Δρόμοι Αντιβαρύτητας: Ψευδαίσθηση ή Μαγνητική Ανωμαλία;
Αρχικός Τίτλος: Δρόμοι Αντιβαρύτητας – Οπτικές Ψευδαισθήσεις ή Μαγνητικές Ανωμαλίες;
Έχετε ακούσει ποτέ για δρόμους με ελαφρά κλίση όπου αν αφήσεις το αυτοκίνητο σου με νεκρά ταχύτητα και δίχως χειρόφρενο αυτό θα αρχίσει να κινείται προς την ανηφόρα; Δρόμους δηλαδή που ο νόμος της βαρύτητας καταρρίπτεται;
Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε για το «δρόμο αντιβαρύτητας» της Πεντέλης, αρκετά λιγότεροι έχετε ακούσει για έναν ανάλογο κάπου στον Όλυμπο, ενώ μετρημένοι στα δάχτυλα είστε ενήμεροι για την ύπαρξη τέτοιων οδών στην Κύπρο, στη Σερβία ή στη γειτονική μας Ιταλία.
Και όμως, υπάρχουν χιλιάδες ανάλογες περιπτώσεις σε όλο τον κόσμο -από τις ΗΠΑ έως τη Νότια Κορέα και από την Αλάσκα έως τη Βραζιλία- που ακούνε στο όνομα «δρόμοι αντιβαρύτητας» (στην Ελλάδα) και gravity hill, magnetic hill, mystery hill, gravity road, κ.α. (στο εξωτερικό).
Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε για το «δρόμο αντιβαρύτητας» της Πεντέλης, αρκετά λιγότεροι έχετε ακούσει για έναν ανάλογο κάπου στον Όλυμπο, ενώ μετρημένοι στα δάχτυλα είστε ενήμεροι για την ύπαρξη τέτοιων οδών στην Κύπρο, στη Σερβία ή στη γειτονική μας Ιταλία.
Και όμως, υπάρχουν χιλιάδες ανάλογες περιπτώσεις σε όλο τον κόσμο -από τις ΗΠΑ έως τη Νότια Κορέα και από την Αλάσκα έως τη Βραζιλία- που ακούνε στο όνομα «δρόμοι αντιβαρύτητας» (στην Ελλάδα) και gravity hill, magnetic hill, mystery hill, gravity road, κ.α. (στο εξωτερικό).
Στην παρούσα μελέτη κατατίθεται ένας μακροσκελέστατος κατάλογος τέτοιων δρόμων ανά την υφήλιο (περισσότερες από 100 περιπτώσεις!), ενώ παράλληλα μέσα από παλαιότερες σχετικές έρευνες προτείνουμε πιθανές ερμηνείες του και παραθέτουμε μία απλή –αν και καθ’ όλα επιστημονική- μέθοδο μέσω της οποίας δύναται να «λυθεί» το μυστήριο οποιουδήποτε «δρόμου αντιβαρύτητας» και αν επισκεφθείτε.
Μία Κλασική Περίπτωση
Αν και υπάρχουν χιλιάδες αντίστοιχες περιπτώσεις, εντούτοις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διαφορές, αντιθέτως μάλιστα φέρουν αρκετά χαρακτηριστικά που επαναλαμβάνονται στο σύνολο τους συνθέτοντας έτσι μία τυπική εκδήλωση του φαινομένου:
Ένας οδηγός που θέλει να δει ιδίοις όμμασι το φαινόμενο σε κάποιον «δρόμο αντιβαρύτητας» πρέπει απλά να σταματήσει το αυτοκίνητο του σε συγκεκριμένο σημείο, να το στρέψει προς τη σωστή κατεύθυνση, να βάλει νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων και να αφήσει ελεύθερο το χειρόφρενο. Αμέσως το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κινείται δίνοντας την εντύπωση ότι ανεβαίνει προς την κορυφή του ανηφορικού δρόμου, ενώ σύμφωνα με το νόμο της βαρύτητας θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα αντικείμενα, όπως μπάλες, νερό, κ.λπ.
Επιπλέον, σχεδόν πάντα οι εν λόγω δρόμοι φέρουν ελαφρά κλίση, είναι ασφαλτοστρωμένοι, βρίσκονται σε λόφους ή βουνά και το φαινόμενο εκδηλώνεται πάντα και όχι υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Αν και υπάρχουν χιλιάδες αντίστοιχες περιπτώσεις, εντούτοις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διαφορές, αντιθέτως μάλιστα φέρουν αρκετά χαρακτηριστικά που επαναλαμβάνονται στο σύνολο τους συνθέτοντας έτσι μία τυπική εκδήλωση του φαινομένου:
Ένας οδηγός που θέλει να δει ιδίοις όμμασι το φαινόμενο σε κάποιον «δρόμο αντιβαρύτητας» πρέπει απλά να σταματήσει το αυτοκίνητο του σε συγκεκριμένο σημείο, να το στρέψει προς τη σωστή κατεύθυνση, να βάλει νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων και να αφήσει ελεύθερο το χειρόφρενο. Αμέσως το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κινείται δίνοντας την εντύπωση ότι ανεβαίνει προς την κορυφή του ανηφορικού δρόμου, ενώ σύμφωνα με το νόμο της βαρύτητας θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα αντικείμενα, όπως μπάλες, νερό, κ.λπ.
