Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΟΡΑΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΟΡΑΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Ο Έντουαρντ Μπερνέζ, ανιψιός του Φρόιντ. Ο Μπερνέζ, δίδαξε πρώτος πώς η σύνδεση των προϊόντων µαζικής παραγωγής µε ασυνείδητες επιθυµίες, πείθει τον κόσµο να αγοράζει πράγµατα που δεν χρειάζεται. Προέκυψε έτσι µια νέα πολιτική ιδέα για τον έλεγχο της µάζας η οποία υποστήριζε ότι όταν ικανοποιούνται οι ...
ασυνείδητες επιθυµίες του κόσµου, τότε αυτός γίνεται «ευτυχισµένος» και πειθήνιος. Τότε ακριβώς ξεκίνησε η εποχή του καταναλωτισµού η οποία κυριαρχεί έως σήµερα στον δυτικό κυρίως κόσµο, επηρεάζοντας σταθερά τους φόβους και τις επιθυµίες του.


Πηγή: http://dinatos.blogspot.com/2014/10/blog-post_398.html#ixzz3G90RXW00

12 τεχνάσματα χειραγώγησης

12 τεχνάσματα χειραγώγησης


Αν τους δώσεις μια ευκαιρία, οι άνθρωποι θα προσπαθήσουν να σε χειραγωγήσουν. Είναι ένα λυπηρό γεγονός της ζωής. Και δεδομένου ότι η γνώση είναι η καλύτερη άμυνα, ορίστε δώδεκα τεχνικές που κατά πάσα πιθανότητα θα προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν κάποιοι για να σας χειραγωγήσουν.

1. Στοχεύοντας την έλλειψη χρόνου ή προσοχής.

Κάποιος σε πείθει εσκεμμένα να δεσμευτείς σε κάτι ακριβώς τη σωστή στιγμή, όταν σε άλλη περίπτωση θα είχες πει «όχι». Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν βιάζεσαι ή είσαι ψυχικά κουρασμένος.

Παράδειγμα:

Στις 5μμ την Παρασκευή, καθώς περπατάς έξω από το γραφείο σου, ένας συνάδελφος σε ρωτάει αν μπορείς να αναλάβεις αντί για αυτόν την Χ εργασία, επειδή την επόμενη εβδομάδα θα βρίσκεται σε διακοπές. «Εντάξει«, απαντάς γρήγορα. «Στείλε μου ένα email με τις λεπτομέρειες«. Την Δευτέρα το πρωί μαθαίνεις ότι η Χ εργασία είναι αρκετά σημαντική και θα προτιμούσες να μην είχες δεσμευτεί να την κάνεις.


2. Παραποίηση γεγονότων βασιζόμενοι σε δημοφιλής πεποιθήσεις.

Όταν κάποιος ισχυρίζεται ότι κάτι είναι αποδεδειγμένο γεγονός, μόνο και μόνο επειδή είναι μια δημοφιλής πεποίθηση.

Παράδειγμα:

«Όχι επειδή το λέω εγώ, αλλά 9 στους 10 γιατρούς συμφωνούν ότι το X χάπι διατροφής είναι ασφαλές.»


3. Χρησιμοποιώντας σύνθετες λέξεις για να εξηγήσουν κάτι απλό.

Ειδικά στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, η αργκό και η συσκότιση είναι τακτικές που χρησιμοποιούνται συχνά για να σε προκαλέσουν να συμφωνήσεις με κάτι που δεν κατανοείς πλήρως.

Παράδειγμα:

«Ο δυναμικής ροής πίνακας μας έχει την ικανότητα να χρησιμοποιεί ένα πρωτόκολλο απαράμιλλης αντοχής.»


4. Εκμετάλλευση μιας θέσης εξουσίας.

Είναι πολύ πιο πιθανό να πειστείς από κάποιον που σου αρέσει ή κάποιον που έχει μια θέση εξουσίας.

Παράδειγμα:

Ένας αστυνομικός σου λέει, «Είναι νόμιμο να ψάξω το διαμέρισμα σου αυτή τη στιγμή«. Και από τη στιγμή που είναι αστυνομικός, (αν και ποτέ δεν σου έδειξε το ένταλμα) πιστεύεις ότι λέει την αλήθεια.


5. Κάνοντας μια παράλογη αίτηση πρώτα.

Όταν κάποιος κάνει πρώτα μια αίτηση που είναι υπερβολική και την οποία σίγουρα θα αρνηθείς. Στη συνέχεις φαίνονται απογοητευμένοι και κάνουν ένα δεύτερο αίτημα, το οποίο φαίνεται πιο λογικό.

Παράδειγμα:

- «Θα δωρίσεις 100€ για τον σκοπό μας;«

- «Δεν βγαίνω οικονομικά.«

- «Ω. Καλά, θα μπορούσες τότε να δωρίσεις 5€;«


6. Βγάζοντας σχετικά συμπεράσματα.

