Μας βλέπουν, μας παρακολουθούν
Εφαρμογή εισβάλει στις δημόσιες κάμερες για να παρακολουθεί τον κόσμο! - Δείτε και θα καταλάβετε. Όχι πολύ καιρό πριν, ο νεοϋρκέζος Jason Sosa βάλθηκε να κατασκευάσει ένα... σύστημα που θα ανταποκρινόταν όχι μόνο στην κίνηση, αλλά και στο πώς δείχνουν οι άνθρωποι, τα ρούχα τους ακόμα και το πρόσωπό τους. Αν, για παράδειγμα, η εφαρμογή εντόπιζε μια νεαρή γυναίκα, θα μπορούσε να της δείξει μια ψηφιακή διαφήμιση που δεν θα την έδειχνε σε έναν ηλικιωμένο άντρα.
Το αποτέλεσμα ήταν το Cara, ένα σύστημα που τεστάρεται πλέον σε μπόλικα πολυκαταστήματα του κόσμου. Η εφαρμογή της εταιρίας του Sosa, IMRSV, χρησιμοποιεί απλές κάμερες, ακόμα και web cams, για να εντοπίζει πρόσωπα αλλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσώπου, με σκοπό να βοηθήσει τις φίρμες να κατευθύνουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους.
Το εργαλείο είναι ένα μόνο από τα τελευταίας γενιάς συστήματα που χρησιμοποιούν δημόσιες κάμερες για να καταγράφουν τι κάνουν οι άνθρωποι, και να αντιδρούν φυσικά καταλλήλως μέσω αλγορίθμων οπτικής αναγνώρισης.
Στη Νέα Υόρκη και πάλι, η εφαρμογή Placemeter χρησιμοποιεί δημόσιες κάμερες -ακόμα και τις κάμερες για τον έλεγχο της κυκλοφορίας- για να δώσει στον μέσο καταναλωτή πολύτιμες πληροφορίες για το πόσο κόσμο θα έχει το μέρος που ετοιμάζεται να επισκεφτεί, είτε αυτό είναι εστιατόριο, κατάστημα ή άλλος χώρος! Κι ενώ η Google έχει απαγορεύσει την πρακτική, δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν να φτιάξουν εφαρμογές αναγνώρισης προσώπου. Με σκοπό, πάντοτε!
Το Placemeter αποσκοπεί στο να εκμεταλλευτεί ένα μέρος της καθημερινής εμπειρίας των πολιτών για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα δεδομένων που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλες εφαρμογές και προγράμματα, είτε για επιχειρήσεις είτε για τον καταναλωτή.
Η πραγματικότητα υποδεικνύει ωστόσο ότι προσεγγίζουμε πλέον ολοένα και περισσότερο έναν κόσμο όπου η επιστημονική φαντασία είναι απτό γεγονός, με όσους ανησυχούν για την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων που συνεπάγονται οι «έξυπνες» αυτές εφαρμογές να έχουν βέβαια δίκιο.
Το αποτέλεσμα ήταν το Cara, ένα σύστημα που τεστάρεται πλέον σε μπόλικα πολυκαταστήματα του κόσμου. Η εφαρμογή της εταιρίας του Sosa, IMRSV, χρησιμοποιεί απλές κάμερες, ακόμα και web cams, για να εντοπίζει πρόσωπα αλλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσώπου, με σκοπό να βοηθήσει τις φίρμες να κατευθύνουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους.
Στη Νέα Υόρκη και πάλι, η εφαρμογή Placemeter χρησιμοποιεί δημόσιες κάμερες -ακόμα και τις κάμερες για τον έλεγχο της κυκλοφορίας- για να δώσει στον μέσο καταναλωτή πολύτιμες πληροφορίες για το πόσο κόσμο θα έχει το μέρος που ετοιμάζεται να επισκεφτεί, είτε αυτό είναι εστιατόριο, κατάστημα ή άλλος χώρος! Κι ενώ η Google έχει απαγορεύσει την πρακτική, δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν να φτιάξουν εφαρμογές αναγνώρισης προσώπου. Με σκοπό, πάντοτε!
Η πραγματικότητα υποδεικνύει ωστόσο ότι προσεγγίζουμε πλέον ολοένα και περισσότερο έναν κόσμο όπου η επιστημονική φαντασία είναι απτό γεγονός, με όσους ανησυχούν για την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων που συνεπάγονται οι «έξυπνες» αυτές εφαρμογές να έχουν βέβαια δίκιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ.....