Επιπλέον, σχεδόν πάντα οι εν λόγω δρόμοι φέρουν ελαφρά κλίση, είναι ασφαλτοστρωμένοι, βρίσκονται σε λόφους ή βουνά και το φαινόμενο εκδηλώνεται πάντα και όχι υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Ο Χορός της Εκμετάλλευσης
Με τους «δρόμους αντιβαρύτητας» έχουν ασχοληθεί παγκοσμίως πλήθος ανθρώπων, ενώ κάθε λογής τυχοδιώκτες έχουν αποσπάσει άμεσα ή έμμεσα χρήματα από απλούς ανθρώπους ώστε να τους δείξουν το φαινόμενο ή να τους «αποκαλύψουν» την αλήθεια πίσω απ’ αυτό. Κάπως έτσι, δίχως τη παραμικρή πρότερη έρευνα, έχουν ακουστεί θεωρίες περί παραφυσικής δραστηριότητας, γεωμαγνητικών ανωμαλιών στην περιοχή, έως και συνομωσιολογικά σενάρια περί εξωγήινης παρέμβασης και κρατικών μυστικών πειραμάτων!
Στο παρόν άρθρο, θα απευθυνθούμε στην κοινή λογική, σε βασικές γνώσεις φυσικής, αλλά και στην καλή διάθεση του καθενός μας όχι να πιστέψει αλλά να ερευνήσει, ώστε να δώσουμε μερικές περισσότερο αξιόπιστες απαντήσεις, με την έννοια του ότι θα συμμετάσχετε και εσείς στην ερμηνεία που τελικά θα αποδεχτείτε ή όχι.
Με τους «δρόμους αντιβαρύτητας» έχουν ασχοληθεί παγκοσμίως πλήθος ανθρώπων, ενώ κάθε λογής τυχοδιώκτες έχουν αποσπάσει άμεσα ή έμμεσα χρήματα από απλούς ανθρώπους ώστε να τους δείξουν το φαινόμενο ή να τους «αποκαλύψουν» την αλήθεια πίσω απ’ αυτό. Κάπως έτσι, δίχως τη παραμικρή πρότερη έρευνα, έχουν ακουστεί θεωρίες περί παραφυσικής δραστηριότητας, γεωμαγνητικών ανωμαλιών στην περιοχή, έως και συνομωσιολογικά σενάρια περί εξωγήινης παρέμβασης και κρατικών μυστικών πειραμάτων!
Στο παρόν άρθρο, θα απευθυνθούμε στην κοινή λογική, σε βασικές γνώσεις φυσικής, αλλά και στην καλή διάθεση του καθενός μας όχι να πιστέψει αλλά να ερευνήσει, ώστε να δώσουμε μερικές περισσότερο αξιόπιστες απαντήσεις, με την έννοια του ότι θα συμμετάσχετε και εσείς στην ερμηνεία που τελικά θα αποδεχτείτε ή όχι.
Οπτική Ψευδαίσθηση;
Όπως είδαμε παραπάνω, οι περισσότεροι «δρόμοι αντιβαρύτητας» φέρουν μικρή κλίση, δηλαδή αποτελούν «μικρές ανηφόρες/ κατηφόρες» και δεν έχουν ξεκάθαρες υψομετρικές διαφορές. Επίσης, συναντιόνται σε λόφους ή βουνά όπου υπάρχει πλούσιο περιμετρικό περιβάλλον, το οποίο όμως συνήθως κρύβει τον ορίζοντα. Με λίγα λόγια, αποτελούν τα ιδανικά σημεία παραπλάνησης της ανθρώπινης οπτικής αντίληψης, ωθώντας την σε οπτικές ψευδαισθήσεις!
Τι θέλω να πω; Η οπτική αντίληψη του ανθρώπου εξαρτάται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό από το background της εκάστοτε εικόνας. Πιο συγκεκριμένα, όταν π.χ. έχουμε έναν δρόμο με ελαφρά κλίση τον αντιλαμβανόμαστε ως ανηφόρα, κατηφόρα ή ισιάδα εξαιτίας της σύγκρισης του με το περιμετρικό του περιβάλλον. Όταν το background λείπει, τότε είναι σχεδόν αδύνατο να κρίνουμε την κλίση οποιασδήποτε επιφάνειας.
Επίσης, όταν το background φέρει κάποια μη αναμενόμενα στοιχεία, όπως π.χ. υπερβολική κλίση των δένδρων λόγω ιδιαίτερων συνθηκών στην περιοχή (διόλου σπάνιο), τότε το ίδιο ωθεί την οπτική μας αντίληψη σε λανθασμένα συμπεράσματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, συνήθως υπάρχει οπτική επαφή με τον ορίζοντα και οπότε ένα σίγουρο μέτρο σύγκρισης ώστε να αποφύγουμε την οπτική ψευδαίσθηση. Υπάρχουν όμως κάποιες περιπτώσεις όπου ο ορίζοντας δεν φαίνεται, όπως σε βουνά και λόφους, με αποτέλεσμα να ωθούμαστε στην οπτική ψευδαίσθηση.
Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά; Διότι, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» στην πλειονότητα τους βρίσκονται σε περιβάλλον που ωθεί σε οπτικές ψευδαισθήσεις και εξαιτίας του ότι οι κλίσεις των δρόμων είναι μικρές, οι ψευδαισθήσεις αυτές ωθούν το ανθρώπινο μάτι στο να βλέπει «μικρή ανηφόρα» εκεί όπου στην πραγματικότητα υπάρχει «μικρή κατηφόρα».
Όπως είδαμε παραπάνω, οι περισσότεροι «δρόμοι αντιβαρύτητας» φέρουν μικρή κλίση, δηλαδή αποτελούν «μικρές ανηφόρες/ κατηφόρες» και δεν έχουν ξεκάθαρες υψομετρικές διαφορές. Επίσης, συναντιόνται σε λόφους ή βουνά όπου υπάρχει πλούσιο περιμετρικό περιβάλλον, το οποίο όμως συνήθως κρύβει τον ορίζοντα. Με λίγα λόγια, αποτελούν τα ιδανικά σημεία παραπλάνησης της ανθρώπινης οπτικής αντίληψης, ωθώντας την σε οπτικές ψευδαισθήσεις!