Όταν κάποιος προσπαθεί να σε πείσει για κάτι, βγάζοντας ένα συμπέρασμα που είναι σχεδόν σχετικό με τις πληροφορίες που του έδωσες.

Παράδειγμα:

«Αυτή η τροφή για μωρά είναι εμπλουτισμένη με βιταμίνες και μέταλλα. Είναι εξαιρετικά υγιεινή. Αν ακόμα αγοράζεις άλλες παιδικές τροφές, παραμελείς την υγεία του μωρού σου.«


7. Η ψευδαίσθηση της έλλειψης.

Αν το προϊόν βρίσκεται σε έλλειψη, τότε πρέπει να υπάρχει μεγάλη ζήτηση, σωστά; Πολλές φορές η έλλειψη είναι ψευδής και προέρχεται από τον πωλητή του προϊόντος. Επειδή, τα προϊόντα φαίνονται πολύ πιο ελκυστικά όταν υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα.

Παράδειγμα:

«Εκπτώσεις μόνο για σήμερα! Προσφορά περιορισμένων τεμαχίων! Προλάβετε πριν εξαντληθούν!«


8. Χρυσώνοντας το χάπι.

Όταν κάποιος σε κάνει να συμφωνήσεις με κάτι που δεν είναι ιδανικό, λέγοντας σου ότι είναι ελαφρώς καλύτερο από ότι είναι.

Παράδειγμα:

«Θα είναι έτοιμο σε πέντε λεπτά.» – Γιατί ακούγεται πολύ καλύτερο από τα 15 λεπτά που χρειάζονται στην πραγματικότητα.


9. Αλλάζοντας το θέμα.

Όταν κάποιος εκτρέπει την προσοχή από το θέμα της συζήτησης σε ένα εντελώς νέο (αλλά αόριστα σχετικό) θέμα σε μια προσπάθεια να σε πείσει.

Παράδειγμα:

«Ώστε δεν πιστεύεις ότι η πράσινη ενέργεια αποτελεί βασική προτεραιότητα αυτή τη στιγμή με την τρέχουσα κατάσταση της οικονομίας. Λοιπόν, όλοι είδαμε τι συνέβη στον Κόλπο του Μεξικού με την πετρελαϊκή καταστροφή. Αυτό θέλεις; Να δεις αθώα θαλάσσια πλάσματα καλυμμένα με πετρέλαιο; Εντάξει λοιπόν, προχώρα, καταψήφισε το πράσινο νομοσχέδιο του τρέχοντος έτους.«


10. Το τεκμήριο της ενοχής.

Όταν η ερώτηση ή δήλωση υποθέτει αυτόματα ότι το πρόσωπο είναι ένοχος.

Παράδειγμα:

«Είδα τους μώλωπες στην πλάτη του γιού σου. Πότε αποφάσισες ότι το να χτυπάς το παιδί σου με όλη σου τη δύναμη είναι εντάξει;«


11. Δημιουργώντας φόβο και μια λύση για αυτό.

Κάποιος παίζει με τα συναισθήματα σου βάζοντας διακριτικά τον φόβο μέσα σου και όταν αρχίζεις να το σκέφτεσαι και ψάχνεις μια λύση, σου προσφέρει μια.

Παράδειγμα:

«Οι επιδόσεις σου είναι πεσμένες τον τελευταίο καιρό και ο διευθύνων σύμβουλος μου πρότεινε να κάνω περικοπές στο προσωπικό. Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να το κάνω ακόμα. Αλλά θέλω να μου δείξεις για το τι είσαι ικανός. Θα σε πείραζε να εργαστείς το Σάββατο για να ανεβάσεις τον μέσο όρο σου;«


12. Ξεκινώντας από κάτι μικρό.

Κάποιος σου ζητάει κάτι μικρό και όταν του το δίνεις, σου ζητάνε κάτι μεγαλύτερο. Και τότε, ίσως κάτι ακόμα μεγαλύτερο.

Παράδειγμα:

Γιός – «Μαμά, μπορώ να πάω να δω τον Γιώργο;«

Μητέρα – «Εντάξει.»

Γιός – «Μόλις τηλεφώνησα στο Γιώργο και θα πάει cinema. Μπορώ να πάω μαζί του;«

Μητέρα – «Εντάξει.»

Γιός – «Έχω μόνο 5 ευρώ. Μπορείς να μου δανείσεις μερικά χρήματα;«

Γιός – «…Μπορείς να μας πετάξεις μέχρι εκεί;«

Γιός – «…Μπορείς να έρθεις να μας πάρεις μετά;«


Πηγή: http://www.awakengr.com/2014/10/12.html#ixzz3G8yiYhGl
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike