην ερώτηση " Τί είναι ο Έλληνας;".
Τη σωστότερη ερμηνεία έδωσε ένας δικαστής που ακούει στο όνομα D.Kelly.

Ακούστε την:
Ο Έλληνας είναι ευφυέστατος αλλά παράλληλα και γκαφατζής, δραστήριος αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος αλλά και πλήρης προλήψεων, θερμόαιμος και πάντα καλός πολεμιστής.
Έκτισε τον Παρθενώνα αλλά αφού μέθυσε από την αίγλη του, τον άφησε αργότερα να γίνει στόχος πολλών ερίδων. Ανέδειξε το Σωκράτη για να τον δηλητηριάσει, θαύμασε το Θεμιστοκλή για να τον εξορίσει, διδάχθηκε από τον Αριστοτέλη για να τον καταδιώξει και γέννησε τον Ελευθέριο Βενιζέλο για να επιχειρήσει να τον δολοφονήσει.
Έκτισε το Βυζάντιο και το άφησε να τουρκέψει, δημιούργησε το "21" για να το αμφισβητήσει, δημιούργησε στη συνέχεια το 1909 για να το λησμονήσει....
Τριπλασίασε την Ελλάδα και τη κήδευσε το 1922.
Κόπτεται τη μια στιγμή για την αλήθεια και την ίδια στιγμή μισεί τον αρνούμενο να υπηρετήσει το ψεύδος.
Παράδοξο πλάσμα, ατίθασο, περίεργον, ημίκαλον, τρίκακον, αβεβαίων
διαθέσεων, εγωπαθές και, γενικά σοφόμωρον ο Έλληνας.
Λυπηθείτε τον ή θαυμάστε τον αν θέλετε...
Τέλος, ταξινομήστε τον αν μπορείτε....
πηγη(( http://trelogiannis.blogspot.com/2010/12/blog-post_7997.html))

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Ποσο Τυφλος Μπορει Να Εισαι.....


ΠΗΓΗ((http://www.greektube.org/content/view/107169/2/))

ΜΑΘΕ ΝΑ ΖΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ......

Ίσως η πιο διάσημη ομιλία στο ίντερνετ. Πραγματική τροφή για σκέψη! 

ΠΗΓΗ((http://www.youtube.com/watch?v=LM3Ci45Iv-8&feature=player_embedded))