Τι θέλω να πω; Η οπτική αντίληψη του ανθρώπου εξαρτάται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό από το background της εκάστοτε εικόνας. Πιο συγκεκριμένα, όταν π.χ. έχουμε έναν δρόμο με ελαφρά κλίση τον αντιλαμβανόμαστε ως ανηφόρα, κατηφόρα ή ισιάδα εξαιτίας της σύγκρισης του με το περιμετρικό του περιβάλλον. Όταν το background λείπει, τότε είναι σχεδόν αδύνατο να κρίνουμε την κλίση οποιασδήποτε επιφάνειας.
Επίσης, όταν το background φέρει κάποια μη αναμενόμενα στοιχεία, όπως π.χ. υπερβολική κλίση των δένδρων λόγω ιδιαίτερων συνθηκών στην περιοχή (διόλου σπάνιο), τότε το ίδιο ωθεί την οπτική μας αντίληψη σε λανθασμένα συμπεράσματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, συνήθως υπάρχει οπτική επαφή με τον ορίζοντα και οπότε ένα σίγουρο μέτρο σύγκρισης ώστε να αποφύγουμε την οπτική ψευδαίσθηση. Υπάρχουν όμως κάποιες περιπτώσεις όπου ο ορίζοντας δεν φαίνεται, όπως σε βουνά και λόφους, με αποτέλεσμα να ωθούμαστε στην οπτική ψευδαίσθηση.
Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά; Διότι, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» στην πλειονότητα τους βρίσκονται σε περιβάλλον που ωθεί σε οπτικές ψευδαισθήσεις και εξαιτίας του ότι οι κλίσεις των δρόμων είναι μικρές, οι ψευδαισθήσεις αυτές ωθούν το ανθρώπινο μάτι στο να βλέπει «μικρή ανηφόρα» εκεί όπου στην πραγματικότητα υπάρχει «μικρή κατηφόρα».
Σε αυτό το σημείο θα σκεφτούν μερικοί πιο ενημερωμένοι ότι ο άνθρωπος φέρει την αίσθηση της ισορροπίας για να αναγνωρίζει τις κλίσεις του εδάφους και άρα δεν θα έπρεπε να πέφτει στο σφάλμα αυτό. Και όμως, επειδή οι κλίσεις του εδάφους σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πραγματικές μικρές, η οπτική ψευδαίσθηση δύναται να υπερκεράσει την αίσθηση της ισορροπίας.
Έρευνα του 2004 Δίνει Απαντήσεις!
Σας φαίνονται τραβηγμένοι οι παραπάνω ισχυρισμοί; Και όμως, δεν στηρίζονται μόνο σε θεωρητικά μοντέλα αλλά έχουν επαληθευτεί και στην πράξη σε διάφορους «δρόμους αντιβαρύτητας» ανά την υφήλιο.
Μία σχετική έρευνα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, το Μάρτιο του 2004, από τους M. A. Frizzell και V. Fulda στον Gravity Hill Road του Bedford County, δίπλα σε λόφο στο New Paris της Pennsylvania (ΗΠΑ), στα πλαίσια των εργασιών της ομάδας Enigma Project (Frizzell, 2005).
Ο Gravity Hill Road φέρει όλα τα τυπικά γνωρίσματα μίας κλασσικής περίπτωσης (όπως αναφέραμε παραπάνω). Επιπροσθέτως, ντόπιοι έχουν σημαδέψει το δρόμο με λευκό σπρέι σε δύο σημεία: στο ένα γράφει “GH (Gravity Hill) START” όπου ο οδηγός πρέπει να σταματήσει και να αφήσει ελεύθερο το αυτοκίνητο του και στο άλλο “GH END” όπου το αυτοκίνητο θα σταματήσει να κυλάει. Το φαινόμενο εκδηλώνεται και με χρήση άλλων αντικειμένων, όπως π.χ. νερού, μπάλας, κ.α.
Στην εν λόγω έρευνα οι Frizzell και Fulda συνεργάστηκαν με ντόπιο επαγγελματία τοπογράφο, ο οποίος τους εφοδίασε με GPS, τρίποδα laser και τοπογραφικό υψομετρικό χάρτη καταλήγοντας έτσι στο εξής συμπέρασμα: η «μικρή ανηφόρα» που αναγνωρίζει το ανθρώπινο μάτι στην πραγματικότητα αποτελεί «μικρή κατηφόρα» και άρα κανένας φυσικός νόμος δεν καταρρίπτεται. Ισχύει όμως το εξής εντυπωσιακό φαινόμενο: η περιοχή καταφέρνει να ξεγελάσει το ανθρώπινο μάτι δημιουργώντας από μόνη της μία οπτική ψευδαίσθηση, την οποία μάλιστα κανένας έως τότε επισκέπτης δεν είχε αντιληφθεί!
Στην προκειμένη περίπτωση, οι τοπογραφικοί χάρτες της περιοχής έδιναν όλες τις πληροφορίες της πραγματικής κλίσης του δρόμου, όμως οι άνθρωποι τους αγνοούσαν εξαιτίας της γενικότερης τάσης που έχουμε «να πιστεύουμε σε ότι βλέπουμε».
Σας φαίνονται τραβηγμένοι οι παραπάνω ισχυρισμοί; Και όμως, δεν στηρίζονται μόνο σε θεωρητικά μοντέλα αλλά έχουν επαληθευτεί και στην πράξη σε διάφορους «δρόμους αντιβαρύτητας» ανά την υφήλιο.
Μία σχετική έρευνα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, το Μάρτιο του 2004, από τους M. A. Frizzell και V. Fulda στον Gravity Hill Road του Bedford County, δίπλα σε λόφο στο New Paris της Pennsylvania (ΗΠΑ), στα πλαίσια των εργασιών της ομάδας Enigma Project (Frizzell, 2005).
Ο Gravity Hill Road φέρει όλα τα τυπικά γνωρίσματα μίας κλασσικής περίπτωσης (όπως αναφέραμε παραπάνω). Επιπροσθέτως, ντόπιοι έχουν σημαδέψει το δρόμο με λευκό σπρέι σε δύο σημεία: στο ένα γράφει “GH (Gravity Hill) START” όπου ο οδηγός πρέπει να σταματήσει και να αφήσει ελεύθερο το αυτοκίνητο του και στο άλλο “GH END” όπου το αυτοκίνητο θα σταματήσει να κυλάει. Το φαινόμενο εκδηλώνεται και με χρήση άλλων αντικειμένων, όπως π.χ. νερού, μπάλας, κ.α.
Στην εν λόγω έρευνα οι Frizzell και Fulda συνεργάστηκαν με ντόπιο επαγγελματία τοπογράφο, ο οποίος τους εφοδίασε με GPS, τρίποδα laser και τοπογραφικό υψομετρικό χάρτη καταλήγοντας έτσι στο εξής συμπέρασμα: η «μικρή ανηφόρα» που αναγνωρίζει το ανθρώπινο μάτι στην πραγματικότητα αποτελεί «μικρή κατηφόρα» και άρα κανένας φυσικός νόμος δεν καταρρίπτεται. Ισχύει όμως το εξής εντυπωσιακό φαινόμενο: η περιοχή καταφέρνει να ξεγελάσει το ανθρώπινο μάτι δημιουργώντας από μόνη της μία οπτική ψευδαίσθηση, την οποία μάλιστα κανένας έως τότε επισκέπτης δεν είχε αντιληφθεί!
Στην προκειμένη περίπτωση, οι τοπογραφικοί χάρτες της περιοχής έδιναν όλες τις πληροφορίες της πραγματικής κλίσης του δρόμου, όμως οι άνθρωποι τους αγνοούσαν εξαιτίας της γενικότερης τάσης που έχουμε «να πιστεύουμε σε ότι βλέπουμε».
Υπάρχουν Μαγνητικές/ Βαρυτικές Ανωμαλίες στη Γη;
Επομένως, από τη στιγμή που το φαινόμενο των «δρόμων αντιβαρύτητας» εξηγείται ως οπτική ψευδαίσθηση, τότε δεν υπάρχουν και γεωμαγνητικές ή βαρυτικές ανωμαλίες κατά μήκος της γης. Είναι όμως έτσι; Σαφώς και όχι!
Όχι απλά υπάρχουν τέτοιου είδους ανωμαλίες, αλλά είναι καταγεγραμμένες και σε σχετικούς επίσημους χάρτες, όπως π.χ. στις ΗΠΑ όπου η Γεωλογική Υπηρεσία κυκλοφορεί χάρτες με ονόματα όπως Magnetic Intensity Map, Bouguer Gravity Anomaly Map, Magnetic Anomaly Map, κ.λπ.
Άρα, υπάρχουν περιοχές με μαγνητικές ανωμαλίες, μπορούν όμως να προκαλέσουν φαινόμενα αντίστοιχα των όσων περιγράψαμε παραπάνω; Η απάντηση είναι αρνητική και κατηγορηματική: οι εν λόγω ανωμαλίες δύναται να εξηγήσουν την αφύσικη κίνηση π.χ. του δείκτη μίας πυξίδας, όμως σε καμία περίπτωση δεν έχουν αρκετή δύναμη ώστε να μετακινήσουν ένα ολόκληρο αυτοκίνητο ενάντια στη δύναμη της βαρύτητας.
Επομένως, από τη στιγμή που το φαινόμενο των «δρόμων αντιβαρύτητας» εξηγείται ως οπτική ψευδαίσθηση, τότε δεν υπάρχουν και γεωμαγνητικές ή βαρυτικές ανωμαλίες κατά μήκος της γης. Είναι όμως έτσι; Σαφώς και όχι!
Όχι απλά υπάρχουν τέτοιου είδους ανωμαλίες, αλλά είναι καταγεγραμμένες και σε σχετικούς επίσημους χάρτες, όπως π.χ. στις ΗΠΑ όπου η Γεωλογική Υπηρεσία κυκλοφορεί χάρτες με ονόματα όπως Magnetic Intensity Map, Bouguer Gravity Anomaly Map, Magnetic Anomaly Map, κ.λπ.
Άρα, υπάρχουν περιοχές με μαγνητικές ανωμαλίες, μπορούν όμως να προκαλέσουν φαινόμενα αντίστοιχα των όσων περιγράψαμε παραπάνω; Η απάντηση είναι αρνητική και κατηγορηματική: οι εν λόγω ανωμαλίες δύναται να εξηγήσουν την αφύσικη κίνηση π.χ. του δείκτη μίας πυξίδας, όμως σε καμία περίπτωση δεν έχουν αρκετή δύναμη ώστε να μετακινήσουν ένα ολόκληρο αυτοκίνητο ενάντια στη δύναμη της βαρύτητας.
Γνωρίζετε για έναν Δρόμο Αντιβαρύτητας; Μελετήστε τον!
Κάπως έτσι, συγκεντρώσαμε αρκετά στοιχεία για τη φύση του φαινομένου, δίχως όμως αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να εξάγουμε κάποιο συμπέρασμα για το σύνολο των «δρόμων αντιβαρύτητας» παγκοσμίως. Όχι, κάτι τέτοιο θα αποτελούσε συλλογιστικό άλμα και μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνο.
Μία τέτοια απόλυτη παραδοχή θα αιτιολογούνταν μόνο με ξεχωριστή έρευνα πάνω σε κάθε γνωστό σχετικό δρόμο. Και προσωπικά, δεν θέλω να σας σπρώξω προς καμία παρόμοια απόλυτη παραδοχή. Άλλωστε, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» έχουν το καλό ότι ως φαινόμενο είναι επαναλήψιμο, δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει, ενώ δεν είναι επιλεκτικό σε ανθρώπους (π.χ. δεν γίνεται αντιληπτό μόνο από αλαφροΐσκιωτους ή διάμεσους).
Με λίγα λόγια, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» -εν αντιθέσει με τη πλειονότητα των υπολοίπων ανεξήγητων φαινομένων- είναι εδώ για αιώνες και θα παραμείνουν ως έχει για αρκετό καιρό ακόμα. Αποτελούν δηλαδή την καλύτερη ευκαιρία για προσωπική έρευνα, πόσο μάλλον όταν η μεθοδολογία είναι απλή.
Κάπως έτσι, συγκεντρώσαμε αρκετά στοιχεία για τη φύση του φαινομένου, δίχως όμως αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να εξάγουμε κάποιο συμπέρασμα για το σύνολο των «δρόμων αντιβαρύτητας» παγκοσμίως. Όχι, κάτι τέτοιο θα αποτελούσε συλλογιστικό άλμα και μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνο.
Μία τέτοια απόλυτη παραδοχή θα αιτιολογούνταν μόνο με ξεχωριστή έρευνα πάνω σε κάθε γνωστό σχετικό δρόμο. Και προσωπικά, δεν θέλω να σας σπρώξω προς καμία παρόμοια απόλυτη παραδοχή. Άλλωστε, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» έχουν το καλό ότι ως φαινόμενο είναι επαναλήψιμο, δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει, ενώ δεν είναι επιλεκτικό σε ανθρώπους (π.χ. δεν γίνεται αντιληπτό μόνο από αλαφροΐσκιωτους ή διάμεσους).
Με λίγα λόγια, οι «δρόμοι αντιβαρύτητας» -εν αντιθέσει με τη πλειονότητα των υπολοίπων ανεξήγητων φαινομένων- είναι εδώ για αιώνες και θα παραμείνουν ως έχει για αρκετό καιρό ακόμα. Αποτελούν δηλαδή την καλύτερη ευκαιρία για προσωπική έρευνα, πόσο μάλλον όταν η μεθοδολογία είναι απλή.
Έχετε επομένως βρει ένα «δρόμο αντιβαρύτητας» σε κοντινή απόσταση και θέλετε να τον αξιολογήσετε; Δεν έχετε παρά να κάνετε δύο απλά βήματα. Αρχικά, πρέπει να έρθετε σε επικοινωνία με έναν επαγγελματία τοπογράφο της περιοχής, ζητώντας του να σας δείξει έναν υψομετρικό τοπογραφικό χάρτη της τοποθεσίας όπου εμφανίζεται το φαινόμενο και να σας πει για το αν ο συγκεκριμένος δρόμος είναι τελικά κατηφορικός ή ανηφορικός σύμφωνα με αυτόν. Στη συνέχεια, ζητείστε του να πραγματοποιήσετε κάποιες μετρήσεις στην περιοχή για περισσότερη ακρίβεια, ώστε να βγάλετε ακόμα πιο αξιόπιστα συμπεράσματα ως προς την πραγματική κλίση του δρόμου. Οι μετρήσεις μπορούν να γίνουν είτε με τρίποδα laser, είτε με GPS, είτε με ένα απλό τοπογραφικό αλφάδι.
Η ιδανική περίπτωση είναι να συνεννοηθείτε με κάποιον γνωστό σας τοπογράφο που τρέφει ενδιαφέρον για τέτοια φαινόμενα, κάτι που πιστέψτε με δεν είναι διόλου σπάνιο φαινόμενο.
Η ιδανική περίπτωση είναι να συνεννοηθείτε με κάποιον γνωστό σας τοπογράφο που τρέφει ενδιαφέρον για τέτοια φαινόμενα, κάτι που πιστέψτε με δεν είναι διόλου σπάνιο φαινόμενο.
Η Απλότητα της Έρευνας
Κάπως έτσι, θα είστε σε θέση να εξάγετε συμπεράσματα βασισμένα σε δική σας έρευνα και στις γνώσεις επαγγελματία του χώρου, ο καλύτερος δηλαδή συνδυασμός σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Και το σημαντικότερο, είναι μία διαδικασία που θα ολοκληρωθεί μέσα σε μόλις μία μέρα (2-3 ώρες) και εξαιρετικά απλή ώστε να αφήνετε άλλους να σας μιλάνε ακατάσχετα για θεωρίες συνομωσίας, εξωγήινης παρέμβασης, ή οτιδήποτε άλλο.
Στο χώρο των ανεξήγητων φαινομένων, οι έρευνες συχνά παρουσιάζονται εσκεμμένα ως κάτι εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο, απαγορευτικό για τον απλό άνθρωπο, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μύθου γύρω από το όνομα του εκάστοτε ερευνητή. Όπως όμως είδαμε στο παρόν κείμενο, καθώς και σε πλήθος παλαιότερων μελετών μου, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος, διάθεση και υπευθυνότητα. Μέσα από την ενασχόληση σας σύντομα θα έρθει και η απαραίτητη τεχνογνωσία..
Θέλω να πιστεύω ότι αρκετοί αναγνώστες θα λάβουν το ερέθισμα και θα βγουν για προσωπική έρευνα σε κάποιον «δρόμο αντιβαρύτητας», στο τέλος της οποίας ελπίζω να ενημερωθώ. Ποιος ξέρει, ίσως και να συναντηθούμε, μιας και ήδη έχει δρομολογηθεί προσωπική μου μελέτη στο δρόμο αντιβαρύτητας του Ολύμπου (Λήβυθρα, Λεπτοκαρυά), τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν στο προσεχές τεύχος.
Κάπως έτσι, θα είστε σε θέση να εξάγετε συμπεράσματα βασισμένα σε δική σας έρευνα και στις γνώσεις επαγγελματία του χώρου, ο καλύτερος δηλαδή συνδυασμός σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Και το σημαντικότερο, είναι μία διαδικασία που θα ολοκληρωθεί μέσα σε μόλις μία μέρα (2-3 ώρες) και εξαιρετικά απλή ώστε να αφήνετε άλλους να σας μιλάνε ακατάσχετα για θεωρίες συνομωσίας, εξωγήινης παρέμβασης, ή οτιδήποτε άλλο.
Στο χώρο των ανεξήγητων φαινομένων, οι έρευνες συχνά παρουσιάζονται εσκεμμένα ως κάτι εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο, απαγορευτικό για τον απλό άνθρωπο, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μύθου γύρω από το όνομα του εκάστοτε ερευνητή. Όπως όμως είδαμε στο παρόν κείμενο, καθώς και σε πλήθος παλαιότερων μελετών μου, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος, διάθεση και υπευθυνότητα. Μέσα από την ενασχόληση σας σύντομα θα έρθει και η απαραίτητη τεχνογνωσία..
Θέλω να πιστεύω ότι αρκετοί αναγνώστες θα λάβουν το ερέθισμα και θα βγουν για προσωπική έρευνα σε κάποιον «δρόμο αντιβαρύτητας», στο τέλος της οποίας ελπίζω να ενημερωθώ. Ποιος ξέρει, ίσως και να συναντηθούμε, μιας και ήδη έχει δρομολογηθεί προσωπική μου μελέτη στο δρόμο αντιβαρύτητας του Ολύμπου (Λήβυθρα, Λεπτοκαρυά), τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν στο προσεχές τεύχος.
[Σημειώσεις:]
* Για την έρευνα στο Gravity Hill Road του Bedford County της Pennsylvania (ΗΠΑ) σας παραπέμπω στη μελέτη: Frizzell, M. A. (2005), An Examination of The Bedford County Gravity Hill, New Paris, Pennsylvania, An Enigma Project Report.
* Ο Παγκόσμιος Κατάλογος Δρόμων Αντιβαρύτητας δημιουργήθηκε από παράλληλη έρευνα των Νικόλαου Κ. Περιστερίδη και Σπύρου Κατσαντάμη για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης. Ο πλήρης κατάλογος είναι στη διάθεση των αναγνωστών, μετά από επικοινωνία με το περιοδικό.
* Για την έρευνα στο Gravity Hill Road του Bedford County της Pennsylvania (ΗΠΑ) σας παραπέμπω στη μελέτη: Frizzell, M. A. (2005), An Examination of The Bedford County Gravity Hill, New Paris, Pennsylvania, An Enigma Project Report.
* Ο Παγκόσμιος Κατάλογος Δρόμων Αντιβαρύτητας δημιουργήθηκε από παράλληλη έρευνα των Νικόλαου Κ. Περιστερίδη και Σπύρου Κατσαντάμη για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης. Ο πλήρης κατάλογος είναι στη διάθεση των αναγνωστών, μετά από επικοινωνία με το περιοδικό.
[Παρακολουθήστε:]
* Βίντεο από έρευνα σε δρόμο αντιβαρύτητας στο Burkittsville του Maryland (ΗΠΑ) http://www.youtube.com/watch?v=f3A4CRoQA3A
* Βίντεο από έρευνα σε δρόμο αντιβαρύτητας στο Burkittsville του Maryland (ΗΠΑ) http://www.youtube.com/watch?v=f3A4CRoQA3A
Χρήση τρίποδα laser από τον M. A. Frizzell.
Ο «δρόμος αντιβαρύτητας» Gravity Hill Road με το περιμετρικό περιβάλλον.
Ο Gravity Hill Road μετά την απομάκρυνση του background, όπου πλέον είναι πολύ πιο δύσκολο να κρίνουμε κατά πόσο είναι κατηφορικός ή ανηφορικός ο δρόμος.
Ο Magnetic Hill (δρόμος αντιβαρύτητας) στο Ladakh της Ινδίας, με σχετική επιγραφή που δίνει όλες τις σχετικές πληροφορίες για την αναπαραγωγή του φαι-νομένου.
Το ίδιο με πάνω.
Επιγραφή/ πινακίδα από το δρόμο αντιβαρύτητας του Chartierville στο Quebec.
Στο δρόμο αντιβαρύτητας του Los Banos στις Φιλλιπίνες (1995) όπου ένα αυτοκίνητο κυλάει αργά προς την ανηφόρα.
Στο Los Banos στις Φιλλιπίνες ντόπιοι παρακολουθούν νερό να ρέει προς την ανηφόρα.
Δίχως σχόλια…
[ Παγκόσμιος Κατάλογος Δρόμων Αντιβαρύτητας ]
Αυστραλία: [ενδεικτικά]
- Στο Forrestfield της δυτικής Αυστραλίας, σε κομμάτι της οδού Holmes Road που οι ντόπιοι ονομάζουν Gravity Hill.
- Στο Bowen Mountain του New South Wales, στη διασταύρωση των οδών Bowen Mountain Road και Westbury Road υπάρχει ο λόφος με το όνομα Magnetic Mountain.
- Στο Mt. Cotton του Brisbane, στη τοποθεσία Spook Hill στο τέλος της οδού Mt View Rd.
- Δίπλα στο Hanging Rock του Wood-End, στην τοποθεσία Anti-Gravity Hill της οδού Straws Lane Road.
- Στο Forrestfield της δυτικής Αυστραλίας, σε κομμάτι της οδού Holmes Road που οι ντόπιοι ονομάζουν Gravity Hill.
- Στο Bowen Mountain του New South Wales, στη διασταύρωση των οδών Bowen Mountain Road και Westbury Road υπάρχει ο λόφος με το όνομα Magnetic Mountain.
- Στο Mt. Cotton του Brisbane, στη τοποθεσία Spook Hill στο τέλος της οδού Mt View Rd.
- Δίπλα στο Hanging Rock του Wood-End, στην τοποθεσία Anti-Gravity Hill της οδού Straws Lane Road.
Belize:
- Στην οδό Hummingbird Highway, στο μέσο της διαδρομής μεταξύ Dangriga και Belmopan.
- Στην οδό Hummingbird Highway, στο μέσο της διαδρομής μεταξύ Dangriga και Belmopan.
Βραζιλία:
- Η τοποθεσία Belo Horizonte στην οδό Rua do Amendoim.
- Η τοποθεσία Itajuba στην οδό Estrada Itajuba.
- Η τοποθεσία Belo Horizonte στην οδό Rua do Amendoim.
- Η τοποθεσία Itajuba στην οδό Estrada Itajuba.
Γερμανία:
- Στο Hessen, στην οδό L3053 μεταξύ Butzbach και Hausen.
- Στο Hessen, στην οδό L3053 μεταξύ Butzbach και Hausen.
Δομινικανή Δημοκρατία:
- Η τοποθεσία Polo Magnetico στην οδό προς το Polo (Barahona).
- Η τοποθεσία Polo Magnetico στην οδό προς το Polo (Barahona).
Ελλάδα:
- Στο όρος Πεντέλη, στο δρόμο από την Αθήνα προς τη Νέα Μάκρη, δίπλα από το σταυροδρόμι προς τη Σπηλιά του Νταβέλη.
- Στην τοποθεσία Λήβυθρα στον Όλυμπο, κοντά στην Λεπτοκαρυά.
- Στο όρος Πεντέλη, στο δρόμο από την Αθήνα προς τη Νέα Μάκρη, δίπλα από το σταυροδρόμι προς τη Σπηλιά του Νταβέλη.
- Στην τοποθεσία Λήβυθρα στον Όλυμπο, κοντά στην Λεπτοκαρυά.
ΗΠΑ:
Κατά μήκος των ΗΠΑ έχουμε εντοπίσει πάνω από 50 «δρόμους αντιβαρύτητας», ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Στο Thurmond της Νότιας Καρολίνας, στην οδό Old NC-21.
- New Paris στη Pennsylvania (Bedford County), η οδός Gravity Hill Road.
- Στο Cumming της Georgia, στο Booger Hill.
- Στο Middlesex της Νέας Υόρκης, στον Spook Hill.
- Στο Lake Wales της Florida, στην οδό Hwy 27 μεταξύ Orlando και Tampa. Οι ντόπιοι έχουν στήσει μέχρι και επιγραφή όπου αναγράφεται ο θρύλος της τοποθεσίας.
- Στο El Paso του Texas, στην οδό Thunderbird Drive κοιτάζοντας προς το νότο.
- Στο Huntsville της Alabama, ο δρόμος Big Cove Road.
- Στο Anchorage της Alaska, στην οδό Upper Huffman.
- Στο Marblehead του Ohio, δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε το σημείο μιας και έχει στηθεί γύρω του μία ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια με το slogan «Δείτε το Λόφο του Μυστηρίου να αψηφάει τους νόμους της φύσης και της βαρύτητας!».
Κατά μήκος των ΗΠΑ έχουμε εντοπίσει πάνω από 50 «δρόμους αντιβαρύτητας», ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Στο Thurmond της Νότιας Καρολίνας, στην οδό Old NC-21.
- New Paris στη Pennsylvania (Bedford County), η οδός Gravity Hill Road.
- Στο Cumming της Georgia, στο Booger Hill.
- Στο Middlesex της Νέας Υόρκης, στον Spook Hill.
- Στο Lake Wales της Florida, στην οδό Hwy 27 μεταξύ Orlando και Tampa. Οι ντόπιοι έχουν στήσει μέχρι και επιγραφή όπου αναγράφεται ο θρύλος της τοποθεσίας.
- Στο El Paso του Texas, στην οδό Thunderbird Drive κοιτάζοντας προς το νότο.
- Στο Huntsville της Alabama, ο δρόμος Big Cove Road.
- Στο Anchorage της Alaska, στην οδό Upper Huffman.
- Στο Marblehead του Ohio, δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε το σημείο μιας και έχει στηθεί γύρω του μία ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια με το slogan «Δείτε το Λόφο του Μυστηρίου να αψηφάει τους νόμους της φύσης και της βαρύτητας!».
Ινδία:
- Τοποθεσία Magnetic Hill στην περιοχή Ladakh της Ινδίας.
- Τοποθεσία Magnetic Hill στην περιοχή Ladakh της Ινδίας.
Ινδονησία:
- Στο όρος Kelud στην ανατολική Java.
- Στο όρος Kelud στην ανατολική Java.
Ιρλανδία:
- Στο όρος Comeragh στην περιοχή Co. Waterford, στο δρόμο προς τους καταρράχτες Mahon.
- Στο όρος Cooley στην περιοχή Co. Louth, η τοποθεσία Magic Hill βόρεια του Dundalk.
- Στο Strokestown της περιοχής Co. Roscommon.
- Στο όρος Comeragh στην περιοχή Co. Waterford, στο δρόμο προς τους καταρράχτες Mahon.
- Στο όρος Cooley στην περιοχή Co. Louth, η τοποθεσία Magic Hill βόρεια του Dundalk.
- Στο Strokestown της περιοχής Co. Roscommon.
Ισραήλ:
- Χωματόδρομος δίπλα στην Ιερουσαλήμ, γνωστός και ως Gravity Road.
- Χωματόδρομος δίπλα στην Ιερουσαλήμ, γνωστός και ως Gravity Road.
Ιταλία:
- Στην πόλη Montagnaga της επαρχίας Trento.
- Λόφος δίπλα στην οδό SS218, μεταξύ του Rocca di Papa και του Ariccia, 60 χιλιόμετρα νότια της Ρώμης.
- Στο δρόμο προς το Castellammare del golfo, στην επαρχία του Trapani της Sicily.
- Λόφος νότια της Ρώμης, στην περιοχή Colli Albani δίπλα στο Frascati.
- Στην πόλη Montagnaga της επαρχίας Trento.
- Λόφος δίπλα στην οδό SS218, μεταξύ του Rocca di Papa και του Ariccia, 60 χιλιόμετρα νότια της Ρώμης.
- Στο δρόμο προς το Castellammare del golfo, στην επαρχία του Trapani της Sicily.
- Λόφος νότια της Ρώμης, στην περιοχή Colli Albani δίπλα στο Frascati.
Καναδάς: [ενδεικτικά]
- Στο Moncton του New Brunswick, η τοποθεσία Magnetic Hill.
- Στο Burlington του Ontario, στην οδό King Road στο ύψος της πινακίδας “No Motorized Vehicles”.
- Στο Vernon της British Columbia, στην οδό Dixon Dam Road.
- Στο Dacre του Ontario, στην οδό Highway 41, κοντά στη σύζευξη με την Highway 132.
- Στο Hull του Quebec, μέσα στο πάρκο Gatineau.
- Τοποθεσία Magnetic Hill, στο Chartierville του Quebec.
- Στο Moncton του New Brunswick, η τοποθεσία Magnetic Hill.
- Στο Burlington του Ontario, στην οδό King Road στο ύψος της πινακίδας “No Motorized Vehicles”.
- Στο Vernon της British Columbia, στην οδό Dixon Dam Road.
- Στο Dacre του Ontario, στην οδό Highway 41, κοντά στη σύζευξη με την Highway 132.
- Στο Hull του Quebec, μέσα στο πάρκο Gatineau.
- Τοποθεσία Magnetic Hill, στο Chartierville του Quebec.
Κύπρος:
- Στον δρόμο από το χωριό Κάθηκας προς την Πόλης, 1 χιλιόμετρο έξω από το χωριό Δρούσια στα βορειοδυτικά του νησιού.
- Στον δρόμο από το χωριό Κάθηκας προς την Πόλης, 1 χιλιόμετρο έξω από το χωριό Δρούσια στα βορειοδυτικά του νησιού.
Μαλαισία:
- Στην οδό Kimanis- Keningau, δίπλα στην πόλη Sabah.
- Στην οδό Kimanis- Keningau, δίπλα στην πόλη Sabah.
Μεγάλη Βρετανία:
- Στο Buckinghamshire του Aston Clinton, στην περιοχή Dancer’s End.
- Στο λόφο Hangman’s Hill, στην οδό High Beech του Epping Forest.
- Στο West Sussex, στην οδό A272 Road δυτικά του χωριού Rogate.
- Στο Buckinghamshire του Aston Clinton, στην περιοχή Dancer’s End.
- Στο λόφο Hangman’s Hill, στην οδό High Beech του Epping Forest.
- Στο West Sussex, στην οδό A272 Road δυτικά του χωριού Rogate.
Νησιά Μπαρμπάντος:
- Η τοποθεσία Morgan- Lewis Hill στο St. Andrew.
- Η τοποθεσία Morgan- Lewis Hill στο St. Andrew.
Νότια Ιρλανδία:
- Στο County Down στα Mourne Mountains, στην οδό B27 κατευθυνόμενοι νοτιοανατολικά προς το Spelga Dam.
- Στο County Down στα Mourne Mountains, στην οδό B27 κατευθυνόμενοι νοτιοανατολικά προς το Spelga Dam.
Νότια Κορέα:
- Η τοποθεσία Mount Halla στο νησί Chenju Do, στην οδό 1.100 Hwy.
- Κομμάτι της οδού Dokebi στα Jeju Island.
- Η τοποθεσία Mount Halla στο νησί Chenju Do, στην οδό 1.100 Hwy.
- Κομμάτι της οδού Dokebi στα Jeju Island.
Πολωνία:
- Στην οδό Strazacka, 18 χιλιόμετρα νότια του Jelenia Gora στο Karpacz Gorny.
- Στην οδό Strazacka, 18 χιλιόμετρα νότια του Jelenia Gora στο Karpacz Gorny.
πορτογαλία:
- Στην περιοχή Braga, κομμάτι του δρόμου που περνάει μέσα από το παρακείμενο δάσος, δίπλα σε εκκλησία αφιερωμένη στον Born Jesus.
- Η τοποθεσία Malveira da Serra στην περιοχή Cascais, στην παραθαλάσσια οδό N247 δυτικά της Λισσαβόνας.
- Στην περιοχή Braga, κομμάτι του δρόμου που περνάει μέσα από το παρακείμενο δάσος, δίπλα σε εκκλησία αφιερωμένη στον Born Jesus.
- Η τοποθεσία Malveira da Serra στην περιοχή Cascais, στην παραθαλάσσια οδό N247 δυτικά της Λισσαβόνας.
Σερβία:
- Τοποθεσία στο όρος Radan, δίπλα στο Lebane.
- Τοποθεσία στο όρος Radan, δίπλα στο Lebane.
Σκωτία:
- Τοποθεσία Electric Brae στο Ayrshire, στην οδό A719 μεταξύ Dunure και Croy Bay.
- Τοποθεσία Electric Brae στο Ayrshire, στην οδό A719 μεταξύ Dunure και Croy Bay.
Τρινιντάντ και Τομπάγκο:
- Κομμάτι της οδού Saddle Road, από το Trinidad προς την παραλία Maracas.
- Κομμάτι της οδού Saddle Road, από το Trinidad προς την παραλία Maracas.
Φιλιππίνες:
- Στην οδό PCARRD στο Los Banos της Laguna.
- Στη λεωφόρο Bacolod- San Carlos, στην περιοχή Negrow Occidental.
- Στην οδό PCARRD στο Los Banos της Laguna.
- Στη λεωφόρο Bacolod- San Carlos, στην περιοχή Negrow Occidental.
Μέρος του παρόντος κειμένου δημοσιεύθηκε αρχικά στο περιοδικό mystery, τεύχος 32 (Ιούλιος 2